Nu har jag monterat färdigt!
<----------------

... 1000, Är det något slags omen det där?
Det blev i min smak väldigt lyckat med de svarta elementen mot mörkröd metallic!
Slartibartfast skrev:BACH skrev:Haakan_W skrev:bara se till att allt är tätt och sitter fast ordentligt
Hmmm, egentligen så borde jag nog lacka undersidorna.
Vh

Jag förstår inte riktigt detta inlägg, är det för att förhindra pys genom botten på lådan du tänker på?
Ja, just det.
piP som har större tryckproblem i lådan är inte heller bottenfanerad när man köper den av IÖ! Jag målade dock under sidan och längst in inanför basporten - men det var rent estetiskt! Råkade man titta lite på undersidan av högtalaren eller fotade rakt framifrån med blixt så slapp man se ren MDF. Eftersom man inte såg det vid normal lyssning så var det en av de mer "jag gör så för att jag kan och vill" grejorna jag någonsin gjort..

Ja, det kanske är överdrivet att lacka undersidan.
Dessutom så repade jag sönder det svarta på undersidan när jag slipade ner faneret...

Så jävla korkat liksom..

/J
Nja, inte korkat, möjligen klantigt.
Själv så slog jag nästan sönder min CD-spelare nyligen.
Jag är ganska bra på att klanta mig.
phon skrev:begin OT;
Intressant ändå, en orispad kabel håller för ~70 böjningar. Omsatt till min f.d. Husqvarna diskmaskin med stela orispade ledningar mellan lucka och chassi, så skulle den hålla ~1,2 månader. Dom måste ha haft bättre glödgad tråd, för den höll i flera år. Ändå, usel konstruktion att ha enkelledare mitt i ett gångjärn. (gångled heter det visst ...)
end OT;
Mitt test var förstås inte särskilt vetenskapligt, jag mätte inte vinkeln när jag böjde kabeln

, jag kanske böjde med mer än 90 graders vinkel, så jag kanske skulle göra om det lite mer noggrant, jag ville mest se i vilken storleksordning det skiljer, och det var ju mycket! (som Ingvar sa)
Sen verkar ju ytskiktet på den här kabeln vara av någon annan metall än koppar, jag vet inte om det kan tänkas påverka resultatet.
Den är inte så grov heller, EKK till exempel kanske håller för fler böjningar, om nu tjockleken påverkar saken, det vet jag ju inte heller.
Men jag håller hursomhelst med om att diskmaskinen inte verkar ha varit så smart konstruerad.
Böjdes kabeln verkligen med 90 graders vinkel i
en enda punkt?
Tack alla för tipsen!
Och tack för de phoniga tipsen, såna inlägg gillar jag!
Vh