Blir lite nyfiken när man läser om tex La Mayro på andra forum och hur lyriska användarna är. En sådan tingest vill man ju lyssna på, till i16s

Andra tips?
Moderator: Redaktörer
Ja, jag undrar också varför du vill köra rör? Att La Mayro hyllas kan beror på många olika anledningar och alla har inte med ljudet att göra.
sprudel skrev:Jag vill prova goda rör och höra hur det låter. Jag kan ju inte veta vilken upplevelse jag får innan jag provat. Nyfiken på allt som är gott helt enkelt o livet är för kort för att gå miste om något som är bra.
ARC VT100 MKIII kostar en del klöver gissar jag.
sprudel skrev:Jag vill inte stänga ute några möjligheter, av någon orsak, så länge de är genomförbara. Varför skulle jag ha något emot rör? Eller transistorer? Eller Ino, eller Carlsson?
Det som ger mig bäst upplevelse av att det stämmer med hur verkligheten låter ska jag ha, för det är så d-a gött att spela musik då.
Så om det är transparent ljud du är ute efter så har jag svårt att se att rör är speciellt intressant. Bättre lägga pengar på rummet, lovar dig.
sprudel skrev:Fasen Subben, tänk om det du hör med en god rörförstärkare, tex Audio Research Reference 110, ger dig en bättre upplevelse än med nuvarande slutsteg. Och gör det inte det så sitter du nöjd med det du har. Men varför förneka sig själv möjligheten att kolla läget?
Ska testa Almens Bryston också, och han min Rotel. Vi kan ju ha missat något, eller inte.
Rydberg skrev:Almen har 4B-ST eller? Tycker du bör prova SST också, de ST-steg jag hade var väldigt bra men SST har en annan följsamhet och mjukhet i övre registret. Lite finkornigare helt enkelt.
Almen skrev:Rydberg skrev:Almen har 4B-ST eller? Tycker du bör prova SST också, de ST-steg jag hade var väldigt bra men SST har en annan följsamhet och mjukhet i övre registret. Lite finkornigare helt enkelt.
Skitsnack, du vet inte vad du pratar om!![]()
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 12 gäster