Jonka_ skrev:Att jämföra spotify/mp3 låtar med en ordentligt inspelad CD-skiva alt SACD låter lite dumt, Visst att alla CD-skivor inte låter i världklass men det låter i.a.f som det ska göra.. Jag lyssnade mycket ifrån datorn och kostade på en fin avskärmad kabel till förstärkaren.. Men när jag väll införskaffade min Marantz SA-15 så är det ganska lätt att påstå att skillnaden var enorm.. Om man däremot införskaffar ett påskostad ljudkort till datorn så kan jag tänka mig att man kan lyfta det en aning, Men det vet jag inte så värst mycket om tyvär..
Alla prioriterar vi olika här i livet, Att det finns dom som betalar över 1 miljon för sin anläggning är helt okej, Den personen som gör det har nog ett antal års erfarenhet och ett betydligt bättre tränat öra än en annan..
Bara min egna åsikt, Hoppas du blev nöjd med bygget.. Ska bli intressant att se dom röda.. Hoppas på Ferrari röd :)
Men om man nu har en så dyr anläggning så tvivlar jag att det låter så mycket bättre med samma input/musik.
Det jag menar är att hur kul är det att lyssna på samma skivor hela tiden, självklart så hör jag skillnad även med mina grejor på olika inspelningar.
Helt klart så är det betydligt roligare att lyssna på bra matrial.