Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Jag älskar sådana. Minst 8-10 minuter ska det vara.
Sådant finner man ju enbart inom den klassiska musiken och progressive rock, och gothrock, vilken är favvo musikstil.
För mig spelar det inte så stor roll om en låt är 1 minut eller 60 minuter lång. En bra låt är en bra låt, oavsett hur lång den är.Du då?
Nostalgitripp!Fields of the Nephilim- At the Gates of Silent Memory Paradise Regained
Bill50x skrev:Pink Floyds "Atom Heart Mother" är 23:44 lång och har spelats i sin helhet i P3!
/ B
perstromgren skrev:Bill50x skrev:Pink Floyds "Atom Heart Mother" är 23:44 lång och har spelats i sin helhet i P3!
/ B
Den har jag inte hört sedan -73! Det vore kul att höra igen, finns den på CD?
FalloutBoy skrev:perstromgren skrev:Bill50x skrev:Pink Floyds "Atom Heart Mother" är 23:44 lång och har spelats i sin helhet i P3!
/ B
Den har jag inte hört sedan -73! Det vore kul att höra igen, finns den på CD?
Självklart! Finns t.o.m. en MFSL-utgåva:
Ragnwald skrev:Rekordet har nog Gavin Bryars skiva, Jesus blood never faild me yet.
En enda låt på 74:43
Hypnotiskt är bara förnamnet.
FalloutBoy skrev:Ragnwald skrev:Rekordet har nog Gavin Bryars skiva, Jesus blood never faild me yet.
Jag har faktiskt en som är längre: "Long Night" med Jim O'Rourke.
Uppdelad i två delar, den första är på 78:11 min, den andra på 79:10 min.
http://www.discogs.com/Jim-ORourke-Long ... se/1458924
Längsta låten någonsin måste däremot vara John Cages "Organ²/ASLSP (As SLow aS Possible)" som började spelas år 2001 och beräknas ta 639 år att spela.
Ragnwald skrev:Rekordet har nog Gavin Bryars skiva, Jesus blood never faild me yet.
Ragnwald skrev:Avnjöts i Bayreuth, förstår jag.![]()
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster