Moderator: Redaktörer
SlaitH skrev:Jag antar att du vill ha DCX2496 för att den har inbyggda delningsfilter, annars kan du ju köra med FBQ2496.
Den är ju en parametrisk EQ och kan också göra shelving funktion som man vill ha både för att efterlikna LT och även för att göra en "house curve".
Priset är betydligt lägre.
Eller är det andra funktioner som hägrar också?
Stranne skrev:Nästa fråga handlar om ytbehandling:
Jag har ju tänkt slippa detta egentligen genom att lägga en lång
bänkskiva uppe på basarna, samt täcka dem med något framför. Det är
just det här "något" jag hakat upp mig på och inte kan bestämma mig
för.
Från början hade jag tänk mig typ täckskivor från Ikea, men den idén
har jag skrotat mest pga att de måste kapas upp med fula
spånskivekanter som följd.
Ragnwald skrev:Om du bygger in dem under en bänkskiva, så finns det vackert fanérade tunna skivor att limma på fronterna. Hur snyggt som helst.
http://www.interwood.se/sort.html
Stranne skrev:Sådär ja. Ikväll ska jag få mig en demo på DCX.
misanplass skrev:Stranne skrev:Sådär ja. Ikväll ska jag få mig en demo på DCX.
Hos avr7000? Kan jag hänga på?
Fjonkalicious skrev:Med rätt såg(läs festool) får du bra kanter med täckskiva från ikea. Se Glebster basbygge, det är bygg med täckskivor, gerade hörn.
Mvh
Filip
Stranne skrev:misanplass skrev:Stranne skrev:Sådär ja. Ikväll ska jag få mig en demo på DCX.
Hos avr7000? Kan jag hänga på?
Ja det stämmer. För min del får du gärna hänga på, men det är nog
Stefan själv som bör svara...
Vart bor du? Om jag kör förbi så skulle jag ju kunna plocka upp dig i så
fall. Jag kör från Smögen.
Stranne skrev:Fjonkalicious skrev:Med rätt såg(läs festool) får du bra kanter med täckskiva från ikea. Se Glebster basbygge, det är bygg med täckskivor, gerade hörn.
Mvh
Filip
Jag vill ha en Festool.............
Fjonkalicious skrev:Med rätt såg(läs festool) får du bra kanter med täckskiva från ikea. Se Glebster basbygge, det är bygg med täckskivor, gerade hörn.
Mvh
Filip
Glebster skrev:Fjonkalicious skrev:Med rätt såg(läs festool) får du bra kanter med täckskiva från ikea. Se Glebster basbygge, det är bygg med täckskivor, gerade hörn.
Mvh
Filip
Rätt o fel. Basarna är ju byggda i MDF men klädda i täckskivor...(Förmodar att täckskivornas inverkan är rätt sparsam). Alla delar sågade med Fest(o)lig sänksåg.
Sondek skrev:Va nice![]()
Nu blir man sugen på att bygga ett par basmoduler själv!
Hur upplever du basen? Snabb och tajt?
Var det Sentec filter du körde med? Är det möjligtvis Behringers DCX2496 som gäller sen?
MagnusÖstberg skrev:Det där kommer bli snorbra!
kommer det ett skåp i mitten för utrustningen och en snygg skiva över rubbet sen?
Testa att vinkla in PK lite mer och lek med lite dämpning på sidoväggarna också så börjar det hända grejjer..
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster