Bryston utgångsfilter

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RMA

Bryston utgångsfilter

Inläggav RMA » 2007-05-29 23:14

Läste just på bryston audiocircle att dom inte tänker ändra på utgångs filtret,utan det var bara en special beställning till en "rewiever in sweden" som han uttrycker sig.Betyder detta att det inte blir någon modd av filtret? Någon som vet mer? Finns att läsa på www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=38702.0
Tråkigt i så fall.
vh Raimo.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-05-30 00:18

Om Bryston inte ser någon poäng i att utöka bandvidden utanför det redan befintliga spannet om 0,5 - 130.000 Hz så kan jag faktiskt förstå dom.

Jag är övertygad om att de vet vad de sysslar med.

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2007-05-30 00:50

Ja bryston borde ju ha koll på vad dom gör, därför är det förvånande att han säger att den har bandbredd från 0.5Hz i orginalutförande...
Den har snarare över 3Hz men fick 0.5Hz efter moddningen, Gustaf, har du kvar någon kurva sen mätningarna av den?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-05-30 07:40

Hm, det var konstigt. Det är ju inte så att de skulle förlora något på att införa det.

Lust: Det handlade inte om att utöka bandbredden på det sättet, utan att lyfta kurvan i det hörbara området. Utgångsfiltrets avklingning var hörbart i LTS lyssningstest. Ett lyssningstest som Tanner tydligen tyckte var intressant, ändå.

Lazyworm: menar du att man även sänkte den undre gränsfrekvensen med moddningen?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-05-30 09:17

Jag skulle kunna tänka mig att man väntar med att införa modifieringen tills man gör en version 2. Det administrativa krånglet och att samma modell med olika serienummer klingar olika är motbjudande.

Jag kan inte minnas att modifieringen påverkade undre gränsfrekvens.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
UrSv

Re: Bryston utgångsfilter

Inläggav UrSv » 2007-05-30 09:26

RMA skrev:Läste just på bryston audiocircle att dom inte tänker ändra på utgångs filtret,utan det var bara en special beställning till en "rewiever in sweden" som han uttrycker sig.Betyder detta att det inte blir någon modd av filtret? Någon som vet mer? Finns att läsa på www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=38702.0
Tråkigt i så fall.
vh Raimo.

Nu beror ju det lite på hur man skall tolka det hela som står där.

Det är för det första VPn som skriver och jag vet inte om det är speciellt för Bryston men ofta vet inte VDn exakt vad som sker i de olika produkterna var gäller små revisioner. Sedan skriver han ju "The only 'change ' I am aware of on the 14B" vilket betyder att det är det han känner till och hur han är informerad om det vilket inte på något sätt betyder att det faktiskt är exakt så. Dessutom står det att Chris Russel bekräftat ändringen och han är ju "Engineering Director" så vad gäller tekniska ändringar kanske han är mer tillförlitlig (dock i andra hand här).

Jag tolkar inte texten som du gjort det utan snarare tvärtom.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-05-30 10:03

Skall vi gissa att anledningen att han vet om det (nu) är att han gick och frågade om det när frågan kom upp? Och i så fall är det inte så konstigt om det skulle kunnat uppfattas som en specialbeställning... samt förklara varför han inte ännu fattat testen (för att han precis hörde talas om den...) ?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2007-05-30 15:03

En länk till en tråd där detta redan diskuterats kan vara på sin plats:
Vad har IÖ gemensamt med...

//Michael

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2007-05-30 23:44

ett annat tänkbart scenario är att de inte ändrat något utom i just det ex som testades och inte heller har planer på att göra det?

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2007-05-31 01:11

Det finns många tänkbara scenarion angående det mesta som kommer inträffa i framtiden, jag förstår inte varför du just tog upp detta som ett tänkbart scenario? Är det någon speciell information du sitter inne med som vi inte fått veta angående eventuell Brystonmoddning?

Det finns tyvärr många klåpare som inte skulle ta in information utifrån och utveckla sina produkter pga någon slags prestige men jag tror inte att Bryston är ett sånt företag.

Ett annat tänkbart scenario är att jag kanske ska käka en hamburgare imorgon... mumsfillibabba... :P

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2007-05-31 01:13

Lazyworm skrev:varför du just tog upp detta som ett tänkbart scenario?

för att ingen annan gjorde det

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2007-05-31 01:16

men varför är det tänkbart att Bryston inte kommer införa en billig modifiering som gör förstärkaren bättre?

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2007-05-31 01:21

jag vet inte, men till dess att fakta presenteras antar jag att det är fritt att spekulera i frågan?

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2007-05-31 01:48

Det verkar som det 8)

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2007-05-31 13:38

Är det någon som känner till när molten med bryston testet ska komma? Man är ju lite sugen. Det är ju lite konstiga hack i prissättningen måste man säga.Mest för pengarna tycker jag man får med 300 wattaren för ca 36000kr.Dyrt men ändå.(Ingen är ju billig.).Ska man köpa så dyra grejor vill man ju givetvis att iö:s modd finns där.
vh Raimo.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-05-31 13:41

Nr 1-07 skall ligga på tryckeriet nu enligt Pekka, men om artikeln är med eller uppskjuten vet jag dock inte.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-05-31 14:20

boyafraid skrev:ett annat tänkbart scenario är att de inte ändrat något utom i just det ex som testades och inte heller har planer på att göra det?
Det är ju rätt rimmligt att påpeka att modifieringen gjordes efter att LTS testade, och att det således inte är ett specialmodifierat exemplar som testats. modifieringen gjordes efter att LTS tagit upp saken med företaget, och precis som Morello säger så kan det finnas ett antal orsaker till deras beslut att inte införa det i nuläget. Prestige är det troligen inte, utan snarare just det faktum att de vill hålla serien konsekvent.

Modifieringen är förövrigt tekniskt enkel att förstå och det var inte svårt att få Bryston att inse det.

Huruvida LTS har testat även det modifierade exemplaret vet jag faktiskt inte, men jag är övertygad om att det framkommer i testrapporten - när den nu publiceras..

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-05-31 14:28

Hmmm....

Moddningen är införd enligt Chriss Russel fom. det exemplar som Ingvar Öhman först testade och sedemera köpte av Bryston Ca.

Att man reviderar sin produktion pga utgångna komponenter eller liknande är helt naturligt, men dessa förändringar är markant större än att någon ingående komponent inte längre tillverkas...

Varför Bryston gör som dom gör kan givetvis bara dom svara på, men det är lite udda minst sagt - dom har ju hur mycket som helst att tjäna på att INTE gömma det... Vad är dom rädda för ? Att folk skall uppgradera till senaste versionen eller ?

För övrigt är förändringen, som jag förstått det, av den karaktären att samtliga SST baserade slutsteg (och det är samtliga som Bryston idag gör inkl 875 resp 9B) bör anpassas, inkl 2B/3B/4B osv.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2007-05-31 16:05

paa skrev:Nr 1-07 skall ligga på tryckeriet nu enligt Pekka, men om artikeln är med eller uppskjuten vet jag dock inte.

Molten låg i brevlådan idag, inget om Bryston. Däremot om Tivolis köksradio, det var ju lite kul att läsa om.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

woland
Semesterfirare

Inläggav woland » 2007-06-04 22:54

Det finns något som heter versionshantering. Man kan inte bara införa en förändring och låtsa att man sedan säljer samma produkt. Mig förefaller det som att förändringen är väl stor för att slinka igenom utan att offentliggöras. Som kund förväntar man sig denna information, såvida det inte bara är enkla buggfixar.

Detta vet ju såklart Bryston också.

Mvh

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-07-19 18:49

UrSv skrev:
RMA skrev:Läste just på bryston audiocircle att dom inte tänker ändra på utgångs filtret,utan det var bara en special beställning till en "rewiever in sweden" som han uttrycker sig.Betyder detta att det inte blir någon modd av filtret? Någon som vet mer? Finns att läsa på www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=38702.0
Tråkigt i så fall.
vh Raimo.

Nu beror ju det lite på hur man skall tolka det hela som står där.

Det är för det första VPn som skriver och jag vet inte om det är speciellt för Bryston men ofta vet inte VDn exakt vad som sker i de olika produkterna var gäller små revisioner. Sedan skriver han ju "The only 'change ' I am aware of on the 14B" vilket betyder att det är det han känner till och hur han är informerad om det vilket inte på något sätt betyder att det faktiskt är exakt så. Dessutom står det att Chris Russel bekräftat ändringen och han är ju "Engineering Director" så vad gäller tekniska ändringar kanske han är mer tillförlitlig (dock i andra hand här).

Jag tolkar inte texten som du gjort det utan snarare tvärtom.

Nu har nya MoLten kommit, där man skriver att alla förstärkare från en visst angivet serienummer är modifierade, men Bryston framhärdar enligt ovanstående länk fortfarande att det var ett enda ex som moddades! Så, vad ska man tro på?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-07-19 21:08

paa skrev:Nu har nya MoLten kommit, där man skriver att alla förstärkare från en visst angivet serienummer är modifierade, men Bryston framhärdar enligt ovanstående länk fortfarande att det var ett enda ex som moddades! Så, vad ska man tro på?

Inte Bryston i alla fall, och i synnerhet inte James Tanner.

Testa att skriv ett inlägg och referera till MoLT och se vad som händer.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2007-07-19 22:03

iö skriver i artikeln angående utgångsfiltret,"det såg,givet värdena i utgångsfiltret,ut som om det var dimensionerat för en enkelförstärkare,men detta var ju en internt bryggad konstruktion! Min gissning var;kanske en kvarleva från en äldre singel-konstruktion?" Betyder det att om man köper en mindre variant som inte är internt bryggad så behövs inte lts-modden?
vh Raimo.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-07-19 22:14

Om jag minns rätt, så är avvikelsen av sådan art att 2B/3B/4B inte påverkas lika mycket som de bryggade varianterna 7B/14B och evnt då även 28B om dom inte gjort något där (har inte ens bemödat mig med att undersöka saken).

Men som sagt, enligt James Tanner på Bryston, så har dom ju inte gjort någon förändring :roll: :lol:
Best Regards
Bamsefar

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-19 23:49

Det är som jag förstår enbart de bryggade varianterna det berör.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-07-26 22:05

Problemet är att till exempel 4B går att brygga till monoblock, och då dyker problemet upp lik förbaskat (får man förmoda). Det bästa vore ju om de åtgärdar det på samtliga modeller.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2007-07-29 00:46

Kollade lite på schemorna på Brystons hemsida,14BSST hade 10 ohm &4,7 ohm paralellt,detta paralellt med spole på 2uH.4BSST = 2ST 10 ohm paralellt med 2uH paralellt över detta.9BSST modulen hade 4,7 ohm paralellt med 2uH i utgångsfiltrena. Vet ej om 14BSST:n har iö:s moddade filter dock.Borde betyda att 9BSST är mer olämplig att brygga än 4BSST.Eller har jag fel där.Borde inte både 4 & 9BSST få samma filter som 14BSST i bryggat läge?
vh Raimo.

Användarvisningsbild
Tumme

Inläggav Tumme » 2007-07-29 07:19

Raimo

9BSST kan väl inte bryggas vad jag vet?. Det är ju uppbyggt av flera separata mono blocks moduler. Den kan ju beställas i 3,4 eller 5 kanaler.

Thomas

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2007-07-29 09:39

Thomas om man kollar på sid 11 i bruksanvisningen på deras hemsida så har dom kablar för detta.
www.bryston.ca/BrystonSite05/07manuals/ ... 070108.pdf

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-07-29 10:16

Det hela är mycket förbryllande...

Den enda förklaring jag kan tänka mig är att James Tanner skrev det han skrev på det där andra forumet innan han var informerad. Å andra sidan skrev han ju saker som gör att det verkar som om han visste något om det hela. :?

Har jag blivit missinformerad från Bryston? 8O

Jag har ju specifikt frågat från och med vilket serienummer man kan vara säker på att få förstärkaren enligt exakt den status som det exemplar jag har testat har (för uppgifter om detta - se MoLt). Kan man inte lita på de uppgifterna? :o

Min tro, förhoppning och övertygelse är att rätt person att svara på de här frågorna är Chriss Russel, som ju är utvecklingschef. Vem annars skulle veta bättre? Det är av honom jag fått mina uppgifter. Om inte V/P är fullt uppdaterad på alla tekniska detaljer tycker jag inte det är speciellt märkvärdigt, men det märkvärdiga är att han trots detta redogjorde för något ganska specifikt (berättade om att det handlade om ett enstaka exemplar till en reviewer i sverige "som ville köpa den").

Det är dock uppgifter som inte alls stämmer med vad Bryston (Chriss Russel) sagt till mig. Det stämmer heller inte med vad jag VET är sant, för inte tusan modifierades förstärkaren för att jag ville köpa den!

Mitt egentliga önskemål var att modifiera det första exemplaret vi hade, men Chriss krävde att få skicka ett nytt exemplar så att vi säkert skulle testa ett helt aktuellt exemplar, identiskt med vad som producerads (mycket seröst förvisso). Mitt beslut att köpa förstärkaren tog jag först långt senare, efter det att testen var gjord.

Kort sagt: Det James Tanner skriver både förbryllar och oroar mig. :?

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-07-29 10:29

Lazyworm skrev:Ja bryston borde ju ha koll på vad dom gör, därför är det förvånande att han säger att den har bandbredd från 0.5Hz i orginalutförande...

Den har snarare över 3Hz men fick 0.5Hz efter moddningen.

Varifrån kommer den uppgiften? :o

De exemplar jag haft för test (ett gammalt och det nya modifierade) har både två haft utmärkt bandbredd nedåt, ~0,3 Hz. Jag har inte varit inblandad i några modifieringar med avsikten att öka bandbredden nedåt.

Vh, iö

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 11:03

Hur vässentligt är det om bandbredden går mot 0 hz till skillnad från, låt säga 5hz?

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-07-29 11:07

Det som det hela igentligen gäller är hur tillvida det slutsteg som LTS testat, och som Ingvar Öhman till slut köpte, verkligen finns i produktion - innan det är klarlagt EXAKT vad som gäller så bör man avstå så att man inte riskerar att bli lurad på något som bör ingå men som antagligen inte ingår...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Tumme

Inläggav Tumme » 2007-07-29 11:12

RMA skrev:Thomas om man kollar på sid 11 i bruksanvisningen på deras hemsida så har dom kablar för detta.
www.bryston.ca/BrystonSite05/07manuals/ ... 070108.pdf

Ja där ser man. Undrar om det går att mina PowerPack 120 på samma vis?

Thomas

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 11:17

Bamsefar skrev:Det som det hela igentligen gäller är hur tillvida det slutsteg som LTS testat, och som Ingvar Öhman till slut köpte, verkligen finns i produktion - innan det är klarlagt EXAKT vad som gäller så bör man avstå så att man inte riskerar att bli lurad på något som bör ingå men som antagligen inte ingår...
Ja, det skulle naturligtvis vara intressant att se detta och få slut på spekulationerna ;)

Om någon känner någon som köpt ett sådant steg så borde det lätt gå att utröna.

LTS testade ju två steg, ett som levererades efter konversationen med Bryston och som defacto innehöll förändringarna. Jag, personligen, har svårt att se att de inte skulle implementera en förbättring som inte torde medföra någon merkostnad.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-07-29 11:59

Jag håller med dig Bamsefar!

Saken måste uppenbart utredas vidare. Har försökt regstrera mig på det där forumet för att se om det går att få klarhet den vägen.

Lust skrev:Om Bryston inte ser någon poäng i att utöka bandvidden utanför det redan befintliga spannet om 0,5 - 130.000 Hz så kan jag faktiskt förstå dom.

Nja, nu har du nog missförstått problemet. Det handlar inte alls om bandbredd.

Problemet med ursprungsdimensioneringen var att förstärkaren var lastkänslig (hade låg dämpfaktor i diskanregistet). Tonkurvan i diskantområdet påverkades därför rätt mycket av vilka högtalare man anslöt, och förstärkaren var förvånansvärt lätt att höra i F/E-lyssning.

Allt framgår om man läser artikeln i MoLt.

Skillnaderna mellan de två exempel jag testat är rätt stor och det handlar om mycket mera än byte av en enda komponent i utgångsfiltret. Förstärkaren gick från att ha varit helt ok men med en del artefakter, till att vara praktiskt taget fullkomnad. :P

Vh, iö

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-07-29 13:19

IngOehman skrev:Jag håller med dig Bamsefar!

Saken måste uppenbart utredas vidare. Har försökt regstrera mig på det där forumet för att se om det går att få klarhet den vägen.

Säg till om du har problem med det, isåfall kan jag aktivera mitt gamla konto och skriva något... ;)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-07-29 14:10

IngOehman skrev:Jag håller med dig Bamsefar!

Lust skrev:Om Bryston inte ser någon poäng i att utöka bandvidden utanför det redan befintliga spannet om 0,5 - 130.000 Hz så kan jag faktiskt förstå dom.

Problemet med ursprungsdimensioneringen var att förstärkaren var lastkänslig (hade låg dämpfaktor i diskanregistet). Tonkurvan i diskantområdet påverkades därför rätt mycket av vilka högtalare man anslöt, och förstärkaren var förvånansvärt lätt att höra i F/E-lyssning.

Skillnaderna mellan de två exempel jag testat är rätt stor och det handlar om mycket mera än byte av en enda komponent i utgångsfiltret. Förstärkaren gick från att ha varit helt ok men med en del artefakter, till att vara praktiskt taget fullkomnad. :P

Vh, iö

Gjordes förändringen utifrån ett förslag ifrån er som testade eller gjorde Bryston den själva? Betydde förändringen rent fysiskt att man fick bypassa komponenter, låta komponenter "hänga i luften" eller fick ni ett helt nytt PCB?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 14:17

Hehe, läs MoLt ;)

Förändringen gjordes i fabriken efter kontakt med dem efter första testet. De ville själv skicka en helt ny apparat för ny uppmätning.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-07-29 14:22

IngOehman skrev:

Skillnaderna mellan de två exempel jag testat är rätt stor och det handlar om mycket mera än byte av en enda komponent i utgångsfiltret. Förstärkaren gick från att ha varit helt ok men med en del artefakter, till att vara praktiskt taget fullkomnad.

Jag hade varken förstått eller missförstått problemet när jag skrev mitt inlägg, jag läste bara vad Tanner skrev på forumet.

"...He wanted to purchase one for himself and asked if the output inductor could be changed to provide a slightly higher bandwidth. We accommodated him and as far as I know that was the end of it. I guess there is no reason why we could not implement the change in all 14B's but the bandwidth is already from .5Hz to 130KHz.
Anyway calling me a liar is a bit extreme me thinks..."

Men upplys oss gärna om vad som åtgärdades så kanske det blir mindre missförstånd framöver...

.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 14:27

Hehe, Tanner har inte kommenterat den egentliga "fadäsen", men det är väl inte särskillt vettigt att göra det heller. Bättre att smyga in förändringen i produktionen.

Lust,

Kul att du intresserar dig. Den är en rätt lång artikel i MoLt som beskriver hela skeendet. Låna den på biblioteket.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-07-29 14:34

Kaffekoppen skrev:Lust,

Kul att du intresserar dig. Det är en rätt lång artikel i MoLt som beskriver hela skeendet. Låna den på biblioteket.

Nej, det krävs nog mer för att jag ska ta mig till ett bibliotek. Hade den gått att ladda ner som pdf hade jag gärna betalat en femtiolapp för den.

Något att fundera över...

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 14:38

Funderat klart. Nix.

Inte i dagsläget iallafall, men det förbereds för det och alla nummer sparas som PDF i digital form, och inscanning av gamla nummer pågår.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-07-29 14:42

Kaffekoppen skrev:Funderat klart. Nix.

Inte i dagsläget iallafall, men det förbereds för det och alla nummer sparas som PDF i digital form, och inscanning av gamla nummer pågår.

Jag blir betalande medlem dag 1 då det genomförs.
Nu får man väl gissa hur det ligger till med Bryston så länge.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-29 15:04

Harryup skrev:Nu får man väl gissa hur det ligger till med Bryston så länge.
Eller mytesvägen och andra tom. 23:dje-handsinformationen via detta eminenta forum.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 15:15

:)

Ja, men som IÖ skriver så verkar han intresserad av att gå till botten med det för att se om implementeringen är genomförd. Det återkoms säkert i frågan...

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-29 15:19

Det låter oroväckande att IÖ ska gå till botten med Bryston. Han kan väl simma.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 15:23

Flint skrev:Det låter oroväckande att IÖ ska gå till botten med Bryston. Han kan väl simma.
Inte med ett Brystonsteg i armarna.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-07-29 15:53

Kaffekoppen skrev:
Flint skrev:Det låter oroväckande att IÖ ska gå till botten med Bryston. Han kan väl simma.
Inte med ett Brystonsteg i armarna.

Det släpper man inte i första taget?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-29 16:14

Inte om man går till botten med det.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2007-07-29 19:12

Kaffekoppen skrev:
Inte om man går till botten med det.

Eller kanske just då ?

Användarvisningsbild
realist

Inläggav realist » 2007-07-30 12:02

Bryston 28 Bsst (1000w monotrinn)ble testet i fidelity siste nr som første magasin i Europa. Det er vel etter at denne modden som IÖ (lts) tok initiativet til. Det fremgikk ikke av testen noen kritikk av denne som kunne relateres til lts sin kritikk. Nå er vel ikke testene i fidelity state of the art når det gjelder slike ting, de bruker for eks ikke før/etter-testing, men det hadde vært morsomt å vite om også denne kanksje har blitt modifisert etter lts sine anbefalinger.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-07-30 12:04

Btw om jag inte minns helt uppåt väggarna (kom ihåg, jag är inte med i LTS och har inte tillgång till artiklarna trots att jag vart lovad en kopia INNAN tryck då det var min f.d. 14B SST som användes för utvärderingen i första läget) så är det 3 olika förändringar där utgångsfiltret var en av dom. Så igentligen pratar vi nog om mer än enbart utgångsfiltret...
Best Regards
Bamsefar

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-30 12:20

Det här visste jag Nada om Bamsefar. Ber väldigt mycket om ursäkt och skall tillse att du åtmistone får en kopia efter publiceringen...

Återgå till Teknikforum