Skön vemodig musik från Cap verde.
Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Den där skivan med Lars Ekborg som recitatör är kanske den finaste inspelningen av Förklädd Gud. Jag hade den på LP och jag har den på CD.
perstromgren skrev:En intressant sak slår mig dock när jag lyssnar till de här litet raspiga plattorna: eftersom musiksignalen är i mono, åker raspet ut åt sidorna (det är ju normalt okorrelerat mellan kanalerna) och lämnar musiken rätt oanfrätt i mitten! Jag har ingen monoknapp på min förstärkare; det skulle kanske varit ännu bättre, men även utan är det lätt att bortse från att högtalarna står och raspar medan musiken spelar fint i mitten! Häftigt!
PekkaJohansson skrev:The Soundtrack of our Lives - Origin vol 1, cd 2004
Yvonne - True love, cd 1999
Midnight Oil - 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, cd 198x
Midnight Oil - Blue sky mining, cd 1990
Dead or alive - Youthquake, cd 1985
Marty Robbins - Golden memories, cd 1985
Skeeter Davis - Here's the answer, cd 1995
Dolly Parton - Home for Christmas, cd 1990
Dean Martin - A winter romance, cd 1989
Dinah Shore - Love songs, cd 198x
Lisa Ekdahl/Peter Nordahl trio - When did you leave heaven, cd1995
Peggy Lee - If you go, cd 1991
Roberta Flack - The best of, cd 1986
Vic Damone - The best of the Capitol years, cd 1989
Randy Crawford - The collection, cd 1990
Patti Page - Golden hits, cd 1986
Patti Page - Patti Page's greatest hits, cd 198x
Nat "King" Cole - Ramblin' rose, cd 1987
Ella Fitzgerald - Ella Fitzgerald wishes you a swinging Christmas, cd 1988
Zarah Leander - Det bästa, cd 1991
Med vänlig hälsning
Pekka
perstromgren skrev:Jösses, vilken mängd!![]()
Den där plattan med Lisa Ekdahl plus trio tycker jag är häftig! Jag gillar inte när hon sitter ensam med sin gitarr på golvet, men när hon sjunger jazz får hon gärna höras hemma!
PekkaJohansson skrev:Skivorna var billiga och dessutom hade jag färska skivpengar på fickan efter att ha avyttrat några dubbletter i helgen. Det brände så illa så jag var tvungen att spendera dem.
Almen skrev:Chicago Transit Authority, Original Quadraphonic Mix (DTS)
Legendary Collaboration Between Soft Machine, Henry Cow & King Crimson Members, All Under The Watchful Gaze Of Keith Tippett. This four-track release by prog masters Centipede - featuring members of Soft Machine, Henry Cow and King Crimson - features "Septober Energy ...
PekkaJohansson skrev:Aretha Franklin - I've never loved a man the way I loved you, cd 1987
Pugh & Rainrock - Ett steg till, cd 1989
Pugh Rogefeldt - Pugh's klassiker, cd 1989
Marianne Faithfull - Strange weather, cd 1987
Culture Club - From luxury to heartache, cd 1986
Duran Duran - självbetitlat debutalbum, cd 1983
Lou Reed - Transformer, cd 1982
OST - Pulp Fiction, cd 1994
The Brothers Four - Greatest hits, cd 1987
Det här är kul! I glada vänners lag hörde jag i helgen samlingen "1968-1978" med Pugh Rogefeldt ur Metronomes lysande serie av återutgivningar från 1990. Redan 1989 kom såväl liveplattan "Ett steg till" som samlingen "Pugh's klassiker" med WEA:s klassiska sexsiffriga katalognummer (WEA hade nyligen köpt Metronome). Den senare innehåller dessutom några låtar ur Pughs produktion på andra bolag, bland annat singeln "En ny rebell i byn". Det ska bli intressant att höra om dessa 1989-utgåvor skiljer sig från de som kom året efter.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster