Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Intressant läsning, speciellt efter som många av omdömena var så långt ifrån hur Ino brukar beskrivas annars, förmodligen spelade kringutrustning och rum in en heldel.
Aerob skrev:Hi-Fi+ skrev:"....his design approach is that as well as aiming for neutrality, wide bandwidth
and accurate reproduction of timbre Öhman also attempts to compensate
for the colourations of source and amplification"
![]()
![]()
..., which makes it a speaker that will appeal to the music lover a little more than the average hi-fi nut.
Almen skrev:Det är ju jättekul för Guru, men texten är ju en ganska normalt svamlig hifi+-text.
torig skrev:Trevligt testresultat.
De kostar knappt 80.000 i UK och det är egentligen inte så dyrt, med tanke på vad de presterar.
Roligt också att de med stor framgång demas med Naim-elektronik, som av en del anses vara "junk" och "ormolja".![]()
/mvh
Richard skrev:torig skrev:Trevligt testresultat.
De kostar knappt 80.000 i UK och det är egentligen inte så dyrt, med tanke på vad de presterar.
Roligt också att de med stor framgång demas med Naim-elektronik, som av en del anses vara "junk" och "ormolja".![]()
/mvh
Trevligt test!
Var och en som hört pi60 och piP förstår naturligtvis varför högtalaren går hem hos linn eller naim-entusiaster. Alla dessa fotstamps-kvaliteter, dessutom en naturlig klang.
Inte en slump att linns nyaste högtalare-serie låter klangligt snarlik.
celef skrev:Richard skrev:torig skrev:Trevligt testresultat.
/mvh
Trevligt test!
Var och en som hört pi60 och piP förstår naturligtvis varför högtalaren går hem hos linn eller naim-entusiaster. Alla dessa fotstamps-kvaliteter, dessutom en naturlig klang.
utveckla gärna
Richard skrev:celef skrev:Richard skrev:torig skrev:Trevligt testresultat.
/mvh
Trevligt test!
utveckla gärna
Jag kan utala mig säkrast om högtalaren piP, kontra linn. pi 60 har jag bara hört sporadiskt, men den lät väldigt likt piP.
Linns nuvarande, dyrare ( läs: ej komponent) serie låter väldigt likt Ino piP klangligt. Detta gäller dock bara om man har en odämpad vägg bakom linnhögtalarna ( piP behöver istället ju en dämpad vägg bakom högtalarna ).
Båda märkena kan man numera köra med välbehag med neutrala signalkällor, typ en vanlig digitalbox eller dvd som det inte står linn på- utan att öronen krullar sig innåt av det hårda ljudet.![]()
Nöjd med utvecklingen av resonemanget ?
Det är svårt att förklara utan att lyssna själv.
De billigare, eller äldre linnburkarna låter dock inte bra i jämförelse med de nya, med normala ofärgade signalkällor. Det kan vem som helst höra om man jämför ( vilket jag ju gjort ).
Jag tycker dock att aktiva Linn Katan är ganska ok, men sämre än piP.
shifts skrev:Men varför är det ingen slump att det skulle vara så? Det är precis vad jag
tror att det är nämligen. Om det nu är så.
celef skrev:
tack för inlägget. jag fastnade, lite likt shift ovan, på "ingen slump", jag blev nyfiken på orsaken till att linn numera låter likt guru, att det fanns en historia bakom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster