Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Man får tycka så meanmachine! Undrar om inte jag lyssnat på den
Dynaudiomodellen. Kan de ha kostat runt 18000 kr när de lanserades? Det
jag minns var att de hade rejält med skjuts kring 50–60 Hz eller så,
åtminstone i det rum jag lyssnade på dem i. Jag gillade dem då minns jag,
även om det var på snudd för mycket av det goda.
Nattlorden skrev:Contour är uppsvullen i basområdet för att ge en illusion om djup... piP har djup men ingen imponatorpuckel.
Träarbetet har Dynaudio alltid varit bra på.
Contour var den första lilla högtalaren som fick mig att tappa haken, så jag påstår inte den är dålig. Tvärt om vill jag t.o.m. säga att den kan vara Dynaudios bästa alla kategorier. Men ställd sidanom piP kommer den att låta ganska så färgad.
Edit:mm hann använda orden precis innan!
meanmachine skrev:Jag har lyssnat mycket på Controur och en annan högtalare som jag tycker är riktigt bra men den är å andra sidan rätt dyr. Revel M20..Men vilken dräpare.
Den har ingen svullen bas och kan upplevas väldigt neutral tror jag. Tror att du skulle gilla den.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Jag har lyssnat mycket på Controur och en annan högtalare som jag tycker är riktigt bra men den är å andra sidan rätt dyr. Revel M20..Men vilken dräpare.
Den har ingen svullen bas och kan upplevas väldigt neutral tror jag. Tror att du skulle gilla den.
Nu vet jag inte om jag hört just den, men de Revel jag har hört håller jag högt i omdöme, ja.
PungRaeV skrev:DVD-ai skrev:Och du tror att det är du som bestämmer reglerna eller.. ?!
Jajjamän!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster