Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Frontskydd fixar sådana petitesser.
Kraniet skrev:Nattlorden skrev:Frontskydd fixar sådana petitesser.
ja det kanske är så. Om man nu gillar frontskydd. Jag är en av dom som tycker att högtalare ser bäst ut utan frontskydd. Och då blir elementens positionering och geometri en viktig aspekt.
Kraniet skrev:Nattlorden skrev:Frontskydd fixar sådana petitesser.
ja det kanske är så. Om man nu gillar frontskydd. Jag är en av dom som tycker att högtalare ser bäst ut utan frontskydd. Och då blir elementens positionering och geometri en viktig aspekt.
skrutten skrev:Jag byggde diy WG...

Diskanten påverkas mindre av baffelkanterna. Påverkan sker i mindre grad mot högre frekvenser. Eller det område som waveguiden begränsar spridningen. Typ 3-10kHz.Kraniet skrev:jag funderade på hur denna diskant påverkas av diffraktion från baffelkanter. Någon (Martin?) som vet hur känsligt det är?
Martin skrev:Diskanten påverkas mindre av baffelkanterna. Påverkan sker i mindre grad mot högre frekvenser. Eller det område som waveguiden begränsar spridningen. Typ 3-10kHz.Kraniet skrev:jag funderade på hur denna diskant påverkas av diffraktion från baffelkanter. Någon (Martin?) som vet hur känsligt det är?
celef skrev:här kan man se några jämförande mätningar med och utan dxt på oändlig och liten baffel
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles ... peaker.pdf
kodapa skrev:Någon som vet var man får tag i fronplattor till DXT? Jag sitter på ett par H1212 och det skulle vara intressant att köra med en DXT waveguide till dom.
Kraniet skrev:kodapa skrev:Någon som vet var man får tag i fronplattor till DXT? Jag sitter på ett par H1212 och det skulle vara intressant att köra med en DXT waveguide till dom.
det sa väl möjligtvis vara de här då man köper de från. men om de säljer till privatpersoner vet jag inte. http://www.dxt.dk/
kodapa skrev:Någon som vet var man får tag i fronplattor till DXT? Jag sitter på ett par H1212 och det skulle vara intressant att köra med en DXT waveguide till dom.
DVD-ai skrev:Sjukt smutt waveguide !
man bli ju inte lite sugen, på att bygga med att par av dessa + trevlig 8" från LTS borde kunna bli riktigt trevligt i form ut av toppar menade för 80Hz delning....![]()
Eller 6,5"RNX seas'en som har grymmt trevliga nuffror och låg disst
paa skrev:kodapa skrev:Någon som vet var man får tag i fronplattor till DXT? Jag sitter på ett par H1212 och det skulle vara intressant att köra med en DXT waveguide till dom.
Har du provat någon DXT än?
paa skrev:kodapa skrev:Någon som vet var man får tag i fronplattor till DXT? Jag sitter på ett par H1212 och det skulle vara intressant att köra med en DXT waveguide till dom.
Har du provat någon DXT än?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster