eljulio skrev:Jättefint tycker jag. Guld på sidorna hade också kunnat funka mot den gröna färgen.
Det skulle passa bra! Dock har jag svårt att hitta hörnbeslag som passar. Hörnen är "spetsiga" vilket gör att många hörnbeslag inte passar. Finns dessa tex:
https://www.hornbach.se/shop/Hornbeslag ... aljer.html dock tror jag inte dom passar på baksidan.
juanth skrev:Superfint.
Om jag får föreslå…måla hornet i en ljus grågrönbeige ton.
Min bror föreslog beige för att matcha basen

Har svårt att föreställa mig grågrönbeige. Men är som sagt inne på svart, kan även klarlacka hornet så det ser lite "lyxigare" ut.
smile skrev:Jag gillar verkligen den här typen av högtalare.
Jag är jätte nyfiken på hur de låter i hemmiljö?
Är tanken att du ska lyssna på dem till vardags?
Tanken är att ha dom hemma, dock är sambon inte lika glad för det. Men hon är mer OK med det nu när dom ser fina ut. Tycker dom låter bra, tydligt mellanregister och basen kan verkligen vara punching om låten är rätt. Dock så lyssnade jag inte så mycket innan jag började fixa med ena högtalaren. Har inte prövat köra dom med inbyggda förstärkaren utan bara med min egna. Det satt ursprungligen 3 piezo diskanter fastskruvade på lådan, då lät det riktigt illa.

.
Kalejdokom skrev:Jättesnyggt med den gröna looken och mycket fint hantverk, bra jobbat.
Jag håller kanske med om att hornet inte riktigt matchar lådan. Ett alternativ kunde vara att göra en svart tygfront framför hornet. Lite trixigt att få till en ram med fasade insidor, men det fixar du!

Tackar! Kommer inte dölja hornet då det är en häftig detalj på.
Prozac skrev:Mycket snyggt, jag hade lagt till gummihjul i varje hörn så att det går att rulla runt dem och så att de ser lite luftigt ut under dem. Man skulle kunna ha större hjul i framkant och därmed få en liten lutning uppåt om diskanthornets riktning hamnar en bit ner jämf med lyssningsposition.
https://www.biltema.se/bygg/beslag/transporthjul/transporthjul-2000039857
Satt hjul på dom i början, dock tveksam på om dom skall dit igen, synd att borra massa hål nya klädseln. Funderade på att bygga en bräda med hjul som kan vara under högtalarna när dom skall transporteras. Hade tänkt sätta SD fötter undertill, blir inte så luftigt dock. Du har även rätt med att ha det lite mer luftigt under ser det bättre ut.