Ljudtrycksskillnad iPs VS piP

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-04-14 14:10

subjektivisten skrev:Hade jag fått spelat som jag ville så hade jag gjort det eftersom jag upplever begränsningar med i32s.

Kan du inte bygga om dom till basreflex? :P

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-04-14 15:22

Precis min tanke. Samma låda, stämma av nere vid 40-50Hz med ett litet rör, 20mm eller nåt. Mer drag vid/över delningen (+2dB nåt) och bättre fasgång under delningen jfr mot subarna. Ett piX-rör skulle nog passa rätt bra.

Det blir ju inget bidrag från porten att tala om, det ser filtret till, men i övrigt så passar det väl bättre ihop, enligt vad Paa visade i nån tråd nånstans förut.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-14 15:39

steelth skrev:Att skaffa piPs så länge låter helt klart som ett onödigt mellansteg för att kunna spela nån dB till. Sänk volymen från 11 och sitt nöjd med din setup tills du har råd/möjlighet till i14/i16s är mitt tips. Det är ju först då du får en ordentlig uppgradering. Dessutom är iP sjukt smutta.

Jo, ideen var väll den att sälja allt och omvandla mina iPs till piPs så länge för att få lös pengarna, lägga dom på hög och lägga till pengar för att kunna köpa i16s (hälst i16s !) och sedan efetr att jag köp dom så får jag stå ut med det ett litete tag till jag har råd att köpa pX-2 och sedan pX-4 och efter det köpa ett till steg att driva modulerna med :D
Det är så pass att jag funderar på att höra med Ingvar nu vad han tror det blir för väntetid på ett par i16s, jag hoppas på typ 6 månader så att jag hinner få ihopp pengarna som behövs och dessutom kanske hinner få tag i profondusX-2 tills dess också... 8)

Nu börjar det bita ordentligt i öronen... nu känns det nästan som att jag måste sälja modulerna och slutsteget till dess, för att köra med bara piP och få möjligheten att köpa i16s.... :twisted:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-14 15:45

subjektivisten skrev:Enligt mig är mellansteg bara något som fördyrar det hela och drar ut på processen. Detta är ju anledningen varför jag alltid rek folk, som jag vet lyssnar på "nyare" musik att välja en större topp än vad dom tänkt. För begränsningarna kommer finnas där, kring 80-150 hz. Jag tror inte man vinner så mycket på att höja delningen så länge man inte höjer den rejält (250-300 hz).
Mitt tips är därför i16s, i32s eller i64s. För jag anser om man tänkt sig i14 så kan man allt spara ihop till i16s, och har man tänkt sig i28 så går det allt att spara ihop till i32s, etc. Dom 4 dB kommer ge bättre nattsömn.

Jo, det är så jag tänker också... 4dB till, men till "samma" storlek och dessutom mycket snyggare !
+ att jag får signatur diskanten som jag upplever har en del kvaliteter som inte dom andra modellerna har riktigt...

i16s känns mer som att "nu är jag klar" än om jag skaffar i14, då är jag fortfarande på väg och det är jobbigt att behöva känna det... :evil: :lol:

sedan profondusX-4 till det skulle bli grymt !
senare kanske profondusX-6 eller pY-4 bara för att säkra sig lite och jag tror jag kommer sitta ganska nöjd med det, nästa steg skulle vara i32s men då blev det för mycket pengar och jag gav upp hoppet... :lol:
Mvh//David

Användarvisningsbild
henrikwiklund

Inläggav henrikwiklund » 2010-04-14 18:13

DVD-ai skrev:Nu börjar det bita ordentligt i öronen... nu känns det nästan som att jag måste sälja modulerna och slutsteget till dess, för att köra med bara piP och få möjligheten att köpa i16s.... :twisted:

När man väl fått uppgraderingsdjävulen i sig är det omöjligt att sluta tänka på byte. Det är så enkelt att "har man inte pengar ska man inte lyssna på andra högtalare än sina egna" eller framför allt; "Man ska inte lyssna på dyrare högtalare än vad man har råd med."

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-04-14 18:28

phon skrev:Precis min tanke. Samma låda, stämma av nere vid 40-50Hz med ett litet rör, 20mm eller nåt. Mer drag vid/över delningen (+2dB nåt) och bättre fasgång under delningen jfr mot subarna. Ett piX-rör skulle nog passa rätt bra.

Det blir ju inget bidrag från porten att tala om, det ser filtret till, men i övrigt så passar det väl bättre ihop, enligt vad Paa visade i nån tråd nånstans förut.

Det är ju seriöst intressant om man kan få ur en 3-4 dB till ur i32s! Skulle det verkligen gå? 8O
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2010-04-14 18:59

henrikwiklund skrev:
DVD-ai skrev:Nu börjar det bita ordentligt i öronen... nu känns det nästan som att jag måste sälja modulerna och slutsteget till dess, för att köra med bara piP och få möjligheten att köpa i16s.... :twisted:

När man väl fått uppgraderingsdjävulen i sig är det omöjligt att sluta tänka på byte. Det är så enkelt att "har man inte pengar ska man inte lyssna på andra högtalare än sina egna" eller framför allt; "Man ska inte lyssna på dyrare högtalare än vad man har råd med."

Äh, man får byta ut det danska ordspråket "Pengarna till spriten ligger alltid överst" till "Pengarna till Hifin ligger alltid överst" !

Maarten

Inläggav Maarten » 2010-04-14 21:57

DVD-ai skrev:
shifts skrev:Är inte detta lite förvånande resultat? Trodde en fördel med de slutna
toppsystemen var att just att man kan åstadkomma lite högre ljudtryck om
de delas vid 80 Hz, jämfört samma procedur med de portade. Det gäller
kanske bara pi60 och uppåt.

Där kommer ju min nästa fråga, gäller detta förhållande även pi60 VS i14.. ?!
Jo, man tycker ju att det borde vara på det viset...
spelar pi60 "bättre" tillsammans med moduler än vad i14 gör.. ?! :?

Sannolikt inte alls samma skillnad iom att pi60 är betydligt lägre avstämd än piP; vill minnas ca 2/3 av piP, (portens verkan avtar uppåt i frekvens).

Ett experiment du kan göra är att porta ett par iP-provlådor till en högre avstämning (nånstans mellan 50-75Hz kanske), för att på så vis få ännu bättre ljudtryckskapacietet än piP delat till basmoduler. Simulera först lämplig avstämningsfrekvens och lägg gärna in ett tredje ordn hp-filter och få fram den summerade maximala ljudtryckskapaciteten vid olika frekvenser. Kolla givetvis frekvens, faskurva + ev grupplöptid också.
Minns att Naq gjorde en sådan lösning i sitt gamla hemsystem, för att maximera ljudtryckförmågan i ett delat system.

Bor du i lägenhet kanske detta räcker gott och väl och du sitter nöjd med ett smutt system för lång tid framöver.
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
DanNorman

Inläggav DanNorman » 2010-04-15 01:09

Data på B59?

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 08:34

henrikwiklund skrev:

Ja, det är typiskt... :(
Han har mig i sitt grepp och äter mig innefrån, typ... :?
Men samtidigt så vill jag ju ha kvar iP(s) för deras lilla format... Men det lutar väldigt starkt åt att det snart finns profondusP-4 och iPs till salu + ett Rotel steg också. Så får jag överleva med 2x Vifa Mupps (QM10) tills vidare, till dessa kanske jag snickrar ihopp arr par små baslådor av 2st Seas 8" som jag har liggande och som skulle klara jobbet hur bra som hälst till dessa små Vifa :wink:
Jag sparar Meridian G55 steget tills vidare och filtret såklart.

Sedan när jag får tillbaka mina utlånade pengar från staten, då har jag pengar till att köpa i16s 8)
Dom kan få spela tillsammans med mina Seas8" ett litet tag (med risk för att dom kommer att spelas sönder ganska snabbt...)
och sedan ProfondusX moduler :D

Känns som att jag har värsta planen färdig nu ju, bara att köra hårt och jag tror att det komemr att bli på detta sätt.
Blir till att beställa i16s nu då.... :twisted:
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 08:36

subjektivisten skrev:
phon skrev:Precis min tanke. Samma låda, stämma av nere vid 40-50Hz med ett litet rör, 20mm eller nåt. Mer drag vid/över delningen (+2dB nåt) och bättre fasgång under delningen jfr mot subarna. Ett piX-rör skulle nog passa rätt bra.

Det är ju seriöst intressant om man kan få ur en 3-4 dB till ur i32s! Skulle det verkligen gå? 8O

Möjligt, fungerar mellan iP och piP, principen är simpel och självklar, frågan är hur det blir ljudmässigt med dessa element avstämda just där och kombinerat med delning vid 80Hz. ?!
Testa och hoppas på det bästa eller ?! 8)
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 08:39

Maarten skrev:
DVD-ai skrev:
shifts skrev:Är inte detta lite förvånande resultat? Trodde en fördel med de slutna
toppsystemen var att just att man kan åstadkomma lite högre ljudtryck om
de delas vid 80 Hz, jämfört samma procedur med de portade. Det gäller
kanske bara pi60 och uppåt.

Där kommer ju min nästa fråga, gäller detta förhållande även pi60 VS i14.. ?!
Jo, man tycker ju att det borde vara på det viset...
spelar pi60 "bättre" tillsammans med moduler än vad i14 gör.. ?! :?

Sannolikt inte alls samma skillnad iom att pi60 är betydligt lägre avstämd än piP; vill minnas ca 2/3 av piP, (portens verkan avtar uppåt i frekvens).

Ett experiment du kan göra är att porta ett par iP-provlådor till en högre avstämning (nånstans mellan 50-75Hz kanske), för att på så vis få ännu bättre ljudtryckskapacietet än piP delat till basmoduler. Simulera först lämplig avstämningsfrekvens och lägg gärna in ett tredje ordn hp-filter och få fram den summerade maximala ljudtryckskapaciteten vid olika frekvenser. Kolla givetvis frekvens, faskurva + ev grupplöptid också.
Minns att Naq gjorde en sådan lösning i sitt gamla hemsystem, för att maximera ljudtryckförmågan i ett delat system.

Bor du i lägenhet kanske detta räcker gott och väl och du sitter nöjd med ett smutt system för lång tid framöver.

Jo, självklart är det så, men man blir fortfarande sugen på att veta om det finns någon skillnad ändå ?! :)

Jo, det är ju lägenhet som gäller, men jag vill ändå ha större doningar... :twisted:
i16s kan jag ju "ha kvar ett tag"... även i ett störra boende utan att behöva skämmas :wink: och i kombination med hög presterande pX-4 (pX-6... 8) ) så blir det ju mumma!
Mvh//David

Användarvisningsbild
PLEX

he he...

Inläggav PLEX » 2010-04-15 09:40

Var det inte nån som satt duktigt nöjd med ip + pp2 och sedan lovordade pp4??? 8)
Seriöst GUBBS!!!!!
Hur jävla högt spelar ni.....
Headroom i all ära....
Men alla som kommer från källaren har ju haksläpp redan av piP och när man sedan lyssnat hifinirvanat pi60 så är ju saken klar!! -mer än pi60 behövs inte!?!?!??!
Sedan sitter alla och snackar vansinnessystem som kostar som en mindre bil.... och varför!! jo jag kan ju höra en testton på 15Hz????

Min fråga!! -vilket system behövs för att avnjuta MUSIK??????

Mvh Micke Plex (minst k_k på forumet)
Jag sitter nöjd med piP piX 4st a1or
kommer snart ha pp2 bara lådorna snickrats klart....
OBS... pp2orna kommer att användas med iX!!!!!

Snälla släng alla frekvensplattor och ta fram Bob Marley istället!!!!
Blixten sa till mig att med Buffalo Soldier så behövdes njurbälte och han sitter med "PISS"-systemet i14 samt px2, ska bli kul att lyssna!!!!

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2010-04-15 09:43

Utropstecken! Olika behov!
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Re: he he...

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-04-15 10:06

PLEX skrev:Var det inte nån som satt duktigt nöjd med ip + pp2 och sedan lovordade pp4??? 8)
ÄR du säker på att han lovordade det just för ljudtryckskapaciteten? PP2 ger ju adekvat headroom för piP.

Jag använder fler än 4 moduler, men skulle aldrig någonsin få för mig att använda maxkapaciteten.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-04-15 10:15

PLEX skrev:Men alla som kommer från källaren har ju haksläpp redan av piP och när man sedan lyssnat hifinirvanat pi60 så är ju saken klar!! -mer än pi60 behövs inte!?!?!??!

Senast jag var i "källaren" så distade pip rätt kraftigt när vi spelade en Yello låt, medans pi60s klara av den mycket bättre. Så behoven är inte bara olika, tror man lätt "lär sig" identifiera dist och oljud lättare om man vant sig vid väldigt liten dist. Det blir lite av en spiral.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 10:34

Oj, oj.... nu va det gjort, hela rubbet åker bort.... :o

Allt är till försäljning, till och med Meridian steget som jag älskar, bara för att jag behöver pengarna till denna uppgradering och för att jag samtidigt inser att jag behöver pengar till lite saker som har med en kommande flytt att göra (skaffa eget boende!!! :D :D )

Men nu när jag räknar på saken så är faktiskt i16s och profondusY-2 inte någon omöjlighet till i höst.... 8O
Jäklar va kul det är när man inser att man faktiskt, kanske har möjlighet att få exakt det man drömt om länge, länge....!
profondusY-2 är dock inte stämplat, kan bli ProfondusX-2 till att börja med i stället, och senare fler profodnusX moduler. Men det får vi se, ekonomin och hur den "utvecklas" är det som avgör...
i16s är det viktigaste och no1 pY-2 är "bara" ett extra + som jag nu har siktet inställt på 8)
Nu kör jag "all in" och ska snart ringa Ingvar för att beställa i16s och prata om modulerna :)

ha det gött Boys...! :lol:
Mvh//David

Användarvisningsbild
PLEX

ok!!

Inläggav PLEX » 2010-04-15 10:41

Borde förstått att ingen skulle förstå! :?
Köper helt ut att 6st moduler är bättre än 2...
Men jag omformulerar mig!!

VAD behövs för att avnjuta 1st hel CD/DVD-musik
alltså den volym som man skulle orka med att lyssna på i ca 30min...
Feelgoodkänsla i all ära men VAD behövs???
Kommer att köra huvudet i väggen känner jag -men jag har känt detta länge, behöver få ur mig det... SORRY!!!! :(

I en lägenhet behövs det mer än i14 samt px4 eller räcker rent av pp4 till dom????

Ähh skit it förresten... jag kommer förresten att presentera ett tillbehör till piP som kommer att uppskattas men även kanske skrattas åt.. håll till tåls jag e sjukt nöjd iaf!! Borde fasiken få ett pris för innovation!!!!Bilder kommer till helgen i ny tråd!!! 8)
Blixten håller tyst nu!!!!

Mvh Plex

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 10:44

PLEX skrev:Var det inte nån som satt duktigt nöjd med ip + pp2 och sedan lovordade pp4??? 8)
Seriöst GUBBS!!!!!
Hur jävla högt spelar ni.....
Headroom i all ära....
Men alla som kommer från källaren har ju haksläpp redan av piP och när man sedan lyssnat hifinirvanat pi60 så är ju saken klar!! -mer än pi60 behövs inte!?!?!??!
Sedan sitter alla och snackar vansinnessystem som kostar som en mindre bil.... och varför!! jo jag kan ju höra en testton på 15Hz????

Min fråga!! -vilket system behövs för att avnjuta MUSIK??????

Mvh Micke Plex (minst k_k på forumet)
Jag sitter nöjd med piP piX 4st a1or
kommer snart ha pp2 bara lådorna snickrats klart....
OBS... pp2orna kommer att användas med iX!!!!!

Snälla släng alla frekvensplattor och ta fram Bob Marley istället!!!!
Blixten sa till mig att med Buffalo Soldier så behövdes njurbälte och han sitter med "PISS"-systemet i14 samt px2, ska bli kul att lyssna!!!!

Jo, det har jag varit, och jag tycker fortfarande att det jag har nu presterar grymt bra, men nu gör jag slag i sak och satsar på det som jag verkligen vill ha. jag inser nu vad "Subben" pratade om förut, om att jag tog att onödigt mellansteg när jag köpte det jag har nu, när jag egentligen ville ha större prylar... men jag va inte "mogen" att inse det då, men nu så.... nu är det på G! 8)

Jag spelar ganska högt, såklart helt beroende på musikstil, men med viss musik så är det ganska ordentligt högt som gäller... där har vi skon som klämmer. Hade PA inte låtit (A)PA så hade jag antagligen kört med det... Men so mdet e nu så står jag inte ut med sådant ljud alls. JAg är ganska krävande alltså.
Jag lyssnar på i stort sätt all typ av musik, gillar att kunna spela riktigt högt med en hel del musik, samtidigt som det ska låta topp-noth och för att sedan kunna lyssna på något annat i mer "normal" ljudnivå också.

Nu när jag är på väg att leta nytt boende och verkligen ska slå slag i sak så komemr jag i vilket fall att behöva större system för att klara mig i ett större rum. i mitt nuvarande lilla rum så fungerar det bra med det jag har nu, men i ett större är det bara att glömma ! :?
Mvh//David

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2010-04-15 10:47

Jäklar va kul det är när man inser att man faktiskt, kanske har möjlighet att få exakt det man drömt om länge, länge....!

Klart du ska ha det :D För min del letar jag ett par qrs-500 pga av min omättliga nyfikenhet av att testa högtalare,vem vet.Dom kanske blir kvar :)

Användarvisningsbild
Ton

Inläggav Ton » 2010-04-15 10:49

:D :D :D DVD-ai, du har tappat det helt! På ett dygn gick du från att skaffa piP-lådor till att dumpa hela rasket! lol & lycka till!

Plex: Olika behov är väl just vad det är frågan om. Något som inte behöver vare sig klassificeras eller värderas. Låter spännande med din innovation. Ser fram emot att läsa om den till helgen

Användarvisningsbild
steelth

Inläggav steelth » 2010-04-15 10:56

Såg dina annonser.

Frågor: Varför säljer du dem nu om du ska köpa nytt i först i höst? Varför inte ha kvar grejerna till precis innan du skaffar nytt? Tänker du investera/omsätta pengarna under tiden? EDIT: Det är väl leveranstid på i16s menar jag, och man betalar väl först vid leverans?

Om du tycker att iPs + pP-4 är begränsande i ljudtryck, hur ska du kunna sitta nöjd med minimupps i ett halvår?

- - - - -

Förresten, hade jag inte varit student skulle jag köpt din anläggning, ersatt min tv-möbel med en rad med pP-6, lagt en skiva ovanpå och täckt modulerna med tyg. Det hade varit maffigt (se bild i signatur).

Säljes: Njure.
piP, profundusP-2, OA-12.3, OA-50.3
gamla bilder

Användarvisningsbild
Ton

Inläggav Ton » 2010-04-15 11:00

steelth skrev:Säljes: Njure.

pP4?

Användarvisningsbild
steelth

Inläggav steelth » 2010-04-15 11:02

Ton skrev:
steelth skrev:Säljes: Njure.

pP4?

:?:

Do not follow.
piP, profundusP-2, OA-12.3, OA-50.3
gamla bilder

Användarvisningsbild
DVD-ai

Re: ok!!

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 11:34

PLEX skrev:Borde förstått att ingen skulle förstå! :?
Köper helt ut att 6st moduler är bättre än 2...
Men jag omformulerar mig!!

VAD behövs för att avnjuta 1st hel CD/DVD-musik
alltså den volym som man skulle orka med att lyssna på i ca 30min...
Feelgoodkänsla i all ära men VAD behövs???
Kommer att köra huvudet i väggen känner jag -men jag har känt detta länge, behöver få ur mig det... SORRY!!!! :(

I en lägenhet behövs det mer än i14 samt px4 eller räcker rent av pp4 till dom????

Ähh skit it förresten... jag kommer förresten att presentera ett tillbehör till piP som kommer att uppskattas men även kanske skrattas åt.. håll till tåls jag e sjukt nöjd iaf!! Borde fasiken få ett pris för innovation!!!!Bilder kommer till helgen i ny tråd!!! 8)
Blixten håller tyst nu!!!!

Mvh Plex

Varför profondusX i stället för profondusP ?!: För att ProfondusX har en helt annan djupbasrespons som jag fått erfara nu (flera gånger i olika rum..) ligger i en helt annat lika än profondusP. Och jag upplever att jag saknar den skillnad som finns i just djupbasen. Väldigt mycket av den musik jag lyssnar på har trevlig och genomtänkt information i detta "bortglömda område" och jag känner att jag förlorar väldigt mycket på att inte kunna återge detta...
till film så är skillnaden mycket större och ger mycket extra poäng till film.
Ljdtrycker i profondusP-4 som jag har nu är tillräckligt i mitt rum, i et större rum så kanske på grännsen... men det har inte så mycket med saken att göra som sagt.. :)

Varför ens överväga ProfondusY ens...?!: För att dom klarar att leverera klart djupare än ProfondusX och jag har hört InfraY och blev otroligt imponerad och efter det väldigt "skadad" av upplevelsen. Otroligt vad mycket dessa sista små Hz gör för totalupplevelsen... 8O
dessutom är prestandan högre än på ProfondusX modulerna och ljudkvaliteten "ska" tydligen vara bättre dessutom.

Men, allt detta i en lägenhet... ?!: För att jag inte har råd med hus... det kommer senare, jag vill ha stereon först så jag kan ta med den till huset sedan... :wink:
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 11:36

zapanasta skrev:

Klart du ska ha det :D För min del letar jag ett par qrs-500 pga av min omättliga nyfikenhet av att testa högtalare,vem vet.Dom kanske blir kvar :)

Jo, absolut ska du det !

jag gilalr dom väldigt mycket (som du ju redan vet :wink: ) och jag skulle kunna ha ett par nu till en andra anläggning.
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 11:39

Ton skrev::D :D :D DVD-ai, du har tappat det helt! På ett dygn gick du från att skaffa piP-lådor till att dumpa hela rasket! lol & lycka till!

Plex: Olika behov är väl just vad det är frågan om. Något som inte behöver vare sig klassificeras eller värderas. Låter spännande med din innovation. Ser fram emot att läsa om den till helgen

Jo, men piP skulle jag ha haft sålänge tills att jag får mina i16s m.m. va ideen.
Men jag har andra planer nu ! 8)

Haha, snabba ryck ska det va, sedan blir det 6 månader väntan och total glädje infinner sig :D
Mvh//David

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-04-15 11:44

DVD-ai skrev:
Ton skrev::D :D :D DVD-ai, du har tappat det helt! På ett dygn gick du från att skaffa piP-lådor till att dumpa hela rasket! lol & lycka till!

Jo, men piP skulle jag ha haft sålänge tills att jag får mina i16s m.m. va ideen.

Haha, snabba ryck ska det va, sedan blir det 6 månader väntan och total glädje infinner sig :D

Ja jäklar så det kan bli :)

Dom som finns på hifimagasinet då? Nog vattnas det i min mun ialla fall..

Edit: det är ju i14 ser jag!

Edit igen 8O Dom är borta!
Senast redigerad av bassman 2010-04-15 11:47, redigerad totalt 1 gång.
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 11:45

steelth skrev:Såg dina annonser.

Frågor: Varför säljer du dem nu om du ska köpa nytt i först i höst? Varför inte ha kvar grejerna till precis innan du skaffar nytt? Tänker du investera/omsätta pengarna under tiden? EDIT: Det är väl leveranstid på i16s menar jag, och man betalar väl först vid leverans?

Om du tycker att iPs + pP-4 är begränsande i ljudtryck, hur ska du kunna sitta nöjd med minimupps i ett halvår?

- - - - -

Förresten, hade jag inte varit student skulle jag köpt din anläggning, ersatt min tv-möbel med en rad med pP-6, lagt en skiva ovanpå och täckt modulerna med tyg. Det hade varit maffigt (se bild i signatur).

Säljes: Njure.

Jag säljer nu för att jag vill/ behöver ha lös pengarna och då har jag dom ju liggande och redo när dagen kommer också...
Jag är väldigt uthållig och kan stå ut med i princip vad som helst under lång tid, bara jag vet att boda saker är på väg, tack vara att jag "lider"...
Jag kommer ju att dela mina mupps vid 80Hz med cr80s och köra 2st små moduler till dessa så helt värdelöst blir det inte. Om jag ska vara ärlig så skulle jag överleva med "bara" mina hörlurar i 6 månader om det ska till...

Edit: Men skaffa jobb nu då, på en gång och köp köp...! 8)
Haha, ne men det är en trevlig ide, en mer diskret och "smutt" setupp kan man knappast tänka sig faktiskt... 8O :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-15 11:52

bassman skrev:
DVD-ai skrev:

Ja jäklar så det kan bli :)

Dom som finns på hifimagasinet då? Nog vattnas det i min mun ialla fall..

Edit: det är ju i14 ser jag!

Edit igen 8O Dom är borta!

i14 är underbara dom med, men jag vill känna att jag, när det gäller topparna, "kommer hem" direkt i stället för att bara ta ett mellansteg. Då kommer jag att senare bli tvungen att skaffa i16s i alla fall så det är bara dumt...

Modulerna är jag som sagt mer öppen med, inte säker på om det blir X eller Y, det får tiden utvisa... 8)
Mvh//David

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino