Moderator: Redaktörer
komorok skrev:Du är välkommen ner hit den 22:a maj. Själv har jag svårt att ta mig
runt p.g.a att jag inte skaffat körkort och bil. Ta med ett par andra
högtalare du gillar som trivs med dämpade väggar, eller fristående,
så att de har samma förutsättningar, så hinner vi nog prova lite innan
vi äter Lasagne.
n3mmr skrev:Kanske LTS nya avd i Umeå, om den blir av, kan ta tag i detta?
Jag föreslår
1. Lyssning hemma hos MM, på hans villkor.
2. Lyssning hemma hos andra, på deras villkor.
.a, .b, .c osv i samma anda som 2.
3. Lyssning av olika högtalare i gemensam lokal.
Där MM resp några andra kan få i uppdrag att bestämma vad som ska tas med.
Viktigast är att alla klarar av att anmäla att man inte tycker att en viss modell låter så bra på ett artigt och vänligt sätt.
Nefilim skrev:Jag tror inte att det blir av, och skulle det bli av, så har
jag svårt att lita på ev resultat. De märker väl alla att
han redan har bestämt sig.
zapanasta skrev:Jag för min del tror inte mm har några problem med att vara neutral .
zapanasta skrev:Lyssning i samma rum med gemensam elektronik som är intressant ,annars anser då jag att det är helt omöjligt att avgöra vilket högtalarpar man föredrar .
subjektivisten skrev:Absolut inte. Speciellt när det gäller pip som har vissa krav för den ska funka som den ska. Om man inte kan höra skillnaden i olika rum så är det inget att bry sig om.
subjektivisten skrev:Nja, att dom ska stå direkt mot väggen med lite dämpning bakom på en viss höjd är ju hyffsat ovanliga krav.
subjektivisten skrev:zapanasta skrev:Jag för min del tror inte mm har några problem med att vara neutral .
Knappast med tanke på hur han lägger upp det hela.
FBK skrev:subjektivisten skrev:zapanasta skrev:Jag för min del tror inte mm har några problem med att vara neutral .
Knappast med tanke på hur han lägger upp det hela.
Misstänker att MM kommer att vara betydligt mer neutral och öppen i sin bedömning av intrycken än vad du skulle vara.....
shifts skrev:Tärningen blir kastad. Handuken kastar man in. Handsken den... daskar man väl? Uttrycksförvirring är vad som hänt.
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 8 gäster