Jag började med att rigga upp och dokumentera läget innan kabelbyte.
Oscillloskopet är ett nyinköpt billigt Vellleman PCSGU250 som jag knappt bekantat mig med och inte känner till eventuella buggar eller svagheter ännu
Först tongeneratorns utsignal (20Hz) med slutsteget i standby
sedan slog jag på slutsteget utan att ansluta tongeneratorn
inte vackert, och efter 2 minuter ser det ut så här
In och utsignal (ca. 16 V RMS)
Sedan tre försök att fånga kllippningen 1 min 51 sek in i låten Kyanite från CD'n Comae (20 Hz kvar på scopet för trigg och korrelation)
Effektmätaren
Sedan skulle jag baxa av kåpan, den satt oerhört hårt men nöden är uppfinningarnas moder
Före kabelbyte
kontakterna var inte lätta att pilla loss, men efter att ha hittat låsklackarna så blev det så här
När jag kopplade in tongeneratorn igen small det i högtalarna cirka en gång per sekund, fast ganska svagt och den gröna LEDen på powermodulen blinkade i samma takt, och även softclip LEDen när jag slog om omkopplaren. Samma sak med slutsteget anslutet till det elektroniska delningsfiltret men då fortplantades smällarna till toppsystem, och dessutom betydligt starkare! Med öppen ingång höll sig slutsteget lugnt.
I den vevan råkade jag riva ner systemkameran med påmonterad blixt från pallen och blixtfoten gick rätt av
Sedan bytte jag tillbaka till originalkabeln och verifierade att slutsteget åter fungerar som det gjorde från början.
Nu ska jag maila Urban
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]