Jag är också djupt rotad i synthens värld och återkommer ständigt dit.
Blev nästan förbannad när jag såg att Yazoo konserterat i CPH 2008, det har helt gått mig förbi. Djävlar också!
För egen del är det DM, Erasure, New Order, OMD, Kraftwerk, Yazoo, Jean-Michel Jarre och Vangelis Papathanassio som snurrat mest. Vissa av Vangelis stycken funkade bra som brudmagnet bakom pianot. Speciellt "La petite fille de la mer":
http://www.youtube.com/watch?v=OXkMyzys0qE
Under hela min grundtjänstgöring i Karlskrona vaknade mitt logement till Erasures "Blue Savannah Song", shit vad jag blir nostalgisk nu!
En lite ball anekdot: Jag somnade ofta till radio i mina tonår. Min bergsprängare var av den delbara typen, så en högtalare hängde på var sida om sängen. Vid ett tillfälle var det "Midnight Special" och Clabbe hade för kvällen döpt om programmet till "Synthesizer Special". Jag kastade mig på play- och record-knapparna och lyckades spela in hela programmet.
Förgäves försökte jag hitta bandet för några år sedan, men det var som bortblåst. Jag mailade då till Clabbe:
Bosse och Clabbe skrev:Jag fixade ett tillfälligt "masterupplägg" åt dig - man har väl kontakter ! hej C.
>HAHA!!!!! Fräckt att den låg uppe! Och ännu coolare att du länkar till den!
>
>Tack!
>
>/Bosse
>
>>
>>http://thepiratebay.org/tor/3541118/Rakt___ver_disc_88-07-01
>>
>>
>>>POST FRÅN HEMSIDAN
>>>
>>>BREV skickat 06-10-17 från Bo Mellberg
>>>
>>>Namn: Bo Mellberg
>>>
>>>Email:
bosse@mellberg.org>>>
>>>Ärende: Inspelning av Synthesizer Special
>>>
>>>Brev:
>>>
>>>Hej!
>>>
>>>För många år sedan gjorde du en version av radioprogrammet "Midnight Special" som du kallade för "Syntheziser Special", helt dedikerat till Synthmusik, från Popcorn till DM osv...
>>>
>>>Jag hade detta program på en kassett som jag tyvärr försnillat. Vet du hur jag kan få tag i en kopia av den sändningen.
>>>
>>>Mvh,
>>>
>>>/Bo Mellberg, Lund
Så nu har jag återigen Synthesizer Special i min spellista. Fast nu som mp3:a!
Hojta om ni vill ha den. Den är full av galna Clabbe-påor och snack: "Wanna pop? You wanna pop? You wanna pop some popcorn, pop some popcorn?..."
Mvh,
/Bosse