Moderator: Redaktörer
Vilken skum Bastrumma han hade!? Shocked
Morgan Ågren altså.
Magnuz skrev:verdad skrev:Det är säkert någon sån där special som han låtit göra, för att det ska vara enkelt att plocka med på lite mindre tillställningar kanske.
Det är ju någon form av kombinerad bastrumma/trumma.
Det är ju en GigPig.
JanBanan skrev:nadifierad skrev:Birger skrev:Min favorit är Neil Peart i Rush
Har för mig att han är Professor i slagverk?
Nja, det där är en skröna.
Frodrak skrev:Skön Killing-referens
Magnuz skrev:Mitch Mitchell som sagt, en av mina favoriter också. Kenny Buttrey är en annan. Han spelade på ett antal Dylanplattor, t.ex. John Wesley Harding. Brian Downey jr gillar jag också liksom Steve Gadd, Philly Joe Jones och Dannie Richmond. Lite udda blandning här kanske men det alla dessa har gemensamt är att de svänger.
nadifierad skrev:När jag var ung, och hårdrockare, så hyllade många Carmine Appice! Var han så jvla bra?
Han spelade inte i mina favvisBand, dvs Ac/Dc och Nazareth, så jag kan inte själv uttala mig.....
lazpete skrev:nadifierad skrev:När jag var ung, och hårdrockare, så hyllade många Carmine Appice! Var han så jvla bra?
Han spelade inte i mina favvisBand, dvs Ac/Dc och Nazareth, så jag kan inte själv uttala mig.....
Ja, och han e fortfarande bra
Problem blir det ju, om man bara hejjar på två band, det blir ju liksom bara två favvis trummisar då
petersteindl skrev:Brian Downey jr har jag inte bekantat mig med.
nadifierad skrev:Phil Rud är ju väldigt taktfast, men kanske inte så innovativ
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster