Blev precis ny användare på direkten när jag upptäckte denna mycket intressanta sida. Är nyvunnen carlssonsfantast och har börjat läsa en hel del information om det mesta som har med Carlsson-högtalare att göra och lite därtill.
Jag studerar till Produktdesigner på Malmö högskola på sista terminen har jag nu tagit mig an examensarbetet (c-uppsats). Tänkte att det var ett bra tillfälle att födjupa mig i ett intresse jag haft så länge jag kan minnas, nämligen hembio och på senare år mest hifi.
Mitt exjobb går ut på att fördjupa mig i den ortoakustiska principen, högtalarnas konstruktion och akustiken i ett rum. Jag ska parallellt designa om ett par Carlssonhögtalare och sedan bygga en prototyp.
jag skulle vara jättetacksam om jag kan få en del hjälp och feedback, brukar finnas stor kunskap bland er som verkligen brinner för det ni gör, vilket alltid är uppskattat

Nu har jag börjat med att försöka komma fram till vilka högtalare jag ska utgå ifrån, var först inne på popboxen, oa-5.2 men nu har jag läst igenom en massa information och är lite sugen på oa-58 eller oa-51.3 med basmodul. Vill att den skall kunna spela den mesta musik på marknaden och vill inte har för klen bas.
Har ni några föslag på kompetenta högtalare som skulle passa in? varför e de bra? är nyfiken på era förslag

fråga hur många frågor ni vill, ska försöka svara snabbt
mvh Jocke