Vad är det för fel på basreflexlådor till dem....landa skrev:Eftersom inget händer har jag beslutat att bygga ett par provlådor. Slutna på ca 45 liter.
Moderator: Redaktörer
Vad är det för fel på basreflexlådor till dem....landa skrev:Eftersom inget händer har jag beslutat att bygga ett par provlådor. Slutna på ca 45 liter.
landa skrev:ofaan jag har byggt provlådor på 35 liter blir förmodligen test i kväll hämtade ett PA-steg i dag![]()
![]()
MagnusÖstberg skrev:Vad är det för fel på basreflexlådor till dem....landa skrev:Eftersom inget händer har jag beslutat att bygga ett par provlådor. Slutna på ca 45 liter.
landa skrev:MagnusÖstberg skrev:Vad är det för fel på basreflexlådor till dem....landa skrev:Eftersom inget händer har jag beslutat att bygga ett par provlådor. Slutna på ca 45 liter.
Hoppas få dem att gå lite djupare. Dessutom slipper man allt mäck med rör. Ville jag hålla på med rör skulle jag blivit rörmokare.
Kommer kompletteras med lite eq så småningom. Men det är som sagt provlådor.
MagnusÖstberg skrev:Det får duga...lådvolymen är fixed och innerdimensionerna med. Tror det där blir en fin housecurve
Tack för hjälpen!
niklas skrev:LzM: Intressanta inställningar på x- och y-ledderna...![]()
Fetglöm detlanda skrev:När inte om. Men visst blir jag sugen att behålla dem.
landa skrev:MagnusÖstberg skrev:Fetglöm detlanda skrev:När inte om. Men visst blir jag sugen att behålla dem.
Vaa. Har du pratat med min sambo?
landa skrev:Just nu är de avstämda till ca 23 Hz och är basreflex. Tror jag avfärdar slutna lådor av ljudtrycksanledningar.
MagnusÖstberg skrev:landa skrev:Just nu är de avstämda till ca 23 Hz och är basreflex. Tror jag avfärdar slutna lådor av ljudtrycksanledningar.
Det var den bedömningen jag gjorde också. Hade elementens känslighet varit 10db högre hade det varit en annan fråga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster