Vill bygga en high-end högtalare (Färdigt med bilder sid.5)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
peetwa

Inläggav peetwa » 2010-03-19 17:22

Kul! Sen vänjer sig även öronen en hel del. Så det kommer nog bli kanoners det där.

Användarvisningsbild
Jonka_

Inläggav Jonka_ » 2010-03-21 20:34

20 timmar är avbetade och det låter riktigt bra enligt mitt tycke, Baselementet har verkligen vaknat till liv och diskanten låter riktigt varm och fint..

The Sounds skivan går för fullt i vardagsrummet och man sitter verkligen och njuter av varenda låt som spelas, Verkligen ett lyft i jämförelse med mina gamla B&W 685.

Har även gjort om min Helix 8 kabel, Biforgar en bild..

En Marantz SA-15 är påväg att ta PS3´s plats, Kommer bli riktigt bra

Bild

Helhetsbild på rummet, Och jag vet, Absolut inte optimal med den ena högtalarn i hörnet, Men vad har man att välja på.. Sitter och letar hus för fullt :)

Bild

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2010-03-21 22:44

vilken liten tv du hade.. :wink:

fina byggen, kan tänka mig det låter bra. gillar verkligen ljudet i de där basarna.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Jonka_

Inläggav Jonka_ » 2010-03-21 23:06

Kraniet skrev:vilken liten tv du hade.. :wink:

fina byggen, kan tänka mig det låter bra. gillar verkligen ljudet i de där basarna.

Hehe, Ja den fyller sin funktion :)

Användarvisningsbild
Jonka_

Inläggav Jonka_ » 2010-10-12 14:08

Riktigt kul att sitta och spåna igenom tråden igen och läsa allt från alla som varit till riktigt stor hjälp i detta projekt, Vill tacka alla så jäkla mycket för all hjälp och alla tips ni bidragit med.. Hade jag inte fått så många bra svar hade jag nog inte lyckats få ihop det.

Nu är jag sugen på att snickra vidare, Skulle vilja bygga ett par golvare och använda befintliga elelment till diskant och mellanregister, Och köpa 4st 7-8" basar (Scan-speak ofc) :D

Försöker hitta något projekt men varken troels eller humblehomemade har något som jag fastnat för.

Och efterssom jag inte har en hum om hur jag konstruerar ett eget filter och jag saknar program och förståelse så kommer det nog ta en stund innan jag sätter igång.

Föregående

Återgå till DIY-forum