Moderator: Redaktörer
andreasj skrev:Jag har tänkt mig att köpa ett Nakamichi kasettdäck. Vilka är modeller är värda att leta efter/köpa.
Det verkar finnas rätt mycket begagnat men jag har inte en aning vilka modeller som är bättre eller sämre, så all info välkomnas
/// andreas
andreasj skrev:Jag har tänkt mig att köpa ett Nakamichi kasettdäck. Vilka är modeller är värda att leta efter/köpa.
Det verkar finnas rätt mycket begagnat men jag har inte en aning vilka modeller som är bättre eller sämre, så all info välkomnas
/// andreas
andreasj skrev:Jag har tänkt mig att köpa ett Nakamichi kasettdäck.
Svante skrev:Eftersom Nakamichi var notoriskt inkompatibla med andra märken så är det nog bland det sämsta valet man kan göra.
Bill50x skrev:Men bias och EQ samt Dolby-nivåer går att justera om man har lämplig utrustning och då kan man använda sin Naka till alla gamla band!
andreasj skrev:har hittat ett CR2 för 600:- på hifimagasinets annonssida. är detta nåt?
mvh andreas
Max_Headroom skrev:Jag skulle nog överväga att titta även på andra fabrikat som t.ex TEAC eller Pioneers fetare modeller. Tecnichs kanske hade nåt också?
landa skrev:Inte för att jag kan så mycket om kassettdäck. Men personligen skulle jag försök pruta alternativt spara ihop lite mer pengar till detta: Pioneer CT-93 Reference Cassette Deck
JanBanan skrev:Tandberg gjorde väl en del högpresterande kassettdäck?
Bill50x skrev:..
De bättre spelarna justerade för övrigt azimuten på avspelningshuvudet helt automatiskt och vips är en felkälla borta!
..
/ B
slockna skrev:Bill50x skrev:..
De bättre spelarna justerade för övrigt azimuten på avspelningshuvudet helt automatiskt och vips är en felkälla borta!
..
/ B
Jag borrade ett trimhål på min walkman och hade alltid en lite omagnetisk mejsel fasttejpad på baksidan. på så vis kunde jag skruva azimut var jag än var. Det kunde göra oerhörd skillnad...
Goldfinger skrev:JanBanan skrev:Tandberg gjorde väl en del högpresterande kassettdäck?
Vi hade en liggande Tandberg modell i vårt klassrum på skoltiden, tror det var med förstärkare och högtalare i samma låda, hade varit kul att undersöka den närmare idag. Kan inte finnas många såna kvar...
slockna skrev:Jag hade en "Sports" den kunde inte köras me öppen lucka!
Dolbynivån, varför justerar man den ? är det vid inspelning eller?
har biasjustering på min nuvarande bandare, är det det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster