Det är en Amp6 från 41hz.
Amp6 Front
Amp6 Back
Amp6 Top
Låter riktigt hyggligt. Kan inte spela på alltför höga volymer med den, men den räcker till som köks-, dator- eller sovrums-förstärkare. Över förväntan!
/TygelBy
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Det finns lite högtalare gjorda i det materialet, HiFi-klubben hade någon sådan tidigare där elemnten satt i en liten låda av trä eller metall och den kombinerade baffel/stativ var gjort i plexi. På Svalanders webbsia hittade jag denna:
/ B
Bill50x skrev:Snyggt bygge, grattis! Själv skulle jag nog dra mig för att göra mitt första bygge i plexi, det avslöjar lixom ganska mycket.....
Men du fixade det galant!
/ B
Morello skrev:Det läcker inte bara uyt, det strålar in HF också.Något att tänka på i framtiden.
Bill50x skrev:Normalt klistrar man inte dämpmaterialet utan det stoppas löst i lådan. Det är väl utmed väggarna det gör mest/bäst nytta för där är ljudets hastighet låg. Om jag förstått saken rätt, men det finns kunniga människor här på forumet som kan sådant långt bättre än lilla jag
/ B
TygelBy skrev:Ja 'proffsen' väljer ju såklart den ytmonterade varianten, jag för min del hade nog med problem med den hålmonterade
![]()
/TygelBy
TygelBy skrev:Om du lägger strömförsörjningen externt så skulle du nog få plats med förstärkaren i en 'makrill-burk'.
/TygelBy
TygelBy skrev:Tjusigt! Hur låter det?
/TygelBy
Soundbrigade skrev:Se det inte som kritik, men jag tycker det ser lite traditionellt ut ...
Fronten är dock snygg (mycket).
pairair skrev:Mekar lite på ett försteg, så får vi se sen.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 66 gäster