Hifi safari

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BurkeShelley

Inläggav BurkeShelley » 2010-06-01 14:04

Självklart ska vi testa dina aktiva prylar, Isobarik. Tack för erbjudadet. Kanske också om du har någon äldre Linn-spelare att jämföra med min jävligt osexiga cd-spelare.
En intressant iakttagelse under hifisafarin var att att samtliga (?) ansåg Sondeken spela i en annan dimension än Japan-cd-spelaren.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-06-01 15:11

BurkeShelley skrev:En intressant iakttagelse under hifisafarin var att att samtliga (?) ansåg Sondeken spela i en annan dimension än Japan-cd-spelaren.

Nja Burke inte hela tiden, jag säger bara Abbas One of us där både cd och vinyl samkördes parallellt och golv-tonka med säkerhet antog att cd var vinyl :P :wink: Det fanns mer krisp i diskanten på vinyl utgåvan vilket lurades gruvligt!

Jag har testat plugga portarna på piP och visst vid en snabb utvärdering av ett par plattor så är Richard rätt ute 8O Jag skall göra en mer utförlig bedömning om hur det förhåller snarast möjligt!
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-06-04 14:05

Stärkt av Richards tips att plugga portarna på piP och det lyftet som därigenom uppstod fick jag ett infall att trycka in trasor i portarna på Px-2. Vad händer jo det rockar utav bara fan! Somliga vet att jag kämpat med att få basmodulerna att spela ihop med piP och inte varit nöjd. Det har varit ett härrans skruvande i CR-8 filtret!

Nu spelar det homogent och allt från The Hives till Yello funkar utan att man hukar bakom soffan när Hives vräker på sin mellanregistertyngda Rock n`Roll, tidigare vid avspelning av Yello drunknade mycket i fett odistinkt bas. Nu hör man allt som försigår i basregistret, det bästa av allt utan att tappa trycket i rummet!

Ni som brottas med problem att integrera basmoduler våga trycka in trasa i basportar, en ny värld kan öppna sig! Ett billigt och enkelt tweak som inte gör skada :)

Användarvisningsbild
BurkeShelley

Inläggav BurkeShelley » 2010-06-04 16:04

Grattis, tight ska det vara. Supertight

Användarvisningsbild
bajenleker

Inläggav bajenleker » 2010-06-04 19:34

Ingen risk för vårflod?
Vore ju jättetråkigt.
Såg ut att ligga nära någon sjö/älv eller annat vattendrag.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-06-04 20:59

bajenleker skrev:Ingen risk för vårflod?
Vore ju jättetråkigt.
Såg ut att ligga nära någon sjö/älv eller annat vattendrag.

Nä det är i den inre skärgården så det är säkert, om inte havsnivån höjs med 1.5 - 2 meter vill jag säga! Det skall till en sjujäkla storm isf.

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2011-05-23 14:30

Bassman: fy fan vad bra ni/du är!
fick upp er mys-spelning på facebook,ni rockar tamigfan bättre än Linn..
(they call me the breeze)
Fem av fem möjliga raka bananer från Ivor!
//Niclas
Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

Föregående

Återgå till Generellt om hifi