Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Manifestet skall endast skickas ut av Ingvar!
perstromgren skrev:Att dokumentet blir inaktuellt får man leva med, vilket dock kan gäll även om man fått det direkt av honom.
BengtO skrev:Man lär ju bli varse när man beställer dessutom..
IngOehman skrev:Med reservation för att jag kan missa någon. Det kan ligga 5000 olästa email som jag måste ta mig igenom, i varje fall rubrikerna, och då kan det hända att jag missar någon. Ett säkra tips är följande:
1. Skriv tydligt "manifest och prislista" eller något liknande i meddelandet.
2. Berätta något trevligt om vem du är i emailet!
Jag är rätt säker på att målet med Ino aldrig varit att sälja till dom aldra rikaste, utan mer till dom mest intresserade.Harryup skrev:Skulle det inte funka att höja priserna för att få lite färre kunder?
mvh/Harry
IngOehman skrev:Den som kan tänka sig annat än Ino bör sikta ditåt istället för hitåt. Jag drunknar i jobb.
IngOehman skrev:Eftersom jag är "utsatt" av många gånger fler köpare än jag kan producera till, är jag mera intresserad av att reducera möjligheten att kunna komma i kontant med Ino Audio, än det motsatta.
Bäst vore dock förstås om det gick att stoppa så tidigt som möjligt i kedjan, så att ingen kände till produktionen alls. De stopp-åtgärder som finns i dag är att:
1. Det är svårt att få info.
2. Demo är mandatoriskt för att man överhuvudtaget skall få beställa Ino-högtalare större än piPs.
3. Väntetiderna (både för demo och leverans) växer automatiskt om trots det ovanstående alltför många vill komma och lyssna, samt beställa, vilket i sin tur gör att det förhoppningsvis blir lite mindre intressant att beställa.
Harryup skrev:Skulle det inte funka att höja priserna för att få lite färre kunder?
perstromgren skrev:Som det nu är blir ett köp av Ino en lotterivinst, som bara gagnar de som har tur, eller rejält med tålamod.
Morello skrev:Nu räknar vi sekunder till bomben faller.(därmed inte sagt att jag inte håller med IÖ om hans otillåtna redogörelse)
BengtO skrev:Jag tycker det är bra att du har dina principer ang InoAudio, det är även synd att det inte är lättare för de som verkligen vill begagna sig av utrustningen kan göra det.
Just detta prat om att "donera pengar" o dylikt känns ju lite som ett sätt för de "välbärgade" att få en enklare väg att få leverens av prylar, utan att de kanske är de som uppskattar utrustningen mest..
BengtO skrev:Förvisso finns det en hel del människor med otroligt mycket pengar som absolut utan förbehåll skulle kunna donera en slant, men för de flesta normalinkomsttagare kan ju själva köpet i sig vara en stor sak ekonomiskt..
BengtO skrev:Sen tycker jag vi skippar trängsel-snacket va?
IngOehman skrev:Bästa lösningen är att alla kommer på att det finns en massa andra högtalare att köpa - eller att de inte får veta om att Ino Audio finns alls.![]()
IÖ: Det skulle minska förlusten till en nivå jag har råd att finansiera från de inkomster jag har på annat håll.
Bamsefar skrev:Om du verkligen vill rikta uppmärksamheten på andra alster, varför då inte tala om vilka det är du har hjälpt till att ta fram ? Varför är du med andra ord så rädd att just ditt namn nämns i samband med just dessa högtalare ?
silvervarg skrev:IÖ: Det skulle minska förlusten till en nivå jag har råd att finansiera från de inkomster jag har på annat håll.
Det är väl inte meningen att InoAudio skall gå med förlust?!?
Även om du i motsats med de flesta andra företag tydligen inte vill gå med vinst så är det väl rimligt att priserna är satta så att du minst går runt. Om du just nu ligger på viss förlust (som jag förstått det) så är det förståss rimligt att ta ut ett något högre pris tills denna förlust är betald.
Jag tänker mig alltså fortsatt låga priser, och en prishöjning med säg 5-10% på samtliga produkter är knappast något som kommer att göra att du tappar någon märkbar mängd köpare.
Om det nu är så att IÖ gärna ser folk köper andra saker än sina, vore det väl rätt schysst om han kunde ge ett par exempel på modeller han tycker kan jämföras med piP, pi60 och några till.. Oavsett pris då givetvis..
olof skrev:Det finns nog inte någon som är beredd att betala mer än nypriset oavsett hur bra de nu är.
Tror du inte att det finns folk som är beredda att betala för att slippa vänta?
BengtO skrev:Om det nu är så att IÖ gärna ser folk köper andra saker än sina, vore det väl rätt schysst om han kunde ge ett par exempel på modeller han tycker kan jämföras med piP, pi60 och några till.. Oavsett pris då givetvis..
IngOehman skrev:Förskottsbetalning har jag i princip bara avsett att tillåta när det gäller att betala in pengarna några dagar i förväg - alltså bara för att man skall slippa ha med sig kontanter, och man ogillar sådant.
Vh, iö
noll8wille skrev:Jag skulle vara jättetacksam om någon skulle kunna tänkta sig att skicka manifest och prislista till mig (noll8wille@hotmail.com).
Tack på förhand //Wille.
wideart skrev:Mailade I.Ö angående manifest och prislista för ett par veckor sedan, han har ännu inte mäktat svara.. hoppas någon annan kan tänka sig att dela med sig av de eftertraktade!?
Roger_SWE skrev:Tack för manifestet och prislistan.
Nu har man lite att läsa
Mvh Roger
PS. är det någon som vill sälja ett par pi60(s) kanske?
Tack!Slartibartfast skrev:Välkommen till faktiskt.se!
Vi har kommit fram till att vi inte vill han anonser på faktiskt.se, utan hänvisar till www.hifimagasinet.com istället. Kan dock tipsa dig om att Ino Audios alster inte brukar vara nådiga att få tag på begagnat, och sällan till några rabaterade nypriser heller...
[slrt]
RogerGustavsson skrev:IngOehman skrev:Förskottsbetalning har jag i princip bara avsett att tillåta när det gäller att betala in pengarna några dagar i förväg - alltså bara för att man skall slippa ha med sig kontanter, och man ogillar sådant.
Vh, iö
Det var så jag gjorde....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster