Moderator: Redaktörer
Älvängen?Karl_Banan skrev:Jag är definitivt intresserad! Bor dock 4mil norr om GBG men hoppas att det inte är något problem...
Xenod skrev:Kul med så mycket respons! Jag uppdaterar översta inlägget med prel. datum och lite övrigt info.
Pratade nyss med Öhman och han kommer skriva i tråden inom kort.
Han hälsade också till dig RMA att norrköping är så nära sthlm så till dig tar han hellre bilen en annan gång, jag antar att han tar tåget till gbg.
Audix skrev:Om jag inte är helt ute och cyklar så är det ju ett annat bolag akustikkonsultationen ligger i?
IngOehman skrev:Jag har haft F-skatt tidigare (i samband med att jag fick lite pengar från COOP på grund av att de använde "Ino" otillbörligen.
IngOehman skrev:*Hmmm, det där kanske bara är begripligt på stockholmsslang, eller?
Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
Kaffekoppen skrev:Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
IngOehman skrev:[...] bilhelvetet som ruinerar mig, vad det nu blir tillsammans, efter skatt). [...]
IngOehman skrev:För de där 60 timmarnas arbete är ofta många, många gånger mera tid hemmifrån. Förvisso kan man ta med sig datamanicken om man reser med tåg, och försöka vara kreativ och göra någon sorts "nytta", men det är inte som att sitta hemma i lugn och ro.
E skrev:IngOehman skrev:[...] bilhelvetet som ruinerar mig, vad det nu blir tillsammans, efter skatt). [...]
Har du räknat med tre–fyra tusenlappar i månaden för biografbesök (eller
minns jag fel? Det var nog inräknat middag och allt förresten.), samt hur
mycket du nu lägger på fono-/videogram?
E skrev:Men vad jag egentligen undrade var:
Vad är det för fel på din bil? Eller är den bara normaldyr?
E skrev:IngOehman skrev:För de där 60 timmarnas arbete är ofta många, många gånger mera tid hemmifrån. Förvisso kan man ta med sig datamanicken om man reser med tåg, och försöka vara kreativ och göra någon sorts "nytta", men det är inte som att sitta hemma i lugn och ro.
Kan du inte se tågresandet som fritid och njuta av en god bok?
E skrev:Gläds åt att du liksom jag tillämpar individuell arbetstidsförkortning (även
om vi har rätt olika livssituationer)!
Mvh E*
IngOehman skrev:Allting är fel på den. Den går sönder stup i kvarten. Köp aldrig Peugeot. Det är mitt bästa tips.
Vh, iö
Kimpost skrev:Kaffekoppen skrev:Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
Bara om man kvittot ska redovisas. Jag rekommenderar privatpersoner att betala kontant och att sedan glömma bort kvittot...
Kaffekoppen skrev:Kimpost skrev:Kaffekoppen skrev:Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
Bara om man kvittot ska redovisas. Jag rekommenderar privatpersoner att betala kontant och att sedan glömma bort kvittot...
Jag tror det är rätt sällsynt att de sociala avgifterna betalas in.
Men det är inte Ingvar som smiter från avgifterna. Frågan är bara om kunderna vet om det. Vilken bot kan man drabbas av om det blir revision och skattemyndigheten följer upp Inos kunder för att kontrollera om de gjort rätt för sig?
Kaffekoppen skrev:Kimpost skrev:Kaffekoppen skrev:Nej, det blir ju verkligen ett rätt ordentligt påslag att betala in till skattemyndighetenpaffe skrev:Okaj om Ingvar inte har f-skatt så blir det lite dyrt. Vill ju inte behöva betala hans sociala avgifter utöver de 3kkr/h.
Jag tror det är rätt sällsynt att de sociala avgifterna betalas in.
Men det är inte Ingvar som smiter från avgifterna. Frågan är bara om kunderna vet om det. Vilken bot kan man drabbas av om det blir revision och skattemyndigheten följer upp Inos kunder för att kontrollera om de gjort rätt för sig?
LypsylateX skrev:IngOehman skrev:Jag har haft F-skatt tidigare (i samband med att jag fick lite pengar från COOP på grund av att de använde "Ino" otillbörligen.
...men nu är det okej att dom gör det efter att du har fått dom pengarna?
Jag köpte mig ett par ruskigt prisvärda Coop Ino-högtalare i vintras... USB-ljudkort samt resehögtalare som krossar laptopens för 99:-
Kaffekoppen skrev:Jag tror inte direkt du missar några uppdrag med det upplägget.
IngOehman skrev:Njae, sådär fungerar det ju inte, väl? Det är ju jag som betalar in de sociala avgifterna (jag redovisade varenda timme konsulterad förra året och har betalat in en förfärlig massa pengar i skatt/sociala avgifter).
Däremot är systemet sådant att den som anlitat mig är skyldig att betala in pengarna om jag inte har F-skatt och inte betalar in dem.
IngOehman skrev:Vore mycket tacksam om du skulle ha lust att kopiera kvittot och skicka till mig. (Pritty plis?)
subjektivisten skrev:Rätt så ointressant hur Ino betalar sina skatter, faktiskt.
Xenod skrev:Ja okej, då har vi skarpt läge nu då!
Alla som är intresserade kan pm'a mig, allt från frågor till "jag är hemma mellan kl x och y på torsdagen 11sep".
Så ska vi försöka pussla ihop det här till en trevlig dagFör övrigt: Vad sägs om att ha en liten faktiskt-träff kring arken och göra något trevligt tillsammans?
Kimpost skrev:subjektivisten skrev:Rätt så ointressant hur Ino betalar sina skatter, faktiskt.
Ja, kanske. Människor är intresserade av olika saker. Fast jag tycker inte att det generellt är fel eller ointressant att hjälpa till...
subjektivisten skrev:Kimpost skrev:subjektivisten skrev:Rätt så ointressant hur Ino betalar sina skatter, faktiskt.
Ja, kanske. Människor är intresserade av olika saker. Fast jag tycker inte att det generellt är fel eller ointressant att hjälpa till...
Att en med 14 inlägg släger ut sig något sånt här som kan antydas att Ino kör svart, känns oseriöst, JA! Därför kan ni droppa det, jag sitter inte och diskuterar hurvida du gör allt rätt med dina inkomster.
subjektivisten skrev:Att en med 14 inlägg släger ut sig något sånt här som kan antydas att Ino kör svart, känns oseriöst, JA! Därför kan ni droppa det, jag sitter inte och diskuterar hurvida du gör allt rätt med dina inkomster.
subjektivisten skrev:Kimpost skrev:subjektivisten skrev:Rätt så ointressant hur Ino betalar sina skatter, faktiskt.
Att en med 14 inlägg släger ut sig något sånt här som kan antydas att Ino kör svart, känns oseriöst, JA! Därför kan ni droppa det, jag sitter inte och diskuterar hurvida du gör allt rätt med dina inkomster.
subjektivisten skrev:Ja, eller så RINGER man personen i fråga. Hur svårt ska det vara? Skiter fullständigt i dina inlägg, men varför ens ta upp detta i ett öppet forum?
Tåget går ju inte riktigt den vägenTengil skrev:Om det finns möjlighet så köper jag gärna 1h akustikrådgivning, jag är nyfiken på resultaten av mina åtgärder med rummet sen sist Ingvar var här(basfälla takreglar)
Jag kan åta mig att köra Ingvar till göteborg från jönköping om han kliver av tåget i jönköping![]()
Vh Christer
Naqref™ skrev:Du går knappast lika hårt fram mot bamsefar eller KK. Vågar du inte det? Nej det är tydligen lättare att ge sig på någon som är ny här. Synnerligen svagt av dig.
subjektivisten skrev: Skiter väl fullständigt i det, poängen är, sånt här tar man bäst upp med källan.
Ska jag sitta och skriva om dina affärer här på forumet?
EA_73 skrev:Nu när vi ändå är OT. Vart tog Pfaffe vägen. Reggad samma dag som sin fråga om f-skatt. Ett inlägg strax efter detta sedan tyst från honom. Luktar skumt. Bara en känsla.
Tengil skrev:paffe skrev:Tack.
Välkommenspännande med att anlita akustiker, vad skall du göra för roligt?
Hemmabio?
Har du Inohögtalare också?
Vh Christer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster