Moderator: Redaktörer

:
 :

Martin_Dewens skrev:Det var väldans vad de störtdyker?

.
 .

. Nu placerad på "rätt" plats. Mätning ca 2 meter framför, fullfrekvens. Fortfarande samma form på kurvan:
 . Nu placerad på "rätt" plats. Mätning ca 2 meter framför, fullfrekvens. Fortfarande samma form på kurvan:
 . Ett lågpassfilter på 18dB/okt @ 150Hz tar bort "skräpet" ovanför. Dippen vid 200Hz är nog rester från BP-filtret, men jag bryr mig inte så mycket. Basen ska inte behöva jobba över 120Hz när den integrerats med topparna:
 . Ett lågpassfilter på 18dB/okt @ 150Hz tar bort "skräpet" ovanför. Dippen vid 200Hz är nog rester från BP-filtret, men jag bryr mig inte så mycket. Basen ska inte behöva jobba över 120Hz när den integrerats med topparna:
 .
 .

nuffe skrev:Ang. dämpningen, skrev du inte några inlägg upp att du hade en skiva Isover instoppad i mitten facket?
 . I mätningarna ovan har jag inte haft någon dämpning, utan bara dämpat med EQ.
 . I mätningarna ovan har jag inte haft någon dämpning, utan bara dämpat med EQ.
Kalejdokom skrev:Och hur påverkas ljudet av att dämpmaterial ligger tätt rakt mot konen på elementen?

.
 .

nuffe skrev:Mats får du bara fladder med sinustoner?
Henrik

!
 !

!
 !Användare som besöker denna kategori: computerwelt och 451 gäster