Oa-60 har nu börjat låta grymt bra.!!

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Oa-60 har nu börjat låta grymt bra.!!

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 14:51

Nu har jag varit och hämtat mina oa-60 på ågrens hifi i göteborg..
Har bara spelat med dom i några timmar men det låter redan riktigt bra,ska bli kul när diskanten och basen lossnat riktigt då ska jag rocka loss med dom ordentligt.. :D :D
Senast redigerad av LEXrasta 2006-10-22 16:08, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-15 17:00

Gratulerar! :D
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 17:11

Har suttit några timmar och lyssnat nu och det blir bara bättre och bättre min spontana reaktion var att basen är riktigt fast och skön,den känns inte så tunn som den gjorde på mina oa58:or.basen på.2:an känns mer ordentlig mer kvalite kan man nog säga..
Just nu så snurrar Yello/Flag i cd spelaren och det låter snuskigt bra.. 8) :D

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 17:12

Vee-Eight skrev:Gratulerar! :D

Tackar!!! :D

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 17:32

Bild

Min två kompisar Carlsson.2 och Johan.. :D

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-10-15 17:34

Inte Carlsson.2 utan 60 ;)

Grattis!
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 18:21

Naqref™ skrev:Inte Carlsson.2 utan 60 ;)

Grattis!

jo men på mina står det oa58.2 känns lite konstigt för mig att säga att jag har ett par oa60 när det faktiskt står oa58.2 på dom..och nu med facit i hand så borde dom fanken heta .2 det känns mer rätt så..

Användarvisningsbild
-distortion-

Inläggav -distortion- » 2006-10-15 18:45

LEXrasta skrev:det känns mer rätt så..
Instämmer.
Tub - nu på burk

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 18:49

-distortion- skrev:
LEXrasta skrev:det känns mer rätt så..
Instämmer.

Tackar :D

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2006-10-15 19:11

Vad listar oa-60 på? Hittade dem inte på Ågrens-site.

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 19:27

Audix skrev:Vad listar oa-60 på? Hittade dem inte på Ågrens-site.

vad menar du? förstår inte frågan!!!

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-15 19:34

Han undrar hur mycket dom kostar i pengar :D
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-15 20:00

aha ok dom landar på 6000 kr :lol: :P

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-10-15 22:38

Länk!

Problemt verkar varit kommunikativt.

/J
admin

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2006-10-15 22:45

Nu är det ju så att på Larsens hemsida finns bara OA 58 redovisad, men varken OA58.2 eller OA60. Och på dom som säljs står det tydligen fortfarande 58.2, så det är ju inte "bara" att kräva att alla ska veta och säga "rätt".
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-10-15 23:04

paa skrev:Nu är det ju så att på Larsens hemsida finns bara OA 58 redovisad, men varken OA58.2 eller OA60. Och på dom som säljs står det tydligen fortfarande 58.2, så det är ju inte "bara" att kräva att alla ska veta och säga "rätt".

Såklart inte. Men eftersom Stiftelsen vill ha rätt namn på rätt högtalare är det väl viktigt att upplysa om det, tycker jag!

/J
admin

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-16 14:23

Tack Slarti!

Ja, det är ett helsike det här med att namnet märkts fel. :(

Jag trodde att alla skulle vara åtgärdat och rättmärkta vid det här laget. 8O När köpte du högtalaren LEXrasta? Detta problem med felmärkta OA-60 lovade Larsen att fixa för rätt länge sedan vid det här laget. Är förvånad över att det fortfarande tydligen står OA-60 med fel etikett till försäljning i vissa butiker. :(

Vh, iö (För SSC - Stiftelsen Stig Carlsson)
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
-distortion-

Inläggav -distortion- » 2006-10-16 15:17

IngOehman skrev:Är förvånad över att det fortfarande tydligen står OA-60 med fel etikett till försäljning i vissa butiker. :(

De som kläms ut från Larsen nu då, är de rätt märkta? Det tror inte jag. (grundat helt på min fantasi)
Tub - nu på burk

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-16 15:25

Jag pratade med honom för rätt länge sedan då den här frågn var uppe sist, och då slutade samtalen med att han lovade att omedelbart märka om alla högtalare till OA-60, så att åtminstone själva högtalaren blir rättmärkt. Om kartongerna är märkta OA-58 eller OA-60 tycker jag inte spelar så stor roll, det kan man ju ordna med en påklistrad etikett om man vill, eller berätta att man slutanvänder OA-58-kartongerna bara.

Broschyrer i nedladdningsformat med rätt namn (och framförallt rätt tekniska data) finns redan. Data från de gamla OA-58-broschyrerna i pappersformat stämmer däremot inte.

LEXrasta skrev:
Naqref™ skrev:Inte Carlsson.2 utan 60 ;)

Grattis!

jo men på mina står det oa58.2 känns lite konstigt för mig att säga att jag har ett par oa60 när det faktiskt står oa58.2 på dom..och nu med facit i hand så borde dom fanken heta .2 det känns mer rätt så..

Att OA-58.2 är ett tillgängligt namn är ett missförstånd.

OA-58.2 är ett namn som redan är reservetat. En OA-58.2 är en OA-58 modifierad för att kunna använda det nya baselementet. Det är inte alls samma högtalare som OA-60!*

OA-60 skiljer sig åt från OA-58.2 på många sätt.

De har helt olika delningsfilter, annorlunda utstrålningsmönster, både på grund av både det nya filtret och framförallt genom att baffelvinkeln är ändrad. Dessutom finns det ett antal förändringar på såväl den inre som de yttre dämpingsdetaljerna.

Just nu så levereras OA-60 av logistiska skäl med huven från OA-58, men den skall ändras till en huv optimerad för OA-60 så snart den gamla huven har slutförbrukats. De som köpt OA-60 med gamla huven kommer att kunna byta huv när den riktiga huven är färdig.

(Allt det ovanstående står att läsa även i en äldre tråd här på faktiskt.)

Vh, iö

- - - - -

*Och att OA-58.2 inte sammanbalandes med OA-60 är viktigt för begagnatmarknaden.

OA-60 är ju en på alla sätt bättre högtalare. :P

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-16 19:58

IngOehman skrev:Tack Slarti!

Ja, det är ett helsike det här med att namnet märkts fel. :(

Jag trodde att alla skulle vara åtgärdat och rättmärkta vid det här laget. 8O När köpte du högtalaren LEXrasta? Detta problem med felmärkta OA-60 lovade Larsen att fixa för rätt länge sedan vid det här laget. Är förvånad över att det fortfarande tydligen står OA-60 med fel etikett till försäljning i vissa butiker. :(

Vh, iö (För SSC - Stiftelsen Stig Carlsson)

jag köpte den i lördags 14/10 och då sa dom att det var den senaste sendningen...

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-16 20:08

IngOehman så det innebär att jag sitter på ett par oa60!!Fine men eftersom dom e fel märkta och jag har betalt 6000 kr för dom så borde jag helt enkelt få det nya klistermärket där det står oa60 hem skickat till mig kostnads fritt?!så att jag kan byta märket där bak..!!!

Mvh/Danne

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2006-10-16 20:53

Tar strulet aldrig slut? :roll:

/Jocke

robertzimmerman

Inläggav robertzimmerman » 2006-10-16 21:09

Med risk för att krångla till det ytterligare.. Är det rätt tyghuv på LEXrastas högtalare, eller är det den från OA58?

Om inte annat kan väl det vara en ide att man skickar med en klisterlapp med rätt modellbetäckning när eventuella OA60 ägare skaffar sig rätt tyghuv? Om jag nu förstått det hela rätt när jag tror att OA60 har sålts med fel tyghuv men att det ska gå att skaffa den riktiga?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2006-10-16 21:12

IngOehman skrev:Broschyrer i nedladdningsformat med rätt namn (och framförallt rätt tekniska data) finns redan.

Finns dom för nedladdning, eller ligger dom i "nåns" dator för åtgärd?
En länk kunde vara intressant.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-16 21:15

Ni får gärna diskutera namncirkusen, sålänge det sker i rätt tråd, förslagsvis denna: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=13209
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-16 21:18

robertzimmerman skrev:Med risk för att krångla till det ytterligare.. Är det rätt tyghuv på LEXrastas högtalare, eller är det den från OA58?

Det e den från oa58 men det stör mig inte alls tycker att den e väldigt snygg så jag kommer nog inte att byta ut den utan kommer att behålla den snea huven.!!

Men förutom det där med klistermärket så e jag kämpe nöjd med OA-60. ett stooort tack till dom som tagit fram oa 60. det ljud den presterar är precis det ljud jag alltid velat ha men inte hittat det,men nu har jag funnit min favorit högtalare/ljud...

/Danne :D :D

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-16 21:22

Vee-Eight skrev:Ni får gärna diskutera namncirkusen, sålänge det sker i rätt tråd, förslagsvis denna: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=13209

håller med dig Vee-Eight inget mer snack nu om namn i denna tråd..
jag ville mest med denna tråd förklara lite hur dom låter och hur nöjd jag är med inköpet....
/Danne

robertzimmerman

Inläggav robertzimmerman » 2006-10-16 23:13

det ljud den presterar är precis det ljud jag alltid velat ha men inte hittat det,men nu har jag funnit min favorit högtalare/ljud...

Va kul! Grattis! :D

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-17 01:21

LEXrasta skrev:IngOehman så det innebär att jag sitter på ett par oa60!!Fine men eftersom dom e fel märkta och jag har betalt 6000 kr för dom så borde jag helt enkelt få det nya klistermärket där det står oa60 hem skickat till mig kostnads fritt?!så att jag kan byta märket där bak..!!!

Kan bara hålla med dig!

SSC jobbar för att se till så att så blir fallet (att alla felmärkta högtalares ägare får de korrekta etikettena så att de kan märka om dem).

Som jag förstått det efter att ha talat med tillverkaren idag (efter att jag i denna tråd fått höra att den trista felmärkningen fanns på en högtalare i butik) så har inte tillverkaren fortfarande inte ändrat etiketten (som utlovat)!

Så det är nog lite för tidigt att eska den korrekta etiketten.

Ordföranden för SSC kommer att kontakta tillverkaren inom kort, och vi hoppas att problemet kan lösas så snart som möjligt. Ju längre det pågår desto större blir ju jobbat att städa upp. :? Vi har gott hopp dock! :wink:

Vh, iö

Användarvisningsbild
Dynamic

Inläggav Dynamic » 2006-10-17 20:59

LEXrasta: Du hade väl oa58 innan? Kan du säga lite mer exakt vad som är bättre med oa60??

Det enda jag störde mej på i oa58 var at jag tyckte en del lite "basiga" röster blev lite väl bumliga plus att mellanregistret lät lite pappigt ibland.
Ino Audio pi60
Marantz SR6014
Project Debut

Användarvisningsbild
JConsul

Inläggav JConsul » 2006-10-17 21:29

Jag tycker att du ska bevara högtalaren felmärkt. Om man tänker efter så är ju alla de gamla mynt och frimärken osv. som är feltryckta som är värda de stora pengarna. Kan dock vara bra att dokumentera att högtalarna verkligen är OA60 iofs.

/Jimmy

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-18 21:55

Dynamic skrev:LEXrasta: Du hade väl oa58 innan? Kan du säga lite mer exakt vad som är bättre med oa60??

Det enda jag störde mej på i oa58 var at jag tyckte en del lite "basiga" röster blev lite väl bumliga plus att mellanregistret lät lite pappigt ibland.

Lite svårt att beskriva dom just nu,har bara spelat på dom i kanske 10-15 timmar nu.Allt det där med bumligt och pappigt e helt borta nu basen e bastant och fast mellanregistret låter mycket bättre nu..men som sagt måste vänta 150 timmar till eller nåt sånt innan dom börjar låta som dom ska..Den där sköna live känslan jag fick med oa58:orna har inte infunnits sig ännu..

När jag hade mina oa58:or så sa min nabo aldrig nåt om att han hörde att jag spelade högt, men häromdan så sa han att han hade hört basen väldigt väl.Det var dagen efter inköpet av oa-60 så skillnad e det helt klart på dom...

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-22 14:19

Igår kväll hade jag och min kompis en nära religös upplevelse mina oa-60 levererade ett himelskt ljud.. Från ingenstans så bara började dom spela helt underbart grymt vi bara satt där med hakorna i golvet och lyssnade på skiva efter skiva.
Den dagen hade jag lagt ner många timmar på att löda sladdar och dra om alla sladdar så inga sladdar korsade varandra.Sen modifierade jag min gamla Marantz genom att borra hål i chassit och montera dit riktiga terminaler och lödde om sladdarna..Kan vara inbillning men jag tyckte mig höra en viss förbättring, ljudet blev en aning klarare..Vi hade Thule IA150B den spelade vi med i nån halvtimme men det bara bleknade i jämförelse med Marantzen..

Musik och elektronik e underbart...!!!!!

/Danne :D

Användarvisningsbild
regent8

Inläggav regent8 » 2006-10-22 17:57

LEXrasta skrev:Igår kväll hade jag och min kompis en nära religös upplevelse mina oa-60 levererade ett himelskt ljud.. Från ingenstans så bara började dom spela helt underbart grymt vi bara satt där med hakorna i golvet och lyssnade på skiva efter skiva.
Den dagen hade jag lagt ner många timmar på att löda sladdar och dra om alla sladdar så inga sladdar korsade varandra.Sen modifierade jag min gamla Marantz genom att borra hål i chassit och montera dit riktiga terminaler och lödde om sladdarna..Kan vara inbillning men jag tyckte mig höra en viss förbättring, ljudet blev en aning klarare..Vi hade Thule IA150B den spelade vi med i nån halvtimme men det bara bleknade i jämförelse med Marantzen..

Musik och elektronik e underbart...!!!!!

/Danne :D

Detta låter klart intressant. Har du gjort ngt speciellt med ditt rum (heltäckande matta, akustikskivor etc)?

Vad för slags Marantz har du?

Du befinner dig i Götet eller hur?

Har blivit nyfiken på OA-60.

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-22 18:24

regent8 skrev:
LEXrasta skrev:

Detta låter klart intressant. Har du gjort ngt speciellt med ditt rum (heltäckande matta, akustikskivor etc)?

Vad för slags Marantz har du?

Du befinner dig i Götet eller hur?

Har blivit nyfiken på OA-60.

rummet är precis som vilket annat vardags rum som helst tavlor soffa bord mm mm men jag har ingen matta ännu men det kommer
Marantzen heter 2220b och är tillverkad 1978..JAg bor i norge lite utanför Oslo...

:D
Bild
Bild på Marantzen

Användarvisningsbild
regent8

Inläggav regent8 » 2006-10-22 23:17

Hej, Ser riktigt trevligt ut. En "gammal" god Marantz mm.
Ett dedikerat stereosystem således.

Användarvisningsbild
JimmyN

Inläggav JimmyN » 2006-10-23 07:31

Jag är grymt nyfiken på OA-60. Jag har aldrig ägt ett par Carlsson eller ens hört några för den delen men 6000kr är ju inte så mycket att bråka om. Det jämnar ut sig på en tioårsperiod :)

Jag har hört att med Carlsson OA så är man inte beroende av en sweetspot, eller rättare sagt att ingen sådan existerar. Betyder det att man kan sitta precis var man vill i rummet och det låter relativt likadant överallt? Eller är man beroende av att sitta på ett triangulärt avstånd mellan höger och vänster högtalare precis som med konventionella högtalare?

Jag tycker mig ha nått en punkt där jag inte längre orkar med själva "nörderiet". Alltså på millimetern perfekt uppställda högtalare, en massa "onaturlig" dämpning i hela rummet för att få det att ens låta hyggligt. Nu skulle jag egentligen bara vilja ha högtalare som jag kan placera där dom tar minst plats samt koppla upp dom till vinylspelare, cd'n och kanske en mysig snygg förstärkare (vintage Pioneer känns lockande) och sedan bara lira musik. Jag vill att musiken ska komma i centrum hellre än själva anläggningen. Kan OA60 stå nära sidoväggarna? Att dom ska stå mot bakväggen har jag förstått. Hur är dom på metal? In Flames typ?

Många frågor blev det. :)
Hoppas på svar.

Mvh / Jimmy N

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-23 12:16

JimmyN skrev:Jag är grymt nyfiken på OA-60. Jag har aldrig ägt ett par Carlsson eller ens hört några för den delen men 6000kr är ju inte så mycket att bråka om. Det jämnar ut sig på en tioårsperiod :)

Jag har hört att med Carlsson OA så är man inte beroende av en sweetspot, eller rättare sagt att ingen sådan existerar. Betyder det att man kan sitta precis var man vill i rummet och det låter relativt likadant överallt? Eller är man beroende av att sitta på ett triangulärt avstånd mellan höger och vänster högtalare precis som med konventionella högtalare?

Jag tycker mig ha nått en punkt där jag inte längre orkar med själva "nörderiet". Alltså på millimetern perfekt uppställda högtalare, en massa "onaturlig" dämpning i hela rummet för att få det att ens låta hyggligt. Nu skulle jag egentligen bara vilja ha högtalare som jag kan placera där dom tar minst plats samt koppla upp dom till vinylspelare, cd'n och kanske en mysig snygg förstärkare (vintage Pioneer känns lockande) och sedan bara lira musik. Jag vill att musiken ska komma i centrum hellre än själva anläggningen. Kan OA60 stå nära sidoväggarna? Att dom ska stå mot bakväggen har jag förstått. Hur är dom på metal? In Flames typ?

Hoppas på svar.

Mvh / Jimmy N

Nu finns det mer erfarna killar på detta forum som säkert kan svara bättre en mej men jag ska göra ett försök...den bästa Sweetspoten tycker jag är just i mitten men du kan lika gärna sitta i köket som på balkongen och avnjuta musiken från oa-60..Jag har tex mina högtalare placerade till vänster om soffan men det märker man inte alls när man sitter och lyssnar (även fin lyssnar) så summan av kademumman är att du kan sitta precis vad du vill i princip..Det där med en massa onaturlig dämpning har jag aldrig förstått mig på riktigt och det är inget du behöver tänka på allas,allt du behöver e att vanligt möblerat vardagsrum...
Därimot så ska du INTE placera dom i hörn minst en meter ifrån..JAg har provat och det blev inte bra det blev bumligt och spridningen blev lite konstig..Just inflames vet jag inte men jag spelar lite Audioslave och rage aginst the machine och det funkar mycket bra...

Hoppas att jag gjorde dig lite klokare!

MVH/Danne

Användarvisningsbild
JimmyN

Inläggav JimmyN » 2006-10-23 13:11

LEXrasta skrev:
JimmyN skrev:Jag är grymt nyfiken på OA-60. Jag har aldrig ägt ett par Carlsson eller ens hört några för den delen men 6000kr är ju inte så mycket att bråka om. Det jämnar ut sig på en tioårsperiod :)

Hoppas på svar.

Mvh / Jimmy N

Nu finns det mer erfarna killar på detta forum som säkert kan svara bättre en mej men jag ska göra ett försök...den bästa Sweetspoten tycker jag är just i mitten men du kan lika gärna sitta i köket som på balkongen och avnjuta musiken från oa-60..Jag har tex mina högtalare placerade till vänster om soffan men det märker man inte alls när man sitter och lyssnar (även fin lyssnar) så summan av kademumman är att du kan sitta precis vad du vill i princip..Det där med en massa onaturlig dämpning har jag aldrig förstått mig på riktigt och det är inget du behöver tänka på allas,allt du behöver e att vanligt möblerat vardagsrum...
Därimot så ska du INTE placera dom i hörn minst en meter ifrån..JAg har provat och det blev inte bra det blev bumligt och spridningen blev lite konstig..Just inflames vet jag inte men jag spelar lite Audioslave och rage aginst the machine och det funkar mycket bra...

Hoppas att jag gjorde dig lite klokare!

MVH/Danne

Tack för svaret LEXrasta!

Bara att tjacka då!

Mvh / Jimmy

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-23 13:22

Kan nämna att Stig Carlsson själv gärna satt extremt snett famför högtalarna. Hans egen favoritplats i det större lyssningsrummet var längst till höger, vilket faktiskt var lite till höger om höger högtalare!

Lustigt nog satt han gärna rätt långt till vänster när han lyssnade live i konserthuset. Till vänster satt han även i det övre lyssningsrummet - antingen mycket, eller lite (någon mittplacerad stol fanns faktiskt inte i något av lyssningsrummen!).

Vh, iö (för SSC)

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-10-23 16:22

IngOehman skrev:Kan nämna att Stig Carlsson själv gärna satt extremt snett famför högtalarna. Hans egen favoritplats i det större lyssningsrummet var längst till höger, vilket faktiskt var lite till höger om höger högtalare!

Vh, iö (för SSC)

Jag sitter själv väldigt ofta höger om höger högtalare när jag lyssnar på musik..Men jag tycker nog bäst om att sitta rätt framför.. :D

/Danne

Återgå till Carlsson Illuminati