2 st "extra" till bakom piP/Bremen-basar. 1 st för första högervägg-reflex, har relativt långt till vänstervägg och den har bokhyllor + annat crap.
Vad göra av ACO #4?
Moderator: Redaktörer
m_persson79 skrev:Har köpt två par ACO (1*1,2 m) men behöver egentligen bara 3 st.
2 st "extra" till bakom piP/Bremen-basar. 1 st för första högervägg-reflex, har relativt långt till vänstervägg och den har bokhyllor + annat crap.
Vad göra av ACO #4?
komorok skrev:Pröva!
Gorgen skrev:m_persson79:
Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp av dej, om du har tid, en tumstock samt en köksvåg tillhands. I somras köpte jag en låda ljudabsorbenter från tyskland. Efter vad jag förstått av många inlägg här på faktiskt så är densiteten en viktig faktor när det gäller ljudabsorbenter. Jag har mätt upp densiteten på mina skivor till 22kg/m2 men jag kan inte hitta någon uppgift om ACO-skivorna. Har du möjlighet att hjälpa mej?
Gorgen skrev:m_persson79:
Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp av dej, om du har tid, en tumstock samt en köksvåg tillhands. I somras köpte jag en låda ljudabsorbenter från tyskland. Efter vad jag förstått av många inlägg här på faktiskt så är densiteten en viktig faktor när det gäller ljudabsorbenter. Jag har mätt upp densiteten på mina skivor till 22kg/m2 men jag kan inte hitta någon uppgift om ACO-skivorna. Har du möjlighet att hjälpa mej?
Ragnwald skrev:m_persson79, din uppställning ser väldigt lik ut min.
Enda skillnaden att jag ställt piParna på stativ mellan bas och bänk. Då kommer de längre från sidväggarna och lyssningsvinklarna blir något bättre.
Som nämndes, kan du dela en skiva på mitten, eller lämpligt stora och använda dem på sidorna, där de får rum.
komorok skrev:Då så. Ställ båda i hörnet på högersidan. Då kanske det jämnar till lite
lite lite av det extra basstöd som väggen ger.
MagnusÖstberg skrev:Sätt den under vardagsrumsbordet.
m_persson79 skrev:MagnusÖstberg skrev:Sätt den under vardagsrumsbordet.
Då måste den sågas till. Tror du att det är värt det (600 kr)?
Nahaz skrev:Känner igen den där exaktheten i ljudbilden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster