Moderator: Redaktörer
Waste skrev:Hej!
Hur är det så kallade backdrop tyger, såna som http://www.ljudbalans.se (scenmolton) och [url]http://www.jam.se/produkt/PA_system--Hoegtalare/A37957-JJlabs-Stage-Absorb-Backdrop--grå--flamsäker-Molton--paketpris-7-meter.jam[/url]?
Dessa är ju rätt billiga men hur fungerar dem som draperi i ett lyssnings/bio-rum?
// Freddy
Challe skrev:Funkar bra. Snygga till kanterna bara.
Det svarta funkar bra för att täcka fönster, vill du ha riktigt mörkt tar du två lager då går inget ljus igenom.
Det är ganska mjukt så det hänger inte så snyggt som tjockare tyger kan göra men om du veckar det i överkant med sånna där gafflar på skena blir det bra.
Dämpar ljudet bra men försök hänga ut det en bit från väggen. Gärna snett så ena sidan hänger längre ut än den andra.
Adhoc skrev:Kommer behöva ca 25 m² heltäckningsmatta ganska snart. Någon som kan tipsa om bra nätbutik för heltäckningsmattor? (Danska Taeppeland som tipsats om tidigare i tråden, skriver idag på sin sida att heltäckningsmattor säljs bara i butiken)
steveo1234 skrev:Jag är sedan eller drygt år nöjd ägare av en Ege Symphony och nu har det dykt upp lite tankar på hur man sköter en sån här matta.
Att dammsuga den är mycket enklare än jag trodde att det skulle vara så det funkar bra.
Men, behöver man göra någotnting mer? Och hur går man tillväga om man skulle råka spilla ut en flaska rödvin på mattan?
steveo1234 skrev:Jag är sedan eller drygt år nöjd ägare av en Ege Symphony och nu har det dykt upp lite tankar på hur man sköter en sån här matta.
Att dammsuga den är mycket enklare än jag trodde att det skulle vara så det funkar bra.
Men, behöver man göra någotnting mer? Och hur går man tillväga om man skulle råka spilla ut en flaska rödvin på mattan?
pgmj skrev:steveo1234 skrev:Jag är sedan eller drygt år nöjd ägare av en Ege Symphony och nu har det dykt upp lite tankar på hur man sköter en sån här matta.
http://www.mattlandet.se/tillbehor/unde ... 171-1.aspx
komorok skrev:steveo1234 skrev:Jag är sedan eller drygt år nöjd ägare av en Ege Symphony och nu har det dykt upp lite tankar på hur man sköter en sån här matta.
Det första jag tänker på är ju att hälla på massvis med salt. Husmors-
tricket...
Nattlorden skrev:komorok skrev:steveo1234 skrev:Jag är sedan eller drygt år nöjd ägare av en Ege Symphony och nu har det dykt upp lite tankar på hur man sköter en sån här matta.
tricket...
Ett annat trick är att slå på vitt vin också efter hand som man suger upp.
Sen finns det speciell vinfläcksborttagare (spray?) att köpa också.
komorok skrev:steveo1234 skrev:Jag är sedan eller drygt år nöjd ägare av en Ege Symphony och nu har det dykt upp lite tankar på hur man sköter en sån här matta.
tricket...
spuj skrev:Är det någon som har tips på en riktigt tjock ryamatta, som bör vara bra ur akustisk synpunkt, från t.ex. taeppeland eller mattlandet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst