Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:När jag vill lyssna noggrant använder jag mina Senn HD600. De slår lätt mina Quad i "upplösning" eller vad man ska kalla det. Skärpan blir bättre med hörlurar i mitt rum.
komorok skrev:AKG K272 HD som jag upplever lite för diskantiga jämfört med mina
högtalare.
Strmbrg skrev:Jag har inte hört några lurar som slår Magneplanar i upplösning.
Vilket jag egentligen tycker är lite mysko.
Lurar har ju goda förutsättningar att återge ostört från reflexer.
Eller, så blir det en vådlig massa toktidiga reflexer just med lurar.
Strmbrg skrev:perstromgren skrev:När jag vill lyssna noggrant använder jag mina Senn HD600. De slår lätt mina Quad i "upplösning" eller vad man ska kalla det. Skärpan blir bättre med hörlurar i mitt rum.
Det var som sjåen.
Kan det vara möjligt?
Eller syftar du kanske på diskantegenskaper snarare än generell detaljeringsgrad?
perstromgren skrev:Snip>... Skärpan blir bättre med hörlurar i mitt rum.
2-ch skrev:perstromgren skrev:Snip>... Skärpan blir bättre med hörlurar i mitt rum.
I så fall ska jag köpa ett par och lägga på en obestämd plats i rummet
enJohn skrev:Använder lurar dagligen!
Sennheiser cx400/500: Mest för ljudböcker, på väg till och från jobbet, på affären, tunnelbanan - typ alltid när jag är ute själv
Shure SE210: på jobbet, musik
Sennheiser hd-515: På jobbet, men det är en öppen lur så den är inte så väl lämpad.
Sennheiser hd-477: Hemma till datorn
Sennheiser hd-650 tillsammans med förstärkare från Harmony Design (EAR90) när det ska finlyssnas på riktigt hemma.
Är i trängande behov av en bra sluten lur som absolut inte läcker ljud, att ha på jobbet.
Har testat en masssa lurar och har inte direkt gillat de Grado eller Beyer-modeller jag lyssnat på. Stax däremot är nåt helt annat. Dock har de jag lyssnat på inte haft samma botten som hd-650.
/en john
lazpete skrev:
Läcker in, eller läcker ut?
A900 är dödstyst utåt, men man har lite kontroll-läckage inåt i den.
Denon D1001 är också tysta utåt, men ljud kommer in
Lass
enJohn skrev:lazpete skrev:
Läcker in, eller läcker ut?
A900 är dödstyst utåt, men man har lite kontroll-läckage inåt i den.
Denon D1001 är också tysta utåt, men ljud kommer in
Lass
Ja det är utåt om är problemet. (Jag vill minsann inte att nån på jobbet ska tjyvlyssna på min alldeles egen spotify!![]()
). Var ytterst nära att köpa ett par A900 för en tid sedan, men ägare sa att dom nog inte var helt tysta utåt, vilket bidrog till att jag avstod affären.
Är du helt säker på att A900 och Denon-lurarna är så tysta att min bänkgranne inte kommer att stampa takten till mina favvo-låtar? Är så less på att alltid pillra in saker i örat och sedan pillra ut igen när nån vill prata med mig...![]()
/en john som inte vill musikfildela på jobbet
oqvist skrev:Åh trevligt jag är inte riktigt så udda som jag trodde kanske![]()
magnetplanar har jag aldrig hört talas om. Någon form av elektrostats antar jag pga din kommentar om upplösning? Elektrostats verkar fortfarande ha en viss edge även jämfört med relativt snabba dynamiska lurar som HD 800, SA5000, Ultrasone Pro serien vad jag förstått. Alltid velat testa Stax men har aldrig blivit av.
Apropå Denons. markl D5000 man hade ett tag isolerade inte något nämnvärt. Måhända D2000 är bättre än de träkåpade Denon lurarna?
Ragnwald skrev:Men ska man placera 11.500:- på ett par lurar, fordrar det ett övervägande intresse för att lyssna just i lurar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 16 gäster