perstromgren skrev:Ragnwald skrev:Avnjöts i Bayreuth, förstår jag.![]()
Eller i Karlstad! Värmlandsoperan sätter upp den nästa år! Tufft va'?
(OBS. Detta är en partsinlaga, bästa att tillägga. Jag sitter i VO:s styrelse.)
I STYRELSEN

MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Ragnwald skrev:Avnjöts i Bayreuth, förstår jag.![]()
perstromgren skrev:FalloutBoy skrev:perstromgren skrev:Bill50x skrev:Pink Floyds "Atom Heart Mother" är 23:44 lång och har spelats i sin helhet i P3!
/ B
Den har jag inte hört sedan -73! Det vore kul att höra igen, finns den på CD?
Självklart! Finns t.o.m. en MFSL-utgåva:
Tack, F-boy, jag håller utkik efter en sådan!
slockna skrev:
Ian Gillan! shit vad den Karln kunde gala.
petersteindl skrev:perstromgren skrev:Ragnwald skrev:Avnjöts i Bayreuth, förstår jag.![]()
I STYRELSENDå bör ni ju även sätta upp Franz Lehárs Die lustige Witwe
som ett komplement. Då har du chansen att dyka in i operettens värld med buller å bång
Bra va!
![]()
MvH
Peter
Ragnwald skrev:Freddie Wadling, Kira-Kira, 24:22
http://open.spotify.com/track/1Ic8pde5x5UA7AjyZ7OQmD
After the positive review from the heavy metal press and release of Sleep's Holy Mountain (1992) on Earache Records, the label announced Sleep's follow-up record titled Dopesmoker.
The album was not released on Earache however as Sleep's management got them signed to a major label for London Records.
After almost two years of writing and re-writing, Sleep finished with a song over an hour long titled "Dopesmoker" which led to problems with the executives of London Records who declared the album "unmarketable".
Sleep refused to have the album be released in any edited form, leading to a deadlock between two groups. Sleep attempted to re-release the album retitling it Jerusalem with some re-written lyrics and slightly shortened running length of fifty-two minutes.
The album was never officially released by London, but an unauthorized edited version was released by Rise Above Records in 1999 under the title Jerusalem (1999) in the United Kingdom and by The Music Cartel in America.
Juggernaut_of_Sweden skrev:Gillar att mata högtalarna med den ca 15 minuter långa 1812 Ouvertyren, men det ska vara en med riktiga kanoner...
shifts skrev:Terry Riley - Poppy Nogood and the phantom band
Den var det länge sedan jag hörde. Har för mig jag gillade den. Kanske dags
att införskaffa.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster