Moderator: Redaktörer
Kronkan skrev: Sedan kommer Popsnöret in och tittar lite mystiskt på mig eftersom jag har på mig mina vita handskar. Har ju lovat ta hand om Lennartjs grejer. Fattar att hon på sitt jobb kommer att livligt återberätta hur en galen man provar rör.Vet att hon kan få ett stort auditorium skratta åt "seriös" kabelprovning.
Kronkan skrev:Anläggningen kan visst stressa mig. Något krånglar och det är brötigt och tidskrävande att borra i problemet och rätta till det. Ibland blir det inte heller gjort utan det blir så att säga liggandes. Men prova några rör stressar mig inte speciellt. Man får bli bra på att skjuta upp saker till morgondagen ibland. Men visst kan hobby och andra roliga projekt bli ett hinder för andra saker som exempelvis montera in en diskmaskin eller något annat nyttigt. Eller köra till tippen.
paa skrev:Kronkan skrev:Anläggningen kan visst stressa mig. Något krånglar och det är brötigt och tidskrävande att borra i problemet och rätta till det. Ibland blir det inte heller gjort utan det blir så att säga liggandes. Men prova några rör stressar mig inte speciellt. Man får bli bra på att skjuta upp saker till morgondagen ibland. Men visst kan hobby och andra roliga projekt bli ett hinder för andra saker som exempelvis montera in en diskmaskin eller något annat nyttigt. Eller köra till tippen.
Det är ju en sak, men om det blir stressande när man ska använda den till det som den är avsedd för, att lyssna på musik?
Typ; skulle man inte ta och prova ett annat rör nu, osv?
faema skrev:Intressant, men varför dissar du Electro-harmonix påförhand?
Salve
kasper skrev:Det här ska bli jättekul att följa! Extra kul att du även har med kt88:or från Audio Space (vilket väl är omdöpta Shuguang-rör, som jag fick det beskrivet) i utprovandet. Av en händelse (verkligen en slump) har jag själv Audio Space KT88:or i mitt Copland-slutsteg, just nu, men jag har sneglat åt winged C flera gånger...
Följer fortsättningen med spänning![]()
/Gunnar
Laila skrev:Hej Kronkan,
Vilken "bias"/tomgångsström kör du med o vid
vilken anodspänning ?
Laila skrev:Jorå, har(tidigare) läst, men den gav inte svar på mina frågor.
Laila skrev:Jorå, har(tidigare) läst, men den gav inte svar på mina frågor. Smile
vilken anodspänning ?
Laila skrev:[guote="Kronkan"]Laila skrev:Jorå, har(tidigare) läst, men den gav inte svar på mina frågor. Smile
Ok, jag gör som i manualen och det finns ju uppenbart olika konstruktioner där man gör på olika sätt.Så det bästa är nog att vara mera specifik vad det gäller för apparat och se om det finns någon som kan svara. Audio Space har i chassit mätpunkter och nedsänkta pottar att vrida på. Men vad du tekniskt sätt gör med röret framgår ju inte av manualen.
vilken anodspänning ?
lennartj skrev:En tråd som borde kopplas till denna finns på ett annat forum
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=84973
man behöver ju inte vara reggad för att läsa, så jag rekommenderar att ta en titt åtminstone.
Nu har Kronkan lånat mig sina JJ KT88 och lämnat tillbaka mina.
På lördag hoppas jag hinna lyssna och kommentera lite.
lech skrev:Hej
Att lennartJ alltid rekar SRRP och KT88 är väl inget nyttÄven om modisen gjorts av gurun själv under tvång.
![]()
![]()
Trioder kan ju låta annorlunda![]()
//
lech
Laila skrev:Ta mä fan Kronkan reeeespect, jag trodde att det var jag
som hade copyright på att tala i "Nattmössan" . . . ?![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Erahjar och 10 gäster