Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
celef skrev:vad kostar frakten från madisound för en mindre order på ett par element å lite delningsfilter?
KarlXII skrev:celef skrev:vad kostar frakten från madisound för en mindre order på ett par element å lite delningsfilter?
Jag tycker det blev rätt mycket lök på laxen.
Elementen kostade ju bara $12, vilket betyder ca 84 kronor styck.
670 kronor för allihopa.
Frakten gick på $40.15, men sen kom en återbetalning på $4.36, så det blir runt 250 kronor för frakten.
SEN lägger posten i Sverige - helt oförklarligt - på 100 kronor i avgift!
Ovanpå det kommer sen tull som gick på 238 kronor.
staffanw skrev:KarlXII skrev:...
Fick mina med FedEx direkt till dörren utan vare sig extra avgift eller tull
De 100 kronorna har väl tullen lagt på i administrativ kostnad. Det är nog inte posten, men de tar ut den.petersteindl skrev:KarlXII skrev:celef skrev:vad kostar frakten från madisound för en mindre order på ett par element å lite delningsfilter?
Jag tycker det blev rätt mycket lök på laxen.
Elementen kostade ju bara $12, vilket betyder ca 84 kronor styck.
670 kronor för allihopa.
Frakten gick på $40.15, men sen kom en återbetalning på $4.36, så det blir runt 250 kronor för frakten.
Det är tull och moms. I USA läggs det inte på moms vid transport ur landet. De flesta priser i USA är ex sales tax.
MvH
Peter
MagnusÖstberg skrev:De 100 kronorna har väl tullen lagt på i administrativ kostnad. Det är nog inte posten, men de tar ut den.
KarlXII skrev:staffanw skrev:KarlXII skrev:...
Fick mina med FedEx direkt till dörren utan vare sig extra avgift eller tull
Jamen det här är ju Stockholm. Här betalar vi gladeligen 100 kronor för att få äran att åka tre mil t.o.r. för att hämta dem själv.![]()
Men ja e inte bitter.
Men tullen kommer nog som ett brev på posten.
Conny skrev:Så här gjorde jag:
Jag tog träklossar som jag sågade i rätt vinkel och något smalare än magneten. Målade dessa svarta och limmade fast dem med PL200 både mot baffeln och magneten. PL 200 är svart (väldigt lämpligt), men kladdigt!
Är inge bra på det här med bilder, försöker länka till den då jag tror den är för stor. Ber även om ursäkt för bildkvalite'n, är tagen med mobilkamera.
Tog mig friheten att ordna en direktlänkad bild. /K12
Conny
Finns inga mer element.celef skrev:annars, finns det några ordnade samköp nånstans för att få ner tråkkostnaderna?
Gastone skrev:Och i samma tråd hittade jag info om MT24HTC, att den har plastram med rundade hörn!
Vilken flax, då är det sådana som sitter i mina OA-14 redan.
grafpro skrev:Observera att enda sättet att säkert se skillnad på MT20 och MT24 är att MT20 har anslutningarna på ömse sidor om magneten, MT24 har dem intill varann på samma sida magneten. Annars kan de vara med eller utan tyg, med eller utan plastram, med eller utan rundade hörn etc.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst