Moderator: Redaktörer
Teabinge skrev:Hädisk fråga kanske?
Vilka högtalare, under typ 50 kkr, skulle man kunna säga liknar pi60 i fråga om karaktär och kvalitet på ljudåtergivningen?
subjektivisten skrev:Konstigt, dom dynaudio jag hört på har inte jag uppfattat som speciellt kul upplevelser.
zapanasta skrev:Jag vet en högtalare som låter nästan som pi60, i alla fall på den platsen jag var på, men det måste man nog höra själv först för att tro på det. Så det är ingen ide att dra upp det för husfridens skull
subjektivisten skrev:Diskanten i den där jubileumshögtalaren, Sapphire eller vad den heter, upplevde jag inte speceillt bra på arkenmässan dom 3-4 gånger jag lyssnade under 2 dagar.
MagnusÖstberg skrev:subjektivisten skrev:Diskanten i den där jubileumshögtalaren, Sapphire eller vad den heter, upplevde jag inte speceillt bra på arkenmässan dom 3-4 gånger jag lyssnade under 2 dagar.
Det lät ruttet ägg av Dynaudio på den mässan.
Teabinge skrev:Intelligent Sound.
http://www.intelligentsound.se/
Lite samma filosofi som Ino Audio...?
Ta med egna högtalare, kablar och CV-skivor - för jämförelse.
Nätkabeln betydelse för ljudkvaliteten kan inte nog understrykas. Denna nätkabel serverar den anslutna apparaten närmast perfekta förutsättningar för en bra utsignal. Ger ett högupplöst, rent, dynamiskt utsträckt ljud som låter musiken klinga ut. Åker förbi många betydligt dyrare konkurrenter. Klangen är neutral, mellanregistret återges med sin naturliga fyllighet.
Tillverkare: Agile, Furutech
patjoh skrev:Jag har haft Contour 3.4 och har pi60 nu, och de är rätt likvärdiga. Dvs Contour väldigt bra högtalare, mitt favoritmärke bland de stora tillverkaqrna Dynaudio.
Samma silkeslena diskant, väldigt bra tonalt och knivskarpt stereoprspektiv på 3.4 och pi60 tycker jag. Sedan är kanske pi60 lite bättre på vissa saker, 3.4 på nån sak.
subjektivisten skrev:patjoh, Säger inte så mycket vad dom tycker för min egna del. Därför bör man lyssna självMagnusÖstberg skrev:subjektivisten skrev:Diskanten i den där jubileumshögtalaren, Sapphire eller vad den heter, upplevde jag inte speceillt bra på arkenmässan dom 3-4 gånger jag lyssnade under 2 dagar.
Det lät ruttet ägg av Dynaudio på den mässan.
Ja, jag blev riktigt besviken då.
MagnusÖstberg skrev:Ge exempel på när du höll med Subjektivisten istället FBK.
FBK skrev:Hoppas att du är nöjd med mitt svar Magnus!
MagnusÖstberg skrev:FBK skrev:Hoppas att du är nöjd med mitt svar Magnus!
Ja, jag är mer än nöjd. Det förklarade mycket.
Att jag använde så stora ord om Dynaudio hör förmodligen ihop med att jag hade stora förhoppningar. Det skulle jag inte ha om ett vad-som-helst-system från Siba.
Men de lät verkligen illa, de lät apa. Och den personen som ansvarade för deras presenation på Arkenmässan borde söka nytt arbete. Och jag är en Dynaudiosnubbe som verkligen gillar deras element. Men att just berätta att de lät apa där gör ju att man hindrar folk att tro att det alltid låter så illa, eller hur?
Men du, om du älskar mångfald - hur kommer det sig då att du har synpunkter på hur Subjektivisten uppfattar verkligheten? Är inte han en del av den mångfalden du värnar om?
Ge fan i att kommentera hans inlägg utan lägg istället fram alternativ. Det blir ju inte mer mångfald för att du stryper de alternativ som Subjektivisten gillar? Det blir ju bara mer mångfald om du upplyser oss om bra alternativ.
Hoppas du är nöjd med min replik
Vilka högtalare, under typ 50 kkr, skulle man kunna säga liknar pi60 i fråga om karaktär och kvalitet på ljudåtergivningen?
Dynaudio Contour s3.4 ??
patjoh skrev:Men jag förstod före mitt svar till TS att det skulle ta hus i helvete när jag tyckte så, och ett bajsregn skulle hagla över (i detta fallet) Dynaudio...Men det är väl konstruktivare att ge TS tips dock, eller bara konstatera att inget kommer låta i närheten av pi60.
Nahaz skrev:Öhman gör ju iof egna högtalare, IS köper Genexxa och Proson, skruvar i ett nytt filter och tiodubblar priset.
StefanL skrev:Många som bytt ut högtalare X mot pi 60 har förmodligen också ändrat i sin rumsakustik efter att pi 60 installerats. Har någon satt tillbaka sina gamla efter det och jämfört hur dom lät då? Så dom har samma förutsättningar.
Det tror inte jag.subjektivisten skrev:Jag tror att vissa högtalare nog kan må bra att deras brister döljs i ett hav av efterklang.
FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:FBK skrev:Hoppas att du är nöjd med mitt svar Magnus!
Att jag använde så stora ord om Dynaudio hör förmodligen ihop med att jag hade stora förhoppningar. Det skulle jag inte ha om ett vad-som-helst-system från Siba.
Men de lät verkligen illa, de lät apa. Och den personen som ansvarade för deras presenation på Arkenmässan borde söka nytt arbete. Och jag är en Dynaudiosnubbe som verkligen gillar deras element. Men att just berätta att de lät apa där gör ju att man hindrar folk att tro att det alltid låter så illa, eller hur?
Det är inte första gången som personen som ansvarar för deras presenation har gjort bort sig, det har hänt fler gånger tyvärr.
När jag ägde 3.4orna så grät jag nästan när jag hörde dem på en mässa, jisses vilken usel demo det var.
Men du, om du älskar mångfald - hur kommer det sig då att du har synpunkter på hur Subjektivisten uppfattar verkligheten? Är inte han en del av den mångfalden du värnar om?
Ge fan i att kommentera hans inlägg utan lägg istället fram alternativ. Det blir ju inte mer mångfald för att du stryper de alternativ som Subjektivisten gillar? Det blir ju bara mer mångfald om du upplyser oss om bra alternativ.
Han får uppfatta den som han vill, problemet som jag ser det är att när allt låter så illa som det gör i hans öron och det sågas enormt som han gör jämnt förutom några märken då, så blir det liksom inte trovärdigt när man agerar på det viset och du har själv haft åsikter på hans framfart, men inte nu längre verkar det som....Och angående att kommentera hans inlägg så kommer jag att fortsätta att bestämma själv över det och inte DU, och visst kommer jag att fortsätta att lägga fram alternativ, det är liksom det som är roligt med denna hobby att det finns mångfald.
FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:Ge exempel på när du höll med Subjektivisten istället FBK.
Har aldrig hänt! Och det är jag glad för, för om jag någonsin blir en militantisk och fanatisk orkan som sågar allt i min väg som inte det står Ino,Nad,Rotel,Pioneer osv på så ska jag lägga ner denna hobby en gång för alla![]()
Jag älskar mångfald och jag gillar att det finns personer med olika öron, behov och smak där denna hobby frodas för alla och inte blir likriktad som en del verkar önska.
Sedan så tycker jag som vanligt att det används allt för stora ord som vanligt tyvärr när det ska beskrivas hur något lät, dvs om nu Dynaudio lät ruttet ägg på någon mässa, hur låter då inte burkarna som säljs på SIBA? Men det hör väl till den vanliga Faktiskt.se kulturen att det ska sågas märken? (om det nu inte råkar vara Ino eller LTS rekomenderat för då är det heligt) Hoppas verkligen att jag har fel, för som jag sett forumet senaste tiden så har det blivit bättre så jag hoppas att vi slipper det gamla Faktiskt.se med märkes sågningar på löpande band som det var förr.
Hoppas att du är nöjd med mitt svar Magnus!
shifts skrev:StefanL skrev:Många som bytt ut högtalare X mot pi 60 har förmodligen också ändrat i sin rumsakustik efter att pi 60 installerats. Har någon satt tillbaka sina gamla efter det och jämfört hur dom lät då? Så dom har samma förutsättningar.
Här tänker jag att "samma förutsättningar" borde vara ett annat rum, optimerat för att visa den andra högtalaren från dess bästa sida, så som dess konstruktör önskar. Alldeles säkert är det inte att högtalarna gör bäst ifrån sig i samma rum.
IngOehman skrev:Jag är nyfiken på alla åsikter - åskter som är äkta och oberoende! Som
inte har skapas med falska manipulationer och ofrihetsingrepp för att
tillgodose någons drömmar om:
2. Hur lika mycket värda alla olika alternativ BORDE vara.
Goldfinger skrev:FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:FBK skrev:Hoppas att du är nöjd med mitt svar Magnus!
Det är inte första gången som personen som ansvarar för deras presenation har gjort bort sig, det har hänt fler gånger tyvärr.
När jag ägde 3.4orna så grät jag nästan när jag hörde dem på en mässa, jisses vilken usel demo det var.
Han får uppfatta den som han vill, problemet som jag ser det är att när allt låter så illa som det gör i hans öron och det sågas enormt som han gör jämnt förutom några märken då, så blir det liksom inte trovärdigt när man agerar på det viset och du har själv haft åsikter på hans framfart, men inte nu längre verkar det som....Och angående att kommentera hans inlägg så kommer jag att fortsätta att bestämma själv över det och inte DU, och visst kommer jag att fortsätta att lägga fram alternativ, det är liksom det som är roligt med denna hobby att det finns mångfald.
Vill egentligen inte lägga mig i, men att utsätta någon för upprepade hånfullheter och dessutom i tredje person, är helt enkelt något som INGEN skall utsättas för, det är respektlöst och lagomt fegt.
Alla kan inte dra jämnt, men mera rakryggat vore att reda ut oegentligheter via PM alt ignorera varandra totalt, småhackande skapar bara irritation, är man oförstående till någon annans beteende når man längst genom att låta vederbörande stå till svars för sina handlingar genom att låta denne förklara sig.
Att däremot enbart överösa varandra med "påståenden" utan att lyssna, föder varken förståelse eller kunskap.
IngOehman skrev:Vill bara för protokollet nämna att en hel del av de synpunkter från mitt
inlägg (som kanske verkade rätt så kritiska) var menade väldigt allmänt,
och alltså mest har med MIG och min inställning till olika beteenden som
jag har sett, att göra.
Jag hoppas ingen försöker använda det till att hitta någon som "passar"
in på det jag skrev, att klanka på. Även om jag svarade på ett inlägg av
FBK, var det som jag skrev inte i huvudsak avsett som kritik mot FBK,
som jag känner rätt dåligt, för att inte säga nästan inte alls.
Bara så ingen tolkar all kritik jag nog råkade få ur mig, som kritik mot FBK.
Men, någon liten gnutta, var nog just det.![]()
Tänker då framförallt på min uppmaning att bidra när man tycker att det
saknas mångfald, hellre än att klaga på det som folk defacto berättar att
de tycker. Varför gör någon det? Är det för att de vars åsikter kritiseras
skall börja tycka något annat? Det kommer nog aldrig att fungera.![]()
Fast även detta med att hellre berätta om egna uppfattningar än att klaga
på andras, gäller såklart som en uppmaning till ALLA!
De som tycker att just deras åsikt saknas - låt oss höra den då!
Vh, iö
FBK skrev:Goldfinger skrev:FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:FBK skrev:Hoppas att du är nöjd med mitt svar Magnus!
Vill egentligen inte lägga mig i, men att utsätta någon för upprepade hånfullheter och dessutom i tredje person, är helt enkelt något som INGEN skall utsättas för, det är respektlöst och lagomt fegt.
Alla kan inte dra jämnt, men mera rakryggat vore att reda ut oegentligheter via PM alt ignorera varandra totalt, småhackande skapar bara irritation, är man oförstående till någon annans beteende når man längst genom att låta vederbörande stå till svars för sina handlingar genom att låta denne förklara sig.
Att däremot enbart överösa varandra med "påståenden" utan att lyssna, föder varken förståelse eller kunskap.
Respektlöst och lagom fegt, hmmm. Jag är inte det minsta fegoch respekt är inte det första som jag tänker på när S är på tapeten. Visst, hade han under åren visat "lite" respekt själv så hade jag inte skrivit som jag gjort, men det finns inte någon i forum Sverige som lyckats bli utkastad ifrån alla forum förutom då Faktiskt pga bristande respekt emot andra som han har uppvisat mååååååååånga gånger.
FBK skrev:Jag har bett ledningen för forumet att inaktiviera mig nu.
Så tack för mig!
dimitri skrev:FBK skrev:Jag har bett ledningen för forumet att inaktiviera mig nu.
Så tack för mig!
Jag tycker verkligen inte att du ska inaktivera dig. Nu när du fått lite tuggmotstånd.
Får att lite skämtsamt återknyta till en annan tråd: visa lite stake!
Goldfinger skrev:IngOehman skrev:Jag är nyfiken på alla åsikter - åskter som är äkta och oberoende! Som
inte har skapas med falska manipulationer och ofrihetsingrepp för att
tillgodose någons drömmar om:
2. Hur lika mycket värda alla olika alternativ BORDE vara.
Håller med dig i stort men fastnade lite i just detta.
Menar du att olika åsikter/alternativ INTE borde vara just lika mycket värda?
En åsikt är ju någonting någon tycker, varje människas tyckande är precis lika viktigt som någon annans tyckande.
Däremot tycker jag att sanningshalten i det som tycks är legalt att värdera.
Blev lite fundersam på innebörden i just det citerade.
IngOehman skrev:Avslutar det här inlägget med en liten kul sak som jag hittade på youtube
för bara några minuter sedan, av en ren händelse:
http://www.youtube.com/watch?v=VIaV8swc ... re=related
Tänk att ståuppare kan vara så kloka!
Vh, iö
FBK skrev:dimitri skrev:FBK skrev:Jag har bett ledningen för forumet att inaktiviera mig nu.
Så tack för mig!
Jag tycker verkligen inte att du ska inaktivera dig. Nu när du fått lite tuggmotstånd.
Får att lite skämtsamt återknyta till en annan tråd: visa lite stake!
Handlar om betydligt mer än att visa lite stake dimitri, man behöver känna att man trivs med forumet också och jag har känt bitvis att jag inte passar in i mallen här även om jag har försökt att ge det chansen, har kanske inte varit så konstruktiv och snäll alltid och det har kostat mig en forum kompis, men så är livet när man inte kan ställa tillbaka klockan. Ha det gott!
FBK skrev:IngOehman skrev:Vill bara för protokollet nämna att en hel del av de synpunkter från mitt
inlägg (som kanske verkade rätt så kritiska) var menade väldigt allmänt,
och alltså mest har med MIG och min inställning till olika beteenden som
jag har sett, att göra.
Jag hoppas ingen försöker använda det till att hitta någon som "passar"
in på det jag skrev, att klanka på. Även om jag svarade på ett inlägg av
FBK, var det som jag skrev inte i huvudsak avsett som kritik mot FBK,
som jag känner rätt dåligt, för att inte säga nästan inte alls.
Bara så ingen tolkar all kritik jag nog råkade få ur mig, som kritik mot FBK.
Men, någon liten gnutta, var nog just det.![]()
Tänker då framförallt på min uppmaning att bidra när man tycker att det
saknas mångfald, hellre än att klaga på det som folk defacto berättar att
de tycker. Varför gör någon det? Är det för att de vars åsikter kritiseras
skall börja tycka något annat? Det kommer nog aldrig att fungera.![]()
Fast även detta med att hellre berätta om egna uppfattningar än att klaga
på andras, gäller såklart som en uppmaning till ALLA!
De som tycker att just deras åsikt saknas - låt oss höra den då!
Vh, iö
Visst var det kritik mot mig IÖ, finns ingen tvekan om det när man läser inlägget där jag återkommer hela tiden som du eller dig.
Och det hade varit mer ärligt av dig att skippa det sista inlägget ovan där du försöker släta ut dina åsikter emot mig.
FBK skrev:Själv så har jag en tudelad bild av dig, men jag börjar förstå att kritikerna av dig nog har en poäng när de hävdar att du bla. försöker framstå som en mysgubbe som bara vill alla väl men att du egentligen har en agenda bakom dina inlägg och tyvärr så stämmer nog en del av det.
FBK skrev:Sedan så är jag inte dummare än att jag inser när jag är oönskad någonstans, och efter lite fundering så var det ett misstag att öppna kontot här igen.
FBK skrev:Avslutar med en av dina kommentar i inlägget till mig.iö skrev:...en mångfald som överensstämmer med din egna åsikt" du
vill ha? Det tror inte jag. Inte om du funderar lite på det. Det brukar man
ju inte kalla mångfald, utan något annat, som också slutar med -fald.
Inte vill de ha ett enfaldigt faktiskt.se
Intressant och tänkvärt och jag håller med!
FBK skrev:Frågan är hur många av Faktiskt medlemmar som vill ha en riktig bred mångfald i ordet rätta bemärkelse och inte ett enfaldigt Faktisk.se
FBK skrev:eller är det kanske som en herre skrev i sin signature: Tyck om, tyck rätt
FBK skrev:Jag har bett ledningen för forumet att inaktiviera mig nu.
Så tack för mig!
FBK skrev:Sedan så är jag inte dummare än att jag inser när jag är oönskad någon-
stans, och efter lite fundering så var det ett misstag att öppna kontot här
igen.
MagnusÖstberg skrev:Ur FBK´s synvinkel har han inte gjort något dumt.
IngOehman skrev:Nja, jag vill nog ge FBK större cred än så. Han skriver ju faktiskt:
"...har kanske inte varit så konstruktiv och snäll alltid och det har kostat
mig en forum kompis."
Det FBK skriver tycker jag visar på både en självinsikt, en prestigelöshet,
och att han faktiskt ångrar det hela. Den kompis som ändå håller det emot
honom, är nog ingen riktig kompis.
Om kompisen vet om att FBK inte tycker att han har varit varken kon-
struktiv eller snäll vill säga.
FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:Ur FBK´s synvinkel har han inte gjort något dumt.
Ska vi hakalas.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster