Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Vinylcalle skrev:
DENON
Fram tills cirka mitten av 80-talet gjorde de fantastiska maskiner.
Helt i klass med Accuphase/Luxman vill jag påstå.
Intressant, jag har inte lyssnat på en enda tvåkanalare från Denon.
Det har ju påtalats från initierat håll, att deras nyare stereoförstärkare har sämre ljud än bioreceivrarna. Att det är olika ingenjörsteam som jobbar oberoende.
Har du några modellbeteckningar på de gamla goda, som jag kan titta efter ?
AlNiCo skrev:Nu såg jag ju att NAD 3020 är vad min farsa hade för länge sen. Den lät ju riktigt bra. Det blir till att hålla några ögon öppna för den.![]()
Riktigt billig verkar den också vara.
Men tydligen ska den kunna ha problem? Är det något som går att fixa? Jag har inga problem att reparera elektronik så länge jag någon form av info.
PS: Jag såg en annons på en Sonab 4000-R. Är det bra grejer? Värd 1200 kr?
Vinylcalle skrev:
Nu tänker jag bli tjatig. Men eftersom jag inte får någon reaktion så säger jag det igen.
DENON
Mycket underskattade i Sverige bara för att man först inte såldes alls och därefter blev plastigare och att man i Sverige såldes av Hifiklubben/svenska NAD.
MvH Carl
AlNiCo skrev:Vinylcalle skrev:
Nu tänker jag bli tjatig. Men eftersom jag inte får någon reaktion så säger jag det igen.
DENON
Mycket underskattade i Sverige bara för att man först inte såldes alls och därefter blev plastigare och att man i Sverige såldes av Hifiklubben/svenska NAD.
MvH Carl
FÖRLÅT!
Jag har i dag köpt en Denon PMA-707 och den låter helt fantastiskt! Jag är jätteglad nu, helt underbart köp! Och inte betalade jag knappt någonting för den heller! Lyckodag! Så här härligt har det nog aldrig varit att lyssna på musik!

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster