Moderator: Redaktörer
boom skrev:det här har jag hittat och det säger mig inte så mycket utan att det börjar att dämpa vid 125hz
Absorption according to DIN 52221
Typ / Freq. 125 Hz 250 Hz 500 Hz 1 kHz 2 kHz 4 kHz
N20 0,11 0,32 0,63 0,90 0,91 0,95
N30 0,16 0,54 1,01 0,99 1,01 1,02
paa skrev:boom skrev:det här har jag hittat och det säger mig inte så mycket utan att det börjar att dämpa vid 125hz
Absorption according to DIN 52221
Typ / Freq. 125 Hz 250 Hz 500 Hz 1 kHz 2 kHz 4 kHz
N20 0,11 0,32 0,63 0,90 0,91 0,95
N30 0,16 0,54 1,01 0,99 1,01 1,02
Men det beror väl huvudsakligen på tjockleken på det uppmätta provet?
Dubbelt så tjockt - halva frekvensen, hälften så tjockt - dubbla frekvensen, kan man väl räkna med.
Varför en omröstning förresten? Röstningsresultatet lär väl inte påverka dämpningsegenskaperna hos de olika dämpmaterialen?
boom skrev:perstromgren skrev:Jag fattar att ni vill diskutera egenskaper på dämpmaterialet, men jag förstår inte vad du menar med omröstningsfrågan! Är det en fråga, över huvud taget?
Det borde vara enkelt vilket är bäst för olika applikationer.
perstromgren skrev:boom skrev:perstromgren skrev:Jag fattar att ni vill diskutera egenskaper på dämpmaterialet, men jag förstår inte vad du menar med omröstningsfrågan! Är det en fråga, över huvud taget?
Finns det ett material som är bäst för allt, menar du?
boom skrev:Flint skrev:Obegripligt. Förvirrad frågeställning och för mycket särskrivning.
Bror duktig slår till .
boom skrev:perstromgren skrev:boom skrev:perstromgren skrev:Jag fattar att ni vill diskutera egenskaper på dämpmaterialet, men jag förstår inte vad du menar med omröstningsfrågan! Är det en fråga, över huvud taget?
Finns det ett material som är bäst för allt, menar du?
nja men det som funkar bäst i olika applikationer
perstromgren skrev:boom skrev:Flint skrev:Obegripligt. Förvirrad frågeställning och för mycket särskrivning.
Bror duktig slår till .
Jag tror vi är flera, boom! "Olika dämpmatrial och deras egenskaper" är ingen fråga.
Om du menar "Vilket dämpmaterial är bäst?", kan du väl skriva det?
celef skrev:så blir det nog om man famlar i total blindo, men om man staplar upp en kravlista så står det snart klart vad som krävs av dämpmaterialet, å det är ju ingen nyhet att man önskar olika egenskaper av dämpmaterialet i dom olika registren, å mängden dämpmaterial beror i stor del på utformningen av lådan
celef skrev:du förstår visst inte, alla lådor ska inte dämpas på samma vis
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster