Det är en Amp6 från 41hz.
Amp6 Front
Amp6 Back
Amp6 Top
Låter riktigt hyggligt. Kan inte spela på alltför höga volymer med den, men den räcker till som köks-, dator- eller sovrums-förstärkare. Över förväntan!
/TygelBy
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Det finns lite högtalare gjorda i det materialet, HiFi-klubben hade någon sådan tidigare där elemnten satt i en liten låda av trä eller metall och den kombinerade baffel/stativ var gjort i plexi. På Svalanders webbsia hittade jag denna:
/ B
Bill50x skrev:Snyggt bygge, grattis! Själv skulle jag nog dra mig för att göra mitt första bygge i plexi, det avslöjar lixom ganska mycket.....
Men du fixade det galant!
/ B
Morello skrev:Det läcker inte bara uyt, det strålar in HF också.Något att tänka på i framtiden.
Bill50x skrev:Normalt klistrar man inte dämpmaterialet utan det stoppas löst i lådan. Det är väl utmed väggarna det gör mest/bäst nytta för där är ljudets hastighet låg. Om jag förstått saken rätt, men det finns kunniga människor här på forumet som kan sådant långt bättre än lilla jag
/ B
TygelBy skrev:Ja 'proffsen' väljer ju såklart den ytmonterade varianten, jag för min del hade nog med problem med den hålmonterade
![]()
/TygelBy
TygelBy skrev:Om du lägger strömförsörjningen externt så skulle du nog få plats med förstärkaren i en 'makrill-burk'.
/TygelBy
TygelBy skrev:Tjusigt! Hur låter det?
/TygelBy
Soundbrigade skrev:Se det inte som kritik, men jag tycker det ser lite traditionellt ut ...
Fronten är dock snygg (mycket).
pairair skrev:Mekar lite på ett försteg, så får vi se sen.
OlA-68 skrev:Ragnwald skrev:Thorsten Loeschs flickvän har i alla fall hårtorken centralt placerad.
kan man få se en bil som bevisar detta påstående
RogerGustavsson skrev:OlA-68 skrev:Ragnwald skrev:Thorsten Loeschs flickvän har i alla fall hårtorken centralt placerad.
kan man få se en bil som bevisar detta påstående
Jag ser hårtorken till vänster om spegeln på bilden. Vad som menas med "centralt placerad" är kanske en tvetydighet?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], quadclassic och 97 gäster