paa skrev:Nya lilla bilden:

Högtalaren är i mina ögon i sanning en läckerbit!
Formen: Jag tycker att den kraftigare nederdelen liksom just har tagit ett djupt andetag, nu ni, vänta bara, här finns det kraft!. Överdelen lutar sig tillbaka, liksom tar sats för att nå ut med ljudet längre, en vilja, en iver, en stolthet, en glädje!
Som lyssnare stannar man upp, väntar, kom igen Du lille vän, jag finns här, låt oss mötas, det här blir spännande!.
___
Ytan: Blankheten ger en fräschhet, alldeles nytt, man riktigt känner lukten av dyrt, nyvaxat, som i bilaffären, längst in. Samtidigt är högtalarna en våt dröm för varje treåring med flottiga fingrar...
___
En unik design ger ett snabbt vill ha, men är också en datering, ett bäst-före datum. Om en tid går alla högtalardesigners förbi högtalaren, ler lite besserwissrigt och himlar med ögonen - titta, så våren 2010...
Jag funderar på om man kunde störa dateringen genom att göra en yta från 50-eller 60-talet, valnötsträ, jakaranda... och sätta på nåt attribut från samma tid, nåt infällt handtag att bära i, nån mässingslist, nån bakelitknapp etc. Googla på bilder på gamla vardagsrumsskåp etc.
Effekten kommer att bli att färre människor säger wow, men en och annan kommer att stanna upp och säga, vad f-n är detta, hur jag jag kunnat missa denna?
Gör det i tanken, eller på sin höjd i nåt CAD-program, och inte nu utan nån annan gång...