I veckan så httade jag ett och slog till direkt. Frakten är som halva inköpspriset, men totalpriset till Sverige blir i runda slängar som värst 5 papp. Det tycker jag det är värt.
Köper gärna ett till för det priset
Moderator: Redaktörer

Japp!Vinylcalle skrev:Finns det inte ett större steg som heter något i stil med b2301?
MvH Carl
Jag betalade $330 + frakt.Ton skrev:KlangStark på ebay ar ett ex. Visserligen lite dyrare, men inte mycket..
http://stores.ebay.co.uk/KLANG-STARK-HiFi
MagnusÖstberg skrev:Japp!Vinylcalle skrev:Finns det inte ett större steg som heter något i stil med b2301?
MvH Carl
http://www.classicsansui.net/images/Literature/Separates/B2101-C2101/SAN12.JPG
hmm, jo, vad tänker du främst på?Vinylcalle skrev:Intressant att den inte har så mycket bättre specifikationer t.om. sämre på vissa områden men ändå väger det dubbla.
Inget svar, ingen telefonsvarare..peetwa skrev:Jag tror det finns ett på AH-ljudteknik i lund. Kan vara värt en pling.
MagnusÖstberg skrev:hmm, jo, vad tänker du främst på?Vinylcalle skrev:Intressant att den inte har så mycket bättre specifikationer t.om. sämre på vissa områden men ändå väger det dubbla.
MagnusÖstberg skrev:Intressant att jag fått ett prisförslag på 40.000 (!) för en 2301:a. Tydligen är stegen poppis i Japan än och har kultstatus..
zapanasta skrev:Somliga hävdar att det inte går att höra skillnad mellan förstärkare,då är dom välkommna hit så ska jag koppla upp förstärkare i samma storleksklass som min sansui .Har testat pioneer,technics här och den som inte hör att sansuin både låter renare och bättre måste fnimej va halvdöv säger jag bara .Sansui=riktigt bra,enligt mig i alla fall
Vilka högtalare användes, Cerwin Vega?
zapanasta skrev:Vilka högtalare användes, Cerwin Vega?
japp cerwin vega dc-12,som låter bättre än de flesta tror. Dom är fullkomligt kapabla att använda till detta ändamål. Tala gärna om för mig varför dom inte skulle va det i så fall och varför
Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Intressant att jag fått ett prisförslag på 40.000 (!) för en 2301:a. Tydligen är stegen poppis i Japan än och har kultstatus..
Vad står yenen i?
Sanny_X, som köpt en trummaskin för 50.000 yen i Osaka 1997.
För att de är en "lätt" last med hög känslighet, d.v.s. att de inte är så svåra att driva. Skillnaden mellan olika slutsteg borde vara lättare att höra på andra högtalare som har låg känslighet och är riktigt lågohmiga.
Tror jag, vad tror du?
MagnusÖstberg skrev:Redan hos tullen i Sverige![]()
MagnusÖstberg skrev:Hoppas nu bara att det inte ligger tegelstenar i paketet..
Äh...nä...inte direkt.2-ch skrev:Är renoveringen verkligen klar nu?
MagnusÖstberg skrev:Slutsteget är således mer berest över Atlanten än mig..
MagnusÖstberg skrev:Den som väntar på något gott kan visst få längta riktigt länge...
Posten gjorde en klassiker och råkade skicka paketet tillbaka till avsändaren- de försökte stoppa det i Köpenhamn, men då var det redan på planet...
Nåväl efter lite trassel är paketet på väg igen och har nu nått Malmö igen. Borde komma fram i veckan iallafall...
Slutsteget är således mer berest över Atlanten än mig..
MagnusÖstberg skrev:Nu skall jag bara ha tid att byta nätkontakten....
Kalejdokom skrev:Himla i-landsproblem... vad är det för fel på tvinnade kardeler?
MagnusÖstberg skrev:Om någon vill hjälpa mig med det vore det tacksamt, jag kan lika mycket tyska som jag kan ryska, och det jag kan ger mig möjligen en öl i baren eller ett leende från nån kvinna..
¨Ankan_75 skrev:Är de här grejjerna inte lite forntid?
Vinylcalle skrev:¨Ankan_75 skrev:Är de här grejjerna inte lite forntid?
Dom är väl lika bra idag som när dom var nya (förutom vissa ålderskänsliga komponenter som kan bytas).
Vad jag känner till så har väldigt lite utveckling skett med klass ab förstärkare sedan runt mitten av 80-talet.
Dessutom fanns det en annan anda inom industrin att inte hålla på med nonsens produkter.
MvH Carl
Ankan_75 skrev:ok! Kollat lite mer, de verkar vara bra skit det där. Men de drar ju jäkla massa ström jämfört med digitala grejjer!!
Ankan_75 skrev:Ok, ni fattar inte
Ankan_75 skrev:Typ sån där USd400 eller vad de heter förstärkarna, med över 90% verkningsgrad. Moderna grejjer med hög effektivitet. Inte massa värmeslöseri och så alltså.
De kallas väl typ digitala??
2-ch skrev:Ankan_75... jag får en känsla av att dina inlägg inte är helt seriösa.
Hoppas jag har fel, vilket framtiden lär utvisa.
bomellberg skrev:Ja, jag tyckte också att 2-ch:s inlägg var lite mysko.
Man är väl inte oseriös för att man förespråkar lösningar med hög verkningsgrad?
2-ch skrev:bomellberg skrev:Ja, jag tyckte också att 2-ch:s inlägg var lite mysko.
Man är väl inte oseriös för att man förespråkar lösningar med hög verkningsgrad?
Inte alls.
Jag överreagerade bara och ber härmed Ankan_75 om ursäkt för det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster