Wilson demonstrerar Placebo i blindtest!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2005-03-10 08:57

MAYRO:

Läs mina intryck om Wilson tidigare i tråden, och jämför med vad jag skriver idag... Visar helt klart vilken stor fälla det kan vara att lyssna på olika riggar vid olika tillfällen och uttala sig bomsäkert!

Jag vidhåller fortfarande att kombon med Wilson gav mig gåshud hemma hos Mikael2.. Men efter att ha kört en match med GEM vs Pip sida vid sida så törs jag inte lita på mina intryck för 1% vid en jämförelse som inte sker i samma rum och inom en kort tidsrymd. Hörselminnet är som sagt kort, och inte speciellt pålitligt.
Skulle kunna ge mycket för att höra Wilson idag vs Pi60s, sida vid sida givetvis.
Med tanke på hur utgången blev med GEM så tror jag att Wilson skulle få gå och dra nåt gammalt över sig....

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2005-03-10 09:57

Mayro skrev:Jag skall INTE gå i massa snick snack här.. Men jag har läst att MÅNGA anhängare av IÖ´s högtalare säger en show med ett par av dessa högtalare var ett rent fiasko.. dom lät fullkomligt skit enligt vad jag förstått..... :oops:

Men det lustiga är att jag aldrig ens såg en enda gå på om detta faktum och säga dom rent av VAR skit också.. :?: :?: Enbart konstaterande att denna show så var massor med saker totalfel. MEN inte högtalarna 8O

---/barmhärtighetssnip /--

Sedan kan jag hålla med om att det käns rätt onödigt att bygga krigsplan över huvud taget.. Om jag själv inte får vinsterna av försäljningen och köpa dyr stereo för vill säga... :D :D

Om du är vaken när du skriver så är chansen större att andra kan förstå vad du menar. Ta därför för vana att koppla ur tangentbordet när du går och lägger dig så att du inte skriver i sömnen igen.

/D
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-03-10 10:01

Dahlqvist skrev:Om du är vaken när du skriver så är chansen större att andra kan förstå vad du menar. Ta därför för vana att koppla ur tangentbordet när du går och lägger dig så att du inte skriver i sömnen igen.

/D

:lol: :lol: :lol:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-03-10 10:07

Dahlqvist och Rydberg: :? Vänligare ton tack. ...Eller är det jag som inte förstår det roliga?
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
-lindvall-

Inläggav -lindvall- » 2005-03-10 10:20

Meningen med Dahlqvists inlägg är ju naturligtvis att tysta och trycka ner Mayro och göra honom ledsen. Orsaken till inlägget måste vara att han på något sätt har retat sig på något Mayro skriver. Eller att han ogillar dyslektiker av princip. Nåja, sånt är klimatet ofta på faktiskt.se när "godkända" produkter kritiseras eller "icke-godkända" produkter ges positiva omdömen.
Avaktivera gif-smilare i alla poster. Alltid.

matson

Inläggav matson » 2005-03-10 10:33

Eller så kanske det var en kommentar om huruvida Pips uppställning på en mässa hör hemma i en tråd angående Wilsons demonstrationstrix......

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-03-10 10:35

matson skrev:Eller så kanske det var en kommentar om huruvida Pips uppställning på en mässa hör hemma i en tråd angående Wilsons demonstrationstrix......
Oavsett vilket är det lite väl magstakt att gå åt en persons förmåga att skriva.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2005-03-10 11:10

Mja, nu är det ju som så att Mayro försökte sig på ett (tafatt) försök att kasta sten i glashuset med resultat att Mayro, återigen, gjorde bort sig - det var nog det som folk reagerar på inte Mayro's evnt skrivproblem eller liknande. Dvs sakfrågan inte personen.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2005-03-10 11:17

-lindvall- skrev:Meningen med Dahlqvists inlägg är ju naturligtvis att tysta och trycka ner Mayro och göra honom ledsen.

Nej. Men ett förtydligande av denna hallucinatoriska stream of consciousness skulle vara intressant för att försöka förstå varför skribenten väckt denna saligen avsomnade tråd.

-lindvall- skrev:Orsaken till inlägget måste vara att han på något sätt har retat sig på något Mayro skriver.

Nej, jag retar mig verkligen inte på vad Mayro skriver. Jag förstår inte vad Mayro skriver. Nada. Det var det som jag på ett skämtsamt (2 röster) tillika drygt sätt (3 röster) försökte säga.

-lindvall- skrev:Eller att han ogillar dyslektiker av princip.

Du menar sådana som min brorsa då, eller? Hade du bemödat dig att läsa igenom Mayros inlägg så innehåller det endast tre mindre stavfel (upptäkter, sämmre och käns) och det är mindre än vad de flesta brukar åstadkomma, inklusive jag själv. Det innehåller heller inga grammatiska fel mer än de som brukar uppträda när man skriver i chat/forumstil. Inte illa pinkat av en dyslektiker får man nog säga.

-lindvall- skrev:Nåja, sånt är klimatet ofta på faktiskt.se när "godkända" produkter kritiseras eller "icke-godkända" produkter ges positiva omdömen.

Jaså, det var det som det hela handlade om! Det vore dock bra om Mayro kunde formulera detta på ett sätt så att det framgår vad han menar. Inte för att han måste, utan för att han kan.

/D
Senast redigerad av DQ-20 2005-03-10 11:39, redigerad totalt 1 gång.
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2005-03-10 11:29

EngelholmAudio skrev:Oavsett vilket är det lite väl magstakt att gå åt en persons förmåga att skriva.

Snarare viljan att skriva. Jag har tydligen betydlig högre tankar om Mayros förmåga än de flesta som yttrat sig om denna. Att vara lite taskig mot någon som man tror saknar förmåga - är just taskigt. Att vara lite taskig mot någon som man tror har förmåga är att säga - eftersom du kan bättre, gör bättre.

/D
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2005-03-10 16:33

Dahlqvist wins again :)

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-03-10 17:18

Dahlqvist skrev:
EngelholmAudio skrev:Oavsett vilket är det lite väl magstakt att gå åt en persons förmåga att skriva.

Snarare viljan att skriva. Jag har tydligen betydlig högre tankar om Mayros förmåga än de flesta som yttrat sig om denna. Att vara lite taskig mot någon som man tror saknar förmåga - är just taskigt. Att vara lite taskig mot någon som man tror har förmåga är att säga - eftersom du kan bättre, gör bättre.
/D
Från HifiForum.nu hämtar jag Mayros egna signatur:
Jag har problem med stavning osv. Så sluta gnäll. läs o fatta i stället så slipper jag må dåligt och tvingas sluta skriva för jag skäms över mitt handikapp. Det står KLART i reglerna att man INTE ska kritisera folk för stavning mm.LÄS DOM innan post av inlägg."En som är less på gnäll"

postpunk - jag visste inte ens att det var tävling. Betyder det att Dahlqvist tjuvstartade? Eller? :wink:
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-10 17:40

Dahlqvist skrev:

/D

Varför bråkar du om detta? Jag hade inga problem att förstå Mayro (tror jag iaf), vad var det du inte förstod? Om du alls är intresserad så är det väl det du borde lägga ner energi på.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-03-12 05:10

hej alla trevliga hifivänner...

Bamsefar med bredan famnen osv. :D .
Jo att detta inlägg kom var faktiskt beroende på att jag satt i kikade en del på era trådar. Och såg inte ens på datumen. Men denna detalj förstog ni nog ändå då ni alla är riktiga smartisar o lustikurrar här.. I alla fall om man ser era inlägg så tror man ni är både smarta samt lustiga.. Så.... :)

Men men . eftersom jag nu väckte er slummer så ni fick nåt att prata om kan jag ju förklara mina ord också...

Jo efter en bunt sidor så såg jag debatt om wilson osv kontra annat. samt en del som skrev om en show med dåligt ljud osv.. Tyckte då jag kunde drista mig till eftersom JAG hamnar i era diskutioner för saker som sägs på annat forum kunde ta med mig ett utalande om en kär vän till er. DVS en pip som spelade skit tydligen enligt medlemmars bedömmningar..på en show som veteran tydligen deltog i..

Så man därvid kunde konstatera ALLT kan på en show lira fel samt därvid dåligt... :oops:

Så enkelt var det...

Att sedan ni säkert redan listade ut jag INTE tittade på datumet förstår jag ni inte tog upp. då hade det ju inte kunnat bli skoj pajkastning med tillhörade skitsnack ju....eller hur? :D

Så enkelt var det ... trevligt att ändå se ni står med ögonen öppna och har skoj... :) samt att mina ringa deltaganden kan aktivera så mycket fart o fläkt... Verkligen skoj...

Men tro mig. Jag skiter fullständigt i billiga inlägg där man går på med rent skit om min person för jag har skrivsvårigheter osv.. Det säger fasiken så mycket mer om personen som skriver så än om mig..
Om mig säger det jag har ett hadikapp.. Om personer som gör sig lustiga säger det.... jag lämnar det till läsaren att avgöra...

Föregående

Återgå till Generellt om hifi