.jpg)
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
bassman skrev:Min fru tyckter att det ser "epigt" ut. Ja men för tusan det är ju en prototyp lät jag meddela henneJag tycker att den ser spännande ut!
Keep up the good work!!
paa skrev:Ser dom ut så här då?
Fjonkalicious skrev:Till avdelningen för dumma frågor:
1. Finns det någon anledning varför man har de två väggarna inbyggda på två sidorna om baselementet? Jag menar, ställer man högtalaren in till en vägg så behöver man inte dom. Eller är tanken att man inte skall behöva ställa dom intill en vägg?
2. Diskanten har också en "vägg" i botten. Denna har en form som är sfäriskt, finns det någon egentlig anledning för detta? Stör inte kanten/höjdskillnaden på materialen? Tänker om man hade skippat botten... eller det är otroligt korkat?
petersteindl skrev:bassman skrev:Min fru tyckter att det ser "epigt" ut. Ja men för tusan det är ju en prototyp lät jag meddela henneJag tycker att den ser spännande ut!
Keep up the good work!!
Du menar Epic
lemmts skrev:Alltså: ljudet i all ära, men hur ska man få in dem i bostaden om man inte är ensamstående?
Fråga Fritz sambo.
schmutziger skrev:
hade det inte kunna bli snyggt med en slitsport i framkant på lådan som har sin öppning nedåt istället för röret, eller kommer mynningen för nära golv?
hade dessutom varit en fin flört med oa-5.
Och kanske luta frambaffeln som på den där JBL basen som nån har DIY:at här på forumet!
Nattlorden: njae, men med lite mindre djärva färgval så kanske vi är något på spåret!
Fjonkalicious skrev:1. Måste dom stå på golvet eller kan dom komma upp låt säga 15-20 cm?
2. MDF-plattan som sitter ovanför elementet, vad är dess funktion? Spridning?
Fjonkalicious skrev:schmutziger skrev:
hade det inte kunna bli snyggt med en slitsport i framkant på lådan som har sin öppning nedåt istället för röret, eller kommer mynningen för nära golv?
hade dessutom varit en fin flört med oa-5.
Och kanske luta frambaffeln som på den där JBL basen som nån har DIY:at här på forumet!
Nattlorden: njae, men med lite mindre djärva färgval så kanske vi är något på spåret!
Frågan är om en slitsport verkligen hade varit Stigs val? Vågar du? Vi är ändå så långt från OA-5 som det går?
Inte luta baffel. Inga djärva färgval. Mitt hoe jobbar febrilt. Ge mig lite tid. När var Amit-träffen? Vad säger du Fritz, skall vi ha ett färdig par med dit? (om du litar på mig dvs...)
Fjonkalicious skrev:Kul detta, en del av frågorna är ju mest pga nyfikenhet. Spelar elementet in i lådan eller från lådan? Dvs har man bytt plöss o majnus?
Naqref skrev:Slitsport är ok tror jag. Kanske man t o m kan köra med den avancerade konstruktion som paa använde i sina tävlingsbidrag?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 876#235876
Högtalaren lär ju inte bli billig att tillverka oavsett...
Amitträffen är andra veckan i Juli...
Fjonkalicious skrev:Naqref skrev:Slitsport är ok tror jag. Kanske man t o m kan köra med den avancerade konstruktion som paa använde i sina tävlingsbidrag?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 876#235876
Högtalaren lär ju inte bli billig att tillverka oavsett...
Amitträffen är andra veckan i Juli...
Du menar böjd slitsport?
Tillverkningskostnader? Är det tänkt att den skall masstillverkas?
Det är ju en bit framåt, men man är ju optimist... :-/
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster