Moderator: Redaktörer
ÅrsmodellernaAerob skrev:Hur kan 16000 vara "rätt dyrt" medan 15000 är "snorbilligt"?
Det rör ju sig om 16000 för modellen innan 2005, dvs andra diskanter osv, mot de nya för 15000:- och det får man nog säga är sjukt billigt.Aerob skrev:Hur kan 16000 vara "rätt dyrt" medan 15000 är "snorbilligt"?
Det är väl en annan bas och filter också. Men det jag lyckats läsa mig till här på Faktiskt och hört med bla Pingvinlakrits så tycker inte jag det motsvarar pengarna det kostar att uppgradera.Aerob skrev:Aha! Är det enbart diskanten som skiljer eller är det mer?
Tack, det är egentligen ingen brådsak med stålarna, vill mest bli av med dom pga utrymmesskäl.MagnusÖstberg skrev:Lycka till med försäljningen. Priset avgör nog mest hur snabbt du kan få dom sålda, de säljs till slut iallafall...
Faktiskt policy skrev:11. Annonser är inte något vi vill ha här. Vill man annonsera så rekommenderar vi Hifimagasinet.com. Rena annonstrådar kommer att tas bort men om man har inlägg i sin egna presentationstråd så kan de få stå kvar. Företagspresentationer under "medlemspresentationer" är dock tillåtet.
_Fredrik_ skrev:Det rör ju sig om 16000 för modellen innan 2005, dvs andra diskanter osv, mot de nya för 15000:- och det får man nog säga är sjukt billigt.Aerob skrev:Hur kan 16000 vara "rätt dyrt" medan 15000 är "snorbilligt"?
Om vad jag ska ha i stället? Du har inte läst mitt PM märker jag![]()
Det blir Genelec, jag ska starta en tråd i ämnet, det var skitkul att jämföra dessa två.
Menar du att tråden är en annons eller syftar du på min signatur? Fan, det är ju skitsvårt att veta vad man ska ta för sån här esoteriska pryttlar. Dessutom diskuteras priset här och det är förmodligen inte till min fördel. Ett lite försvarstal bara.Almen skrev:FYI:Faktiskt policy skrev:11. Annonser är inte något vi vill ha här. Vill man annonsera så rekommenderar vi Hifimagasinet.com. Rena annonstrådar kommer att tas bort men om man har inlägg i sin egna presentationstråd så kan de få stå kvar. Företagspresentationer under "medlemspresentationer" är dock tillåtet.
Oj, då har du en del att göra, jag vet att det var nån som länkade till sin lägenhetsannons på hemnet.se i öppen diskussion. Säkert bara för att fiska köpare.Almen skrev:_Fredrik_ skrev:Menar du att tråden är en annons
Ja.
Jag är väldigt övertygad faktiskt. Jag förstår dock din undran, jag vet vad du menar, dom låter helt klart sämre än i14 på många sätt. Jag har nog kommit på att jag inte är audiofil, eller jag värderar ursprungstrohet ganska lågt, lyssnar jättelite på körer och sånt.Aerob skrev:Så du byter i14 mot 8040A? Ser fram emot tråden om dina jämförelser.
Jag har själv haft mina gamla i14 i samma rum som ett par 8040A under
en halvårsperiod, valet är inte helt glasklart, men jag kan förstå ditt val.
Genelecs högtalare låter bra, helt klart, och med tanke på att man får slutsteg,
slipper bry sig om basmoduler etc så är dom definitivt prisvärda.
KarlXII skrev:Jag tycker att du ska ta 14-1500 styck.
Fast jag vill låna dem innan du säljer dem.
_Fredrik_ skrev:Jag hade inte ens tänkt tanken att sälja dom styckvis.KarlXII skrev:_Fredrik_ skrev:Fan Karl!KarlXII skrev:Jag tycker att du ska ta 14-1500 styck.
Fast jag vill låna dem innan du säljer dem.
Yes?
_Fredrik_ skrev:Oj, då har du en del att göra, jag vet att det var nån som länkade till sin lägenhetsannons på hemnet.se i öppen diskussion. Säkert bara för att fiska köpare.Almen skrev:_Fredrik_ skrev:Menar du att tråden är en annons
Ja.
Folk som inte inte kollar Hifimagasinet en gång om dagen har ett liv och det vet vi alla att vi på Faktiskt.se inte har
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster