Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Men i praktiken så spelar i14 väldigt mycket starkare och renare än i6.
Skillnaden är mycket större än vad spec kan få en att tro...
Värt att tillägga...
Jag kört piP, piPs, i6 och i16s delade i samma rum och steget mellan piPs och i6 är ENORMT!
Och ganska precis lika enormt mellan i6 och i16s!
I14 är något mindre kapabel än i16s, men fortfarande milsvida mer kapabel än i6.
När det kommer till praktisk användning och i register över delningen.
Ju längre upp från delningsfrelvensen du kommer så drar i14 ifrån i6 på ett vis som är ren utklassning ^^
Och då ska jag tillägga att i6 är superbra !
Och perfekt för det priset, helt rätt!
Och en högtalare som gör allting rätt
Rekommenderas !
dicken85 skrev:okay de är så lång väntetid, är de även på monteringssatsen lr helt färdigbyggda blir monteringssats för min del..
funkar pi60 lika bra att köra delat som i14?,tycker pi60 ser betydligt mycke bättre ut i proportionerna.
och känns som man vill ha mycke headroom på såpass dyra högtalare därför ja undrar om prestandan
dicken85 skrev:okay de är så lång väntetid, är de även på monteringssatsen lr helt färdigbyggda blir monteringssats för min del..
funkar pi60 lika bra att köra delat som i14?,tycker pi60 ser betydligt mycke bättre ut i proportionerna.
och känns som man vill ha mycke headroom på såpass dyra högtalare därför ja undrar om prestandan
dicken85 skrev:dicken85 skrev:får bli framåt sommaren vore grymt kul o lyssna på ett större ino system
och öl är självklart
föresten
finns de några bra platser o hitta beggad ino? blocket är ju stenkört
dicken85 skrev:...kul med ino folk för alla vill verkligen hjälpa till och erbjuda lyssnings tillfälle
Elfsberg skrev:För mig är det här en ekonomisk fråga.
RogerGustavsson skrev:Elfsberg skrev:För mig är det här en ekonomisk fråga.
Ekonomin brukar snabbt glömmas i många Ino-trådar! Tycker att man kan sansa sig lite. Räcker inte piP är det möjligen billigare att gå upp till de större pi25 eller pi60, än att börja hänga på mängder med bassystem och extra slutsteg.
bakerman22 skrev:Jag borde nog svänga in till dej nån dag Callisto. Har hört Pi60 och BS60 förut, men det var länge sen. Det är ganska kapabelt.
RogerGustavsson skrev:Elfsberg skrev:För mig är det här en ekonomisk fråga.
Ekonomin brukar snabbt glömmas i många Ino-trådar! Tycker att man kan sansa sig lite. Räcker inte piP är det möjligen billigare att gå upp till de större pi25 eller pi60, än att börja hänga på mängder med bassystem och extra slutsteg.
dicken85 skrev:känns pi60 komplett lr saknar man basstöden efter en stund, finns de många pi60 ägare som känner att dom inte kommer byta upp sig? till dom delade systemen...
dicken85 skrev:känns pi60 komplett lr saknar man basstöden efter en stund, finns de många pi60 ägare som känner att dom inte kommer byta upp sig? till dom delade systemen...
dicken85 skrev:Är väldigt ointresserad av allt under 20 Hz. Men spelar bra högt tror pi60 kommer passa mig som handen i handsken
Callisto skrev:Bör även nämnas att det blir inte mer bas när man lägger till basar. Det är kapaciteten som ökar. Man kan alltså spela mycket högre med fortsatt låg dist och utan komprimering i basregistret. Spelar man aldrig svinhögt och normalstort rum så räcker pi60 gott och väl.
dicken85 skrev:Empa de ska jag absolute göra. Tror ni de finns möjlighet att plocka med mina xtz99.36 och göra sida vid sida test,lr är de för mycket inställningsjobb. Hade vart väldigt roligt för dom är ju min referens här hemma
Komorok skrev:Jag förstår inte varför man väljer pi60 framför i14 om de ändå ska delas mot basar. Helt onödigt imo.
dicken85 skrev:Är väldigt ointresserad av allt under 20 Hz....
Callisto skrev:Vad för exempel som är bra finns på musik med mycket infrainnehåll. Skulle vara kul o höra hur den låter.
Komorok skrev:Pi60 är ganska mycket djupare än i14. Det kan betyda viktiga dm i lyssningsavstånd.
Komorok skrev:Pi60 är ganska mycket djupare än i14. Det kan betyda viktiga dm i lyssningsavstånd.
Wolfie skrev:Det har du helt rätt i Ingvar!
O inte är du så jäkla otrevlig du heller
Magnusjohansson skrev:Gammal tråd som jag skall försöka återuppliva.
Har piPs ida med 4st P moduler. Delar vid 120hz för det skall gå spela lite högre men piPs flaskar klart ändå. Ni som testat i6. Skulle i6 räcka till för att matcha upp dessa fyra moduler vid en delning på 80hz? eller är det i14 pi60 som är det bättre valet. Rummet är ganska litet och i6 hade varit praktiskt bättre. Avståndet mellan diskat och lyssningspossition är 2.2m.
Har ett manifest från 2011 och där är det inte med någon info om i6 så jag har 0 koll på vad den skall klara.
Foffe skrev:Magnusjohansson skrev:Gammal tråd som jag skall försöka återuppliva.
Har piPs ida med 4st P moduler. Delar vid 120hz för det skall gå spela lite högre men piPs flaskar klart ändå. Ni som testat i6. Skulle i6 räcka till för att matcha upp dessa fyra moduler vid en delning på 80hz? eller är det i14 pi60 som är det bättre valet. Rummet är ganska litet och i6 hade varit praktiskt bättre. Avståndet mellan diskat och lyssningspossition är 2.2m.
Har ett manifest från 2011 och där är det inte med någon info om i6 så jag har 0 koll på vad den skall klara.
i6:orna spelar betydligt starkare. Kör dem med två prof.X moduler och basarna sätter stop innan i6 gör det! Dessa ska ju vara bättre om man sitter nära än vad i14 är. Mitt vardagsrum begränsar en del så jag har dem ca 2,2 m isär och lyssnar på ca 4 meters avstånd.
Glasmannen skrev:I6 går att spela väldigt mkt högre en Guru junior iaf, det vet jag för jag äger dessa. Delar du desutom i6 vid 120hz klarar dom lite till tror jag2,2 m blir nog kanon med i6 skulle jag tro. Vart bor du? Mvh
Magnusjohansson skrev:Glasmannen skrev:I6 går att spela väldigt mkt högre en Guru junior iaf, det vet jag för jag äger dessa. Delar du desutom i6 vid 120hz klarar dom lite till tror jag2,2 m blir nog kanon med i6 skulle jag tro. Vart bor du? Mvh
jag har Junior jag också ute i vardagsrummet, dom är väldigt likvärdiga piPs även om piPs låter bättre enligt enligt mina egna ovetenskapliga jämförelser. Men det är en annan diskussion. jag bor för övrigt i Växjö.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster