Omistliga album från ett decennium

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-19 19:16

Almen skrev:
Jansson skrev:Jag lyssnade väldigt mycket på Genesis i 70-talets första hälft.

Idag finns det bara ett album med Genesis som jag ständigt återkommer till och det är just "Lamb".

De andra ger mig inte så mycket, merparten inte alls faktriskt. (Möjligtvis vissa partier av Selling England by the pound speciellt i så fall " I know what I like" och "battle of Epping forrest")

Samma här, men i slutet på sjuttiotalet. Och jag är väldigt förtjust i Selling och Foxtrot också. Men Lamb... Ojojoj, vad jag lyssnade mycket på den. Jag kunde nog alla texter utantill (och nästan hela historien på mittuppslaget).

Är det Brian Enos "Enossifications" ? som gör det så jäkla bra?
Är det att Gabriel var på väg ut och alla släppte tyglarna, bära eller brista?

Eno bidrog nog minimalt har jag förstått, var inne och tweakade lite på ett fåtal ställen. Och det var väldigt dålig stämning i bandet just då, Gabriel ville skriva all text och var sen, övriga bandet skrev all musik och blev sura när han kom och sjöng där de tyckte det skulle vara instrumentalt, etc...

Spelmässigt var de dock i toppform. Det är rätt intressant med intervjuerna på DVD:erna på boxen som kom för ett par år sedan.

Jag föreslår att du gör en spellista i Spotify med bara tre låter från "Lamb" och kör dom först.

Dessa:
"Fly On Windshield", "The Carper Crawlers" och "Chamber of 32 Doors"

Jag behöver inte påpeka att de ska spelas JÄVLIGT HÖGT.
Låt dem gå ett par gånger. Det borde räcka.

Bra val. Jag lägger till Back in NYC, Lilywhite Lilith och Colony of Slippermen.

Almen det är lite spooky percis dem hade jag valt till en sexlåtars.

Jag knuffar in en bonuslåt i sexlåtarn

"the Lamia"

Men egentligen hela skivan är genial.
Tycker tom om "Waiting room" :wink:

Jag är annars alldeles för dåligt påläst om Genesis.

"Lamb" står ut musikalisktpå ett anmärkningsvärt sätt och jag har alltid trott att det var Gabriels förtjänst, att han var den viktigaste musikaliska motorn med tanke på hur hans soloalbum kom att bli.
Samma att Enos inblandning var viktig.

Å så är det tvärtom.

Men Trick of the tail är ju ganska rejält tråkig, tycker jag, och varför blev det så? (Sen ska vi väl inte gräva ner oss i vad Genesis vidare utveckling kanske men märkligt tycker jag.)

Gillar det du skriver. Visst, varenda textrad och innerkonvolutet.
Lustigt är att texterna sitter fortfarande för mig.

Cuddling the porcupine
Senast redigerad av Jansson 2010-05-19 19:19, redigerad totalt 1 gång.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-19 19:19

Panelguy skrev:
Almen skrev:
Jansson skrev:Jag lyssnade väldigt mycket på Genesis i 70-talets första hälft.

Idag finns det bara ett album med Genesis som jag ständigt återkommer till och det är just "Lamb".

De andra ger mig inte så mycket, merparten inte alls faktriskt. (Möjligtvis vissa partier av Selling England by the pound speciellt i så fall " I know what I like" och "battle of Epping forrest")

Samma här, men i slutet på sjuttiotalet. Och jag är väldigt förtjust i Selling och Foxtrot också. Men Lamb... Ojojoj, vad jag lyssnade mycket på den. Jag kunde nog alla texter utantill (och nästan hela historien på mittuppslaget).

Är det Brian Enos "Enossifications" ? som gör det så jäkla bra?
Är det att Gabriel var på väg ut och alla släppte tyglarna, bära eller brista?

Eno bidrog nog minimalt har jag förstått, var inne och tweakade lite på ett fåtal ställen. Och det var väldigt dålig stämning i bandet just då, Gabriel ville skriva all text och var sen, övriga bandet skrev all musik och blev sura när han kom och sjöng där de tyckte det skulle vara instrumentalt, etc...

Spelmässigt var de dock i toppform. Det är rätt intressant med intervjuerna på DVD:erna på boxen som kom för ett par år sedan.

Jag föreslår att du gör en spellista i Spotify med bara tre låter från "Lamb" och kör dom först.

Dessa:
"Fly On Windshield", "The Carper Crawlers" och "Chamber of 32 Doors"

Jag behöver inte påpeka att de ska spelas JÄVLIGT HÖGT.
Låt dem gå ett par gånger. Det borde räcka.

Bra val. Jag lägger till Back in NYC, Lilywhite Lilith och Colony of Slippermen.

Mycket bra val, faktiskt även mina favoriter :)
Föredrog "Foxtrot" framför "Selling England...", framförallt "Supper´s Ready" som står sig än.

Jag ska sätta mig igen med Genesis, det ska jag, men troligen går jag inte igång på Foxtrot på samma vis som då men "Watcher of the skies" är grym, tycker jag.

A Flower?

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2010-05-19 23:18

Ett helt och hållet omistligt album från innevarande decennium

Bild

Dubbel LPn är fantastisk. I Uncut, förra mycket bra numret, skrivs att bandet
spelar som dörrvakter! Det är sant. Hårt och bra, bäst sedan:

Bild

Som kom för jämt tio år sedan.

Kul att Janssons tråd håller i sig :D
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-05-20 07:02

Jansson skrev:Jag knuffar in en bonuslåt i sexlåtarn

"the Lamia"

Men egentligen hela skivan är genial.
Tycker tom om "Waiting room" :wink:

Ahh, The Lamia är underbar också. Texten är helt ljuvlig, och Banks pianospel. "The scent grows richer, he knows he must be near..."

Och de instrumentala delarna passar också in som en helhet. Fan, det var länge sedan jag satte mig ned med den från början till slut. Får bli till helgen. :)

"Lamb" står ut musikalisktpå ett anmärkningsvärt sätt och jag har alltid trott att det var Gabriels förtjänst, att han var den viktigaste musikaliska motorn med tanke på hur hans soloalbum kom att bli.
Samma att Enos inblandning var viktig.

Å så är det tvärtom.

Men Trick of the tail är ju ganska rejält tråkig, tycker jag, och varför blev det så? (Sen ska vi väl inte gräva ner oss i vad Genesis vidare utveckling kanske men märkligt tycker jag.)

Trick var den första jag lyssnade på, så den har jag ändå rätt så kär (och även W&W). Men det är ju Gabriel-tiden som är det magiska Genesis för mig.

Har för mig att Gabriel bara skrev Counting Out Time och kanske någon till av hela Lamb. Tror ändå att han skapade inspirationen och satte igång idéer hos de andra, lite som en konstnärlig katalysator. Det är ju, som du säger, bara att lyssna till karriärerna efter 1975 så inser man var nyskapandet och idérikdomen finns. Gabriels 3:a och 4:a är ju makalösa mästerverk.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-05-20 07:08

Jansson skrev:
Panelguy skrev:Föredrog "Foxtrot" framför "Selling England...", framförallt "Supper´s Ready" som står sig än.

Jag ska sätta mig igen med Genesis, det ska jag, men troligen går jag inte igång på Foxtrot på samma vis som då men "Watcher of the skies" är grym, tycker jag.

A Flower?

Supper's Ready håller sannerligen fortfarande. En liten doldis på Foxtrot är Can-Utility and the Coastliners, ganska märkligt låt med ett helt fantastiskt mellotron-"solo" (det som är efter första verserna och innan "But he forced a smile...") direkt följt av genialt spel på hammondorgeln. I all sin enkelhet bland det bästa Banks har gjort.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Inläggav FalloutBoy » 2010-05-20 14:03

tobm skrev:Jag lägger också min röst på Ladybug Transistor. Mig veterligt den enda skivan där jag existerar på bild på omslaget (baksidan)... :)

Respekt! 8)
Hur lyckades du hamna där?

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-20 19:11

@Cody.
Läckert när det blir leverans.

@Almen.
Det är jäkligt kul att konversera med någon som uppskattar detta album så mycket som du gör.

Kan bara skriva under på din kommentar av "The Lamia"

Du, det verkar som att vi båda kommer att ha en Genesis-helg framför oss.
:)

PG 1, 3 och 4. Absolut, inget snack. Fast jag skattar ettan lika mycket.

We all have loved you Rael

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-05-20 19:31

Jansson skrev:Du, det verkar som att vi båda kommer att ha en Genesis-helg framför oss.

Hehe, risk för det... :)

Användarvisningsbild
tobm

Inläggav tobm » 2010-05-20 21:48

FalloutBoy skrev:
tobm skrev:Jag lägger också min röst på Ladybug Transistor. Mig veterligt den enda skivan där jag existerar på bild på omslaget (baksidan)... :)

Respekt! 8)
Hur lyckades du hamna där?

Har känt dem sedan slutet av 90-talet, de är faktiskt några av mina närmsta vänner. Bilden på baksidan är från Shasta Lake i Kalifornien, tagen under en turné med Ladybug Transistor, Aislers Set och Lucksmiths. Måste ha varit 2001.

Från vänster till höger på bilden:
Sasha Bell (Ladybug Transistor), undertecknad, Wyatt Cusick (Aislers Set), Yoshi Nakamoto (Aislers Set), Mark Monnone (Lucksmiths), Jeff Baron (Ladybug Transistor)(tror jag att det är), Marty Donald (Lucksmiths). På vinylversionen ser man även Julia Rydholm (Ladybug Transistor) komma inspringande från höger, det syns inte på cd-konvolutet. Vem den halva personen allra längst till vänster är vet jag dock ej (syns också bara på vinylomslaget).

Bild

Svaret på frågan vad vi gör på bilden är: En person kastar en stor sten, de övriga försöker träffa den med mindre stenar. Snacka om rock'n'roll-liv! :wink:
Senast redigerad av tobm 2010-05-20 22:10, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2010-05-20 21:51

Jansson skrev:Du, det verkar som att vi båda kommer att ha en Genesis-helg framför oss.

Kanske blir vi 3 :) . Håller 3:an som bäst även om jag har ett speciellt förhållande till 4:an då vi såg den framföras i sin helhet på Womad 82 innan den blev släppt på skiva.
Just den konserten i Bath
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-20 23:08

Panelguy skrev:

Kanske blir vi 3 :) . Håller 3:an som bäst även om jag har ett speciellt förhållande till 4:an då vi såg den framföras i sin helhet på Womad 82 innan den blev släppt på skiva.

Vi blir nog sannolikt tre och jag gör en försiktig gissning att Almen och du har inspirerat andra att plocka fram dessa omistliga album och spela dem igen eller upptäcka stor musik.

Måste ha varit häftigt på Womad 82.

För mig blev det Hovet istället.

Men vi var ju här båda två eller hur?
Bild

Jag kommer att gå ut lite löst med "Trespass" kronologiskt till "Lamb" och senare blir det "Car", "Melt" och "Mask".

"I walked right out of the machinery"

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2010-05-20 23:40

Jansson skrev:
Panelguy skrev:

Vi blir nog sannolikt tre och jag gör en försiktig gissning att Almen och du har inspirerat andra att plocka fram dessa omistliga album och spela dem igen eller upptäcka stor musik.

Måste ha varit häftigt på Womad 82.

För mig blev det Hovet istället.

Men vi var ju här båda två eller hur?
Bild

"I walked right out of the machinery"

Javisst :) , var även på Hovet men Eriksdalshallen var en riktig höjdare. Minns att konserten startade med förinspelade dova trummaskiner som övergick i "Intruder", Gabriel och bandet gjorde entre bakifrån gåendes genom publiken. Avslutades med ett sista extranummer, "Here Comes the Flood", när många redan gått.
Womad var häftigt :) . Simple Minds var förband men tycktes inte ha tillgång till hela PA systemet då Marotta´s trummor lät oerhört maffiga jämfört med förbandets tunna trummljud :D
Underbara minnen. Trevlig helg på er

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-05-21 00:02

Panelguy skrev:

Sweet... Där hade jag velat vara. Jag fick nöja mig med Scandinavium 1980 med Intruder som inledning där Gabriel och bandet kom gående genom publiken med pannlampor. Jisses, vad bra det var. Och en tidig version av Milgram's 37 (som sedan dök upp på So).

Men konserten 93 (eller när det var) inleddes ju med San Jacinto och The Rythm of the Heat. 4:an är nog min favorit ändå.

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2010-05-21 13:37

Almen skrev:Sweet... Där hade jag velat vara. Jag fick nöja mig med Scandinavium 1980 med Intruder som inledning där Gabriel och bandet kom gående genom publiken med pannlampor. Jisses, vad bra det var. Och en tidig version av Milgram's 37 (som sedan dök upp på So).

Men konserten 93 (eller när det var) inleddes ju med San Jacinto och The Rythm of the Heat. 4:an är nog min favorit ändå.

Som det Crimson fan du är hade du kanske ännu hellre befunnit dig i den lilla konferenslokal på området där Fripp demonstrerade frippertronics för oss ca 50 pers som lyckats få biljetter 8) . Mycket ödmjukt och artigt, i sin beige manchesterkostym, svarade han på frågor vi fick ställa.
Tyvärr fanns Fripp inte med som förstärkning till Gabriel senare på kvällen, däremot dök Peter Hammill upp på b-vox :) .

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Inläggav FalloutBoy » 2010-05-21 22:29

tobm skrev:Har känt dem sedan slutet av 90-talet, de är faktiskt några av mina närmsta vänner. Bilden på baksidan är från Shasta Lake i Kalifornien, tagen under en turné med Ladybug Transistor, Aislers Set och Lucksmiths. Måste ha varit 2001.

Från vänster till höger på bilden:
Sasha Bell (Ladybug Transistor), undertecknad, Wyatt Cusick (Aislers Set), Yoshi Nakamoto (Aislers Set), Mark Monnone (Lucksmiths), Jeff Baron (Ladybug Transistor)(tror jag att det är), Marty Donald (Lucksmiths). På vinylversionen ser man även Julia Rydholm (Ladybug Transistor) komma inspringande från höger, det syns inte på cd-konvolutet. Vem den halva personen allra längst till vänster är vet jag dock ej (syns också bara på vinylomslaget).

Svaret på frågan vad vi gör på bilden är: En person kastar en stor sten, de övriga försöker träffa den med mindre stenar. Snacka om rock'n'roll-liv! :wink:
:lol:
Alltid kul med lite bakgrundsinfo. Tackar så mycket!
Och hälsa dem att de gör riktigt trevlig musik. ;)

Användarvisningsbild
tobm

Inläggav tobm » 2010-05-22 15:30

FalloutBoy skrev:Alltid kul med lite bakgrundsinfo. Tackar så mycket!
Och hälsa dem att de gör riktigt trevlig musik. ;)

Det ska jag absolut hälsa. De håller på att spela in en ny skiva nu, om de inte redan är klara. Julia kommer för övrigt spela i Jens Lekmans band på hans Europaturné i augusti, de landar bland annat i Stockholm den 7 aug.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-05-22 21:04

Panelguy skrev:Som det Crimson fan du är hade du kanske ännu hellre befunnit dig i den lilla konferenslokal på området där Fripp demonstrerade frippertronics för oss ca 50 pers som lyckats få biljetter 8) . Mycket ödmjukt och artigt, i sin beige manchesterkostym, svarade han på frågor vi fick ställa.
Tyvärr fanns Fripp inte med som förstärkning till Gabriel senare på kvällen, däremot dök Peter Hammill upp på b-vox

Coolt. :) Nä, det var väl bara en del av USA-touren som han var med på konserterna, tror jag. Spelandes dold av en högtalarstack och insisterande på att bli kallad "Dusty Roads", om jag fattat det rätt. :D

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-25 20:31

Ville bara tacka Almen och Panelguy för en trevlig helg.

Skämt åsido.

Tack för åter-upptäckandet av f.f.a Foxtrot men även Nursery Cryme.

Det har varit som att träffa riktigt gamla goda vänner som man inte sett på väldigt många år.
Jag överdriver inte när jag skriver att det är minst 30 år sedan jag riktigt lyssnade på dem.

Nu med andra ögon.
Underbar ädel-prog.
"Can-Utility and the coastliners" är en pärla. Ack så vackert.

Sen finns en utsökt liten pop-låt i "Time table"
Ljuvlig.

"Suppers ready" är den verkligen så bra, javisst.

Foxtrot är likaså en klassiker.

Bild

Genesis Foxtrot på Spotify

http://open.spotify.com/search/genesis+foxtrot

"It´s been a long time hasn´t it?"

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-28 12:29

TCM har skrivit nånstans att jag borde kunna krama mer ur 70-talet.

TCM det behövs inte kramas nåt ur historiens bästa musikårtionde.
:wink: Det bara flödar.

Det här albumet har jag med flit sparat av flera skäl.
För det första eftersom det finns en fin tråd om detta band på annan plats och det finns dessutom forumiter ( Almen mfl) som kan betydligt mer om dem än jag. Jag bara lyssnade mycket på dem på -70 talet.

De finns för mig bara där precis som Genesis, lite undanlagda men alltid närvarande i min musikaliska resa.

Hur som helst. En tråd utan dem och omistliga album är inte komplett. Så nu får det vara dags.
(Vän av ordning undrar varför ingen har tagit med "Court" fast det beror på det har bara varit ett bidrag tillägnat -60talet och Pekka hade inte med den där.)

Bild

King Crimson finns inte på Spotify vilket inte förvånar mig ett dugg.

Hur många band har använt detta album som förlaga till sin musik?

Tilläggas bör också att Wendel mycket tidigt i trådens begynnelse hade med Genesis så de är redan nämnda. Mea culpa.

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2010-05-28 12:41

Jansson skrev:TCM har skrivit nånstans att jag borde kunna krama mer ur 70-talet.

TCM det behövs inte kramas nåt ur historiens bästa musikårtionde.
:wink: Det bara flödar.

Kramar är mysigt :)
When routine bites hard

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2010-05-28 12:44

Jag kan inte sluta titta på det där Foxtrot-omslaget... 8O 8O 8O

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-28 12:47

TCM det är det. Mycket.

Phloam bara för det så ska du få en annan omistlig Genesis som har lika uppseendeväckande omslag.

Bild

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-05-28 12:55

Jag hade också en helg i Genesis tecken, Jansson, blev både Lamb och Nursery Cryme. Det var länge sedan jag lyssnade på Nursery, den är lite ojämn, men toppas av fantastiska The Musical Box och Fountain of Salmacus. För övrigt tycker jag omslaget till Nursery Cryme är deras snyggaste.

Ja, jag kanske inte behöver säga något mer om KC. :)

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-28 13:41

Almen.
Kan bara hålla med Nursery cryme är ett grymt omslag. :wink:

Min absoluta favorit på Nursery cryme är "The Return of the Giant Hogweed "

Bara textens tema är obetalbart tycker jag.
(Lägger på den för de som inte hört den)
http://open.spotify.com/track/0vqV7lfbSZ5QDs9qgw3PKZ

När det gäller KC, det bestämmer du.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-29 20:57

En 70-talare till.

Joni Mitchell med The Hissing Of Summer Lawns

Här ett annat omslag till dig Phloam. Det var kritiserat vid utgivningen. Många tyckte det var fult. Jag tycker det är ballt.

Bild

Albumets titel har sin förklaring i hur det låter när folk i villakvarter vattnar sina gräsmattor.

http://open.spotify.com/search/joni+mit ... mmer+lawns

Det här albumet innehåller underskön musik.

Det har andra också tyckt. Så som bonus får ni lite covers också.

Bild

Björk med "Boho Dance"

http://open.spotify.com/search/joni+mitchell+boho+dance

Bild

Elvis Costello med "Edith And The Kingpin"

http://open.spotify.com/track/08zXrUaLfwSWsNj59ejYSN

Jag har läst nånstans att ett av Prince absoluta favoritalbum.

Prince får också vara med även om denna låt inte är med på "Hissing" men eftersom det är Prince och det är så jäkla bra så måste den få komma med.
Bild

Prince med " A Case Of You"

http://open.spotify.com/track/4F2I1Akk6xqRNNx4FDP8kF

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2010-05-30 12:10

Jansson, det omslaget hade lätt platsat i dagens utbud :D

Som tack för det och efter ide från annan tråd måste jag ta upp följande album som måste anses omistligt:

"Introspective" med Pet Shop Boys är/var ju bara ett helt suveränt klockrent album (jag talar inte återutgåvor med en massa extraspår). Discomusik har aldrig varit djupare, varken förr eller senare? :)

Bild

http://open.spotify.com/album/0qN6bCoFy0d2D6mFghzB2w

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-05-30 18:58

Phloam.

Pet Shop Boys. Ta mej tusan!
Det var som.

Jag avfärdade dem från början, redan i starten.
Har aldrig riktigt lyssnat på dem, på riktigt.

Men eftersom jag vet att du har osvikligt god smak så lät jag det här albumet snurra.

Det är precis som du säger.

Fastnade direkt för "I want a dog". Ser sen att du tar med den i en annan tråd.
Javisst. Självklart.
Det här var läckert.
Vet en som kommer att inhandla dessa Boys.

Vilka ska jag köpa förutom denna?

Jag gillade också bonusmaterialet.
Demon på "Nothing has been proved" är skitbra.
Har alltid tyckt mycket om den låten med Dusty.

Sen så är "Being boring" en perfekt poplåt, fast den finns ju på nåt annat album.

Tack Phloam.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2010-06-04 13:13

70-talets överflöd av omistliga album.

Här är ett till.

Bild

Steely Dan: Katy Lied

Briljanta låtar, fantastiska musiker och helt unika texter.

Texterna?
Ja!

När du lyssnar på det här albumet kanske du frågar dig.

-Dr Wu?

Vem, vad handlar detta om egentligen?

Allt finns på nätet och givetvis även en uppslagsbok om S.D , "The Steely Dan Dictionary"

http://www.steelydandictionary.com/

En del låter sig dock inte nöjas med det.

http://en.allexperts.com/q/Steely-Dan-606/Doctor-Wu.htm

Jag har personligen undrat om Snake Mary i låten "Rose Darling" och tror faktiskt att det här kan vara en ledtråd

http://www.holyspiritinteractive.net/co ... ary/11.asp

Som sagt Steely Dans texter upphör inte att fascinera mig, samma med musiken.

http://open.spotify.com/search/steely+dan+katy+lied

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-06-04 13:38

Intressant det där med Steely Dans (och Donald Fagens) texter - jag gillar också dem mer och mer! Håller på att övertala en metalkompis att lyssna på Morph the Cat... :)

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2010-06-04 13:45

Almen skrev:Trick var den första jag lyssnade på, så den har jag ändå rätt så kär (och även W&W). Men det är ju Gabriel-tiden som är det magiska Genesis för mig.

8O :D Det kunde lika gärna varit jag som skrivit ovanstående. Jag kan rent intellektuellt gå med på att Lamb, Selling o Foxtrot är bättre skivor. Men Trick har ett väldigt speciellt rum i mitt hjärta som varandes min första kontakt med Genesis.

Hälsn. Michael

Ps. Jag har inte hängt med så där jättebra i Gabriels karriär, men jag har en DVD hemma med alla Gabriels rockvideor. Och den är så oerhört fantastiskt bra. Såväl musikaliskt som artistiskt är den helt outstanding.

FöregåendeNästa

Återgå till Skivrekommendationer