Yttre stora bitar limmas. Tyvärr använde jag 22mm mdf och det är en aning overkill.
Eftersom det är riktigt snyggt att försänka alla delar så var jag tvungen att bygga mig en radiemall av en gammal bit akrylglas. Jag riktade in alla håls centrum (åter igen; cad är suveränt verktyg att ta ut mått) med hjälp av 3d-modellen. Sedan satte jag ett kasserat borr på det avstånd på akrylen som motsvarar radien på de hål jag skall försänka. Försänkte även högtalarterminalen bakpå lådan, vilket inte syns på bild.
Som basportar använde jag DLS med dubbla innertrattar. Precisionen på fräsningen blev så bra att man fick knacka dit trattarna. Kanterna frästes med ett r12,5-stål
Ytbehandlingen var nog det mest tidskrävande. Första steget var att mätta MDF-boarden med akrylgrund. När MDF:en svällde slipade jag ner det och spacklade med karosseri-spackel, sedan ett lager grund där det behövdes. Efter detta målade jag två lager Jotun Lady halvmatt vit. Detta är en seg färg som tar tid att härda, men blir mkt bra när det härdat klart. Som påstrykare användes en skumroller, vilket gav en trevlig yta, likt sprutlackat. Efter målandet borrades hål för islagsmuttrar. Basportarnas mellanrör, yttre och inre tratt limmades med vanligt trälim och till sist limmas i försänkningen. Elementen kopplades med EKK till bakpanelen, skruvades fast med insex maskinskruv.