Moderator: Redaktörer
bassman skrev:Inte fel alls eriken, men det finns dom bara lyssnar på musik också. Det bästa är om allt sammanfogas så man inte sitter och "bara" lyssnar på ljudetMan skall ju ryckas med i musiken tycker jag. Om det är bra musik vill jag säga
Kul att nu fick till det!
meanmachine skrev:Jag är inte så säker på att Pi60 tar Qrs500 i basenDock lite mer homogen. Qrs 500 är bang for the buck men inte bäst i världen.
Dock är det respekt att kunna knåpa ihop en sådan potent högtalare och lyckas sälja den för 6500:-
Det är jag dock enormt säker på att pi60 gör. På alla parametrar som jag anser har med bra basåtergivning att göra, även ljudtrycksmässigt med låg dist.
zapanasta skrev:Det är jag dock enormt säker på att pi60 gör. På alla parametrar som jag anser har med bra basåtergivning att göra, även ljudtrycksmässigt med låg dist.
Får väl se om jag får chansen till en duell nångång , har ju hört pi60, luxor 8071 och nu qrs500 .Lika bra att va tyst kanske, blir sånt liv baraLuxor 8071 och pi60 lät väldigt lika i basåtergivningen när jag hörde på dom samtidigt a+b en gång .Kan ju tala om att qrs500 inte är ett dugg sämre
ursäkta mig, men jag kommer nog aldrig att fatta va det är som är så fantastiskt med pi60
Ett par bra högtalare helt klart , men nån wow upplevelse ? Inte från min sida i alla fall..... Ps ,detta är inte bara skrivet till magnus utan rent allmänt.Mvh....
Jag förstår att man inte kan uppskatta Pi60 om man har ett ljudideal som innebär qrs500 med loudness intryckt och lite extra bas med baskontrollen
eriken skrev:Stackarn?!Det låter nästan som att jag får göra mig beredd att sälja mina pi60
Det ska bli väldigt intressant!
Edit: Har nu konstaterat efter en hel del lyssnande att all markskiva måste ut
zapanasta skrev:Jag förstår att man inte kan uppskatta Pi60 om man har ett ljudideal som innebär qrs500 med loudness intryckt och lite extra bas med baskontrollen
Med tanke på musiksmaken jag har (hårdrock bla som kan låta väldigt tunt i basen beroende på inspelning så är loudness+lite eq motiverat oavsett va man har för högtalare)
paa skrev:eriken skrev:Stackarn?!Det låter nästan som att jag får göra mig beredd att sälja mina pi60
Prova att ställa några diagonalt över hörnen innan du kastar bort dom helt. Prova både främre hörn och hörnen bakom lyssningsplatsen, antingen eller, eller båda.
Så här skriver Ethan Winer:
[img]MiniTraps%20and%20MondoTraps%20are%20designed%20to%20excel%20at%20low%20frequencies,%20and%20intentionally%20have%20lower%20absorption%20at%20high%20frequencies.%20This%20lets%20you%20install%20enough%20of%20them%20to%20adequately%20solve%20bass%20problems%20without%20making%20the%20room%20sound%20too%20dead.[/img]
Dom är klädda på ytan med plastfolie, för att minska absorbtionen vid högre frekvenser, så att det inte ska upplevas överdämpat pga av ojämn dämpning i frekvensregistren.
eriken skrev:paa skrev:eriken skrev:Stackarn?!Det låter nästan som att jag får göra mig beredd att sälja mina pi60
Prova att ställa några diagonalt över hörnen innan du kastar bort dom helt. Prova både främre hörn och hörnen bakom lyssningsplatsen, antingen eller, eller båda.
Så här skriver Ethan Winer:
[img]MiniTraps%20and%20MondoTraps%20are%20designed%20to%20excel%20at%20low%20frequencies,%20and%20intentionally%20have%20lower%20absorption%20at%20high%20frequencies.%20This%20lets%20you%20install%20enough%20of%20them%20to%20adequately%20solve%20bass%20problems%20without%20making%20the%20room%20sound%20too%20dead.[/img]
Dom är klädda på ytan med plastfolie, för att minska absorbtionen vid högre frekvenser, så att det inte ska upplevas överdämpat pga av ojämn dämpning i frekvensregistren.
Tack paa, jag ska testa att experimentera med detta idag.

celef skrev:mm, en konstruktionsfråga om dina revel, den dära gråa pålagda baffeln, täcker den ett större hål i lådan eller inte?
hm, det där gick kanske inte att förstå...
Det förstod jag allt.zapanasta skrev:Ps ,detta är inte bara skrivet till magnus utan rent allmänt.Mvh....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster