På det schemat jag fick av Erik är det ritat att man monterar/limmar allt på högtalar terminalen istället för magneten, är det rätt uppfattat?
//JB
Moderator: Redaktörer
Affald skrev:Är ju lite osäker så jag tänkte mota olle i grind:
//JB
Affald skrev:
Får vrida rejält på volym ratten för att höra lagom.
Skall det vara så eller har jag kopplat galet
EA_73 skrev:Vad gör filtret ovan? Delar det av vid en nedre frekvens? Frågar för jag skulle vilja göra ett filter till min högtalare med tg9 element.
//Andreas, helkass på filter
phon skrev:EA_73 skrev:Vad gör filtret ovan? Delar det av vid en nedre frekvens? Frågar för jag skulle vilja göra ett filter till min högtalare med tg9 element.
//Andreas, helkass på filter
Har jag suttit och mätt på idag (igen) ....
Prova samma koppling, men 0,22mH spole, 33µF konding och 2,2 ohm, det blev rätt bra till mina TG9.
Ja, originalet då, utan extramagnet. Jag har Xmag på några TG9 också, då blev det andra värden igen på filtret.
EA_73 skrev:
Har du köpt på elfa? Har du artnr vore det kanon.
Men jag villephon skrev:MagnusÖstberg skrev:Med 0,25mH, 18uF och 2,5ohm fick jag +/-1 db från 300-10000hz...
Det vill jag ju förstås inte ha, men men ......
DVD-ai skrev:Väntar på ett utlåtande sedan när du kommer hem
Hur fick du ihop det? Genom att titta på svindyra Elfas katalog?EA_73 skrev:ok. filter blir samma pengar som element ungefär. något gruppköp på gång+ någon som vet?
Jag fick bara inte ihop prisbilden. Och om det var så dyrt, så kan du ju sy ihop ett gruppköp om det hjälper.EA_73 skrev:jasså
mens idag?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster