Har någon på forumet jämfört LC Audio's ZAPfilter med något som låter riktigt bra?
Råd / tips ?? Hur hittar man ... DET BÄSTA ?
Moderator: Redaktörer
Karvid skrev:Tack,
har redan en Benchmark DAC1...
Personligen var jag inte alls nöjd med den i originalutförande.
Men med ombyggd om nätdel (nya likriktarbryggor, nya spänningsregulatorer, nätfilter och diverse nya lytar blev den helt ok). Men jag vill vidare i livet! Vad är nästa nivå..?
Karvid skrev:Tack,
har redan en Benchmark DAC1...
Personligen var jag inte alls nöjd med den i originalutförande.
Men med ombyggd om nätdel (nya likriktarbryggor, nya spänningsregulatorer, nätfilter och diverse nya lytar blev den helt ok). Men jag vill vidare i livet! Vad är nästa nivå..?
Annars kan du väl koppla in en distpedal i serie eller liknande
xeizo skrev:Alltså, det finns alltid något som är bättre. Den ultimata prylen är inte uppfunnen än även om vissa 208-pip-diggare verkar tro så
xeizo skrev:Fast egentligen är det väl bättre med rör som driver högtalarna dvs i slutstegen, det är då rören kommer till sin rätt mest?
Är det inte så Mc Intosh är byggda? Transistor i försteget och rör i slutstegen?
rexq skrev:Köp en eq och börja ratta tills du hittar ditt "organiska sound". Det är det bästa tipset jag kan ge dig.
Karvid skrev:Jag söker fortfarande analogt, ofärgat och naturligt ljud. Upplevelsen av att ha artisten i rummet.
HIFI nirvana!!
Morello skrev:Av hela kedjan av apparater vågar jag nästan lova att Pathosen är den utan jämförelse största boven.
Karvid skrev:Morello skrev:Av hela kedjan av apparater vågar jag nästan lova att Pathosen är den utan jämförelse största boven.
Morello,
det kan mycket väl vara så.. Men den är det bästa jag hittills haft hemma, men så har jag inte provat Bryston ännu!
Karvid skrev:Vad gäller min DAC1, så är det en fantastisk dac för de pengarna. Jag lånade hem dacar för 4 ggr dess pris och DAC1 utgick för mig som segrare (IMHO). Den är dock kräsen på transport. Spelar inte alls lika bra med min Sony X707ES som med min TEAC VRDS-25x (båda kraftigt moddade förståss).
Morello skrev:Karvid skrev:Morello skrev:Av hela kedjan av apparater vågar jag nästan lova att Pathosen är den utan jämförelse största boven.
Morello,
det kan mycket väl vara så.. Men den är det bästa jag hittills haft hemma, men så har jag inte provat Bryston ännu!
Testa Bryston, ML, Classé, Rotel, NAD, Parasound, Krell eller något annat vettigt slutsteg.
Karvid skrev:Rydberg,
vi är ett antal personer som hemma hos mig inbillat oss samma sak!
Bl.a Timbre, PAC, Bernt Jansson... m.fl. Några trodde inte det var möjligt, men så är det.
Karvid skrev:Har senare även läst på andra europeiska forum om personer som upplevt samma sak!
Karvid skrev:
Den är dock kräsen på transport. Spelar inte alls lika bra med min Sony X707ES som med min TEAC VRDS-25x (båda kraftigt moddade förståss).
DTH skrev:Karvid skrev:
Den är dock kräsen på transport. Spelar inte alls lika bra med min Sony X707ES som med min TEAC VRDS-25x (båda kraftigt moddade förståss).
Kan inte detta tyda på något problem/fel i DACens digitaldel (mottagare, buffer, decoder) eller transportens SPDIF-transmitter? Om transporterna låter olika måste de ju producera bitfel/dataförlust på ett så passt grovt och märkligt sätt att det blir en hörbar ljudsignatur, eller så uppstår jitterfenomen som inte kan hanteras av DACen (vilket antingen tyder på fel i DACen eller fel på vägen dit).
Hur har du moddat transporterna egentligen?
Mvh
Martin skrev:Vad har läsarens stabilitet med ljudet att göra?
Rydberg skrev:"Finally, even when fed via a high-jitter TosLink connection from my PC, the DAC1's rejection of word-clock jitter was excellent, with the 24-bit jitter level, assessed with the Miller Audio Research Analyzer, just 128.5 picoseconds peak-peak (fig.10). Data-related jitter was absent, and the highest-level pair of sidebands in this graph lie at ±15.6Hz (purple "1").—John Atkinson"
http://www.stereophile.com/digitalsourc ... ndex4.html
DTH skrev:En extern DAC tar alltså emot en bitström med olika jitterfenomen som den måste hantera. I princip är lösningen att samla upp bitströmmen i en buffer för att därefter plocka ut den ur buffern med den egna klockan som styr verksamheten i resten av DAC:en. I princip enkelt. I praktiken något svårare eftersom man måste undvika att buffern överfylls eller blir helt tom. På något sätt måste man alltså anpassa DAC:ens klocka till klockningen på den inkommande bitströmmen. Omvänt hade varit logiskare men går inte eftersom SPDIF är en envägskommunikation. Ett sätt är att "låsa" eller synka på den inkommande klockningen och anpassa klockan till detta. Det bästa lösningarna tar hänsyn till såväl detta som till bufferns status. Förenklat kan man säga att man försöker hålla buffern halvfull genom att låta bufferns status styra DAC:ens klocka genom mjuka och mikroskopiska förändringar (långt under det hörbara).
DTH skrev:Kort sammanfattat i en modern DAC spelar inkommande jitter ingen roll.
Morello skrev:DTH.DTH skrev:Kort sammanfattat i en modern DAC spelar inkommande jitter ingen roll.
Det där stämmer inte alls.
Jag tror jag sagt det närmare 100 gånger på detta form och jag tar det igen:
En typisk DA-omvandlare reducerar inte jitter med spektrala komponenter under 20 kHz över huvud taget.
Om du inte tror mig; kolla databladen på några klassiska mottagarkretsar.
Bill50x skrev:rexq skrev:Köp en eq och börja ratta tills du hittar ditt "organiska sound". Det är det bästa tipset jag kan ge dig.
Väldigt ofta, och av flera i denna tråd, jämställs färgningar med frekvensgångsskillnader, dvs något som kan åtgärdas med tonkontroller.
Jag trodde dock att ALL avvikelse från insignalen var att anse som färgning, eller?
/ B
Bill50x skrev:rexq skrev:Köp en eq och börja ratta tills du hittar ditt "organiska sound". Det är det bästa tipset jag kan ge dig.
Väldigt ofta, och av flera i denna tråd, jämställs färgningar med frekvensgångsskillnader, dvs något som kan åtgärdas med tonkontroller. Jag trodde dock att ALL avvikelse från insignalen var att anse som färgning, eller?
/ B
xeizo skrev:Utgångstransformator är ett problem, men bortsett från det så visst har väl röret även teoretiska fördelar i att driva en högtalarspole snabbt och effektivt gentemot en transistor? Det är ju inte bara uddatonsdisten som är lägre och 2:a tonsdisten som är högre. Eller?
Med tillräckligt bra transformatorer ...
Karvid skrev:Snacka om att kasta pinne i brasan!![]()
Och att att analogt ljud skulle vara färgat redan i sin definition har aldrig slagit mig! Ni är för kul!
Att många är nöjda är nöjda med ljudet i DAC1 innebär inte att detta ljud är det bästa som kan uppnås, eller?
Jag söker fortfarande analogt, ofärgat och naturligt ljud. Upplevelsen av att ha artisten i rummet.
HIFI nirvana!!
Richard skrev:Ett annat, enligt mig mycket bättre sätt att uppnå "hifinirvana" är att välja produkter som i verkliga F/E tester visat sig vara väldigt ofärgande. Sådana kan du läsa om på lts hemsida, men även Carlssonplanet kan man få ledtrådar från.
Sätter du ihop en sådan kedja av apparater så kan du vara relativt säker att det du hör är ett hyfsat korrekt ljud, dvs. inte "analogt klingande" och inte digitalt, utan ett ofärgat ljud, så som det är ingraverat på din cd-skiva.
Sedan återstår högtalaren- som inte kan F/E testas. Här ligger fältet öppet således för allsköns tyckande och färgande av ljudet, så att du själv blir nöjd, tillslut.
Men som sagt- gör som du vill. Hifi är en hobby och bör så vara. Tycker du att det är kul att byta prylar ofta, så fortsätt på samma sätt som förut. Men du kommer enligt min mening med denna metod aldrig att finna det "nirvana" som du söker.
H. Richard.
Harryup skrev:Richard skrev:Ett annat, enligt mig mycket bättre sätt att uppnå "hifinirvana" är att välja produkter som i verkliga F/E tester visat sig vara väldigt ofärgande. Sådana kan du läsa om på lts hemsida, men även Carlssonplanet kan man få ledtrådar från.
Sätter du ihop en sådan kedja av apparater så kan du vara relativt säker att det du hör är ett hyfsat korrekt ljud, dvs. inte "analogt klingande" och inte digitalt, utan ett ofärgat ljud, så som det är ingraverat på din cd-skiva.
Sedan återstår högtalaren- som inte kan F/E testas. Här ligger fältet öppet således för allsköns tyckande och färgande av ljudet, så att du själv blir nöjd, tillslut.
Men som sagt- gör som du vill. Hifi är en hobby och bör så vara. Tycker du att det är kul att byta prylar ofta, så fortsätt på samma sätt som förut. Men du kommer enligt min mening med denna metod aldrig att finna det "nirvana" som du söker.
H. Richard.Du är ju lite rolig du,
Trevligt du tycker det.gång efter gång rekommenderar du att man skall använda en kedja av F/E-testade apparater. Den kedja du kan få ihop är försteg, kanske en eq och ett slutsteg. Sen är det stopp. Och menar du att CD-spelare går att med säkerhet F/E-lyssnas så tycker jag att det känns extremt tveksamt.
Cd- går att testa med tillräckligt stor precision, anser jag. Skillnaderna mellan olika välkonstruerade cd-spelare från 2000:- till 200000:- är dessutom i verkligheten försvinnande små. Så små att de maskeras av andra, större fel i återgivningskedjan.Dessutom har inte 668 F/E-testats enligt IÖ utan testats med A/B test. Så Vilken kedja återstår då som går att köpa i butik idag?
mvh/harry
Dunderklumpen skrev:En simpel fråga:
Vad kännetecknar analogt ljud?? Bristande frekvensomfång med viss otydlighet samt en stor portion nostalgi kanske!?
Allt ljud är väl analogt när det levereras av högtalare?
Bill50x skrev:Dunderklumpen skrev:En simpel fråga:
Vad kännetecknar analogt ljud?? Bristande frekvensomfång med viss otydlighet samt en stor portion nostalgi kanske!?
Allt ljud är väl analogt när det levereras av högtalare?
Analogt ljud är det vi hör. Allt naturligt ljud är analogt från början (till skillnad från ljud alstrat i datorer). Allt analogt ljud kan bibehållas analogt genom hela ljudkedjan men det ställer extrema krav på utrustningen. Då är det enklare och mer kostnadseffektivt att digitalisera vid inspelningen, transportera den digitala signalen och sedan göra omvandlingen till analogt vid uppspelningen.
Analogt är inte något sätt som det "låter" på. Tyvärr har benämningen blivit misshandlad. Det hade varit bättre om analogt hade fått behålla sin ursprungliga betydelse och att man istället kallat ljudet för verklighetstroget, eller nåt.
/ B
Richard skrev:Jag kan hålla med om allt det du ( Bill 50x ) skriver. Ljudet vi hör är ju i högsta grad analogt till sin karaktär.
Däremot har ju modern digitalteknik mycket större/bättre förutsättningar att skicka/lagra/flytta den ursprungligt analoga verkligheten till örat ( via högtalarna- analogt återgivet ).
Richard skrev:Cd- går att testa med tillräckligt stor precision, anser jag.
Skillnaderna mellan olika välkonstruerade cd-spelare från 2000:- till 200000:- är dessutom i verkligheten försvinnande små. Så små att de maskeras av andra, större fel i återgivningskedjan.
Bill50x skrev:Richard skrev:Jag kan hålla med om allt det du ( Bill 50x ) skriver. Ljudet vi hör är ju i högsta grad analogt till sin karaktär.
Däremot har ju modern digitalteknik mycket större/bättre förutsättningar att skicka/lagra/flytta den ursprungligt analoga verkligheten till örat ( via högtalarna- analogt återgivet ).
Fast det är lite som att frysa mat. Lagar man till mat på ett bra sätt och sedan fryser ner den kvickt och effektivt så kan den fraktas jorden runt utan problem. Var den än tinas upp så kommer den smaka exakt likadant.
Men, den smakar inte som maten gjorde innan den frystes ner. Viss mat klarar bättre av att frysas ner, annan mat blir mycket sämre.
Bäst är maten om den inmundigas "live" dvs vid tillagandet. Näst bäst om den kan lagas till av goda råvaror som fraktats inom det avstånd där kvaliteten bibehållits.
/ B
Piotr skrev:Richard skrev:Cd- går att testa med tillräckligt stor precision, anser jag.
Hur?Skillnaderna mellan olika välkonstruerade cd-spelare från 2000:- till 200000:- är dessutom i verkligheten försvinnande små. Så små att de maskeras av andra, större fel i återgivningskedjan.
Hur har du kommit fram till det?
/Peter, lite småjobbig sådär på kvällskvisten!
/Peter
Richard skrev:" Det värsta som hänt mänskligheten är digitaltekniken" - Roy Gandy, Rega, innan han börjat tillverka cd-spelare...
" Att lyssna på digitalt ljud är som att göra köttfärs av oxfile" - citat: Ivor tiefenbrun ( senare Peter Forsell).
" Analog inspelning låter bättre än digital" ( Ivor igen )
" En inspelning som förblivit i den analoga domänen hela tiden är alltid överlägsen digitaltekniken" ( gissa vem- Ivor ).
Det du insinuerar är, enligt mig, en dogm, inspirerat från det skottska öriket. Något "Ivor the terrible" själv tagit avstånd ifrån, eftersom han numera tjänar sina kulor på just digital återgivning.
Det finns förvisso flera felaktiga dogmer från samma källa, t.ex:
" Järnkärnor i delningsfilter låter bättre än luftlindade " (det är billigare och sämre )
" Spikfötter är bättre än mjuka kuddar " ( sämre )
" Ytmonterad elektronik är mycket bättre än traditionell" ( billigare )
" Switchade nätdelar är bättre än konventionella " ( billigare,sämre )
" filtmatta är det bästa för skivspelare" ( gummi är bättre )
" Bi-amping är bättre än single amping" ( det är sämre- bör uttalas "buy amp" istället... )
" Apparater är musikaliska" ( hifipress och vissa handlare som säljer.... )
" Vissa cd-spelare låter falskt och ostämt " ( Handlare....)
Plus ett tiotal till jag kan räkna upp på rak arm.
Det finns ett tiotal trådar på faktiskt som förklarar nöjaktigt hur man kan gå tillväga då man testar cd-spelare. Något du naturligtvis är medveten om. Du låtsas att du förnekar det.
Beror det på att du tror att skillnaden vid kontrollerad blintest är jättestor mellan billigt och dyrt ?( vilket det bevisligen inte är )
Fast det är lite som att frysa mat. Lagar man till mat på ett bra sätt och sedan fryser ner den kvickt och effektivt så kan den fraktas jorden runt utan problem. Var den än tinas upp så kommer den smaka exakt likadant.
Men, den smakar inte som maten gjorde innan den frystes ner. Viss mat klarar bättre av att frysas ner, annan mat blir mycket sämre.
Bäst är maten om den inmundigas "live" dvs vid tillagandet. Näst bäst om den kan lagas till av goda råvaror som fraktats inom det avstånd där kvaliteten bibehållits.
Ljudkrav skrev:Den här tråden är intressant att läsa.
Men samtidigt är diskussionen lite onödig.
Trådskaparen vill ju inte ha transparent/korrekt ljud - det är bara som han tror.
Han tycker ju att vinyl låter bättre...
Han vill således ha mer färgat ljud.
Mvh Ljudkrav
Harryup skrev:Richard,
du glömde inte min fråga väl?
Nämn en F/E-lyssningsgodkänd kedja som går att köpa i butik som du har i huvudet när du rekommenderar den så ofta?
mvh/Harry
Richard skrev:Harryup skrev:Richard,
Nämn en F/E-lyssningsgodkänd kedja som går att köpa i butik som du har i huvudet när du rekommenderar den så ofta?
mvh/Harry
Denons dvd 1740- Denon 1508- Pip
Alla dessa pryttlar verkar ha väldigt små tillkortakommanden.
Denon 1740 och denon 1508 har dock inte testats av lts.
Alla dessa pryttlar kan du köpa nu.
Highend-ljud under tiotusen kronor.
Sanny_X skrev:IngOehman skrev:Ingen DAC ger analogt ljud. Det är högtalare som ger analogt ljud.
Alla DAC:ar ger däremot analoga utspänningar. Mest analog är svårt
att svara på vilken som ger, eftersom alla ger helt analog utsignal.
Vh, iö
Lyngdorf borde ge mest ljud, digitalt in och 2x150W ut.
Bill50x skrev:Fast det är lite som att frysa mat. Lagar man till mat på ett bra sätt och sedan fryser ner den kvickt och effektivt så kan den fraktas jorden runt utan problem. Var den än tinas upp så kommer den smaka exakt likadant.
/ B
matson skrev:Richard skrev:Harryup skrev:Richard,
mvh/Harry
Hmm, på frågan om att lista en kedja på f/e-lyssnade apparater(med nollresultat), så väljer du att lista 3 apparater som inte blivit f/e-lyssnade......hur tänkte du?
Ljudkrav skrev:Bill:Fast det är lite som att frysa mat. Lagar man till mat på ett bra sätt och sedan fryser ner den kvickt och effektivt så kan den fraktas jorden runt utan problem. Var den än tinas upp så kommer den smaka exakt likadant.
Öh... jaha?
Digitalt är att äta fryst mat och vinyl är att äta färsk mat då?
Om det är så du menar så tycker jag att din liknelse är totalt missvisande. Möjligvis har du rätt på en punkt - glass blir helt rätt digitalt men som en smörja analogt...
Men jag kanske missförstod dig totalt?
Det har hänt förrut.
Mvh Ljudkrav
Bill50x skrev:Analogin med digitalt är då, enligt undertecknad, att den digitala processen försämrar det ursprungliga analoga ljudet något men är i gengäld mycket livskraftigare vid "transport".
Ljudkrav skrev:Tjena Richard.
Jag tror inte att Piotr är ett analogfreak. Tvärtom.
Bill däremot, är det.
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Analogin med digitalt är då, enligt undertecknad, att den digitala processen försämrar det ursprungliga analoga ljudet något men är i gengäld mycket livskraftigare vid "transport".
Så du menar inte att den analoga kedjan lider av massa problem?
Bill50x skrev:När har jag sagt det? Jag skriver ju faktiskt raka motsatsen, om än att du behöver läsa mellan raderna. Vad jag menar är; du får en liten, mycket liten, försämring vid digitalisering.
Bill50x skrev:När har jag sagt det? Jag skriver ju faktiskt raka motsatsen, om än att du behöver läsa mellan raderna. Vad jag menar är; du får en liten, mycket liten, försämring vid digitalisering.
Richard skrev:Harryup frågade vilka grejor som gick att köpa nu. Själv har jag denon 1507, snarlik den av lts testade 1907. Den befann sig färga ljudet väldigt litet- bara en svag ljushet kunde med svårighet upptäckas. Övergångsdisten kunde med svårighet höras, men bara om man har högtalare med mer än 100 db känslighet.
Denon 1508 är troligen lika bra som 1507/1907, men helt säker är jag inte.
Denon 1740 är snarlik 1720, men om den låter lika ofärgat är jag förstås inte 100% säker på.
Ledtrådar kan fås på Carlssonplanet.se. Alla rekommenderade apparater där har dock inte F/E testats av LTS.
Helt säker är dock att de uppräknade förstärkarna ovan troligen spelar bättre än majoriteten av de överhypade, svindyra och metafysikkonstruerade "highend" produkter som finns där ute...
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:När har jag sagt det? Jag skriver ju faktiskt raka motsatsen, om än att du behöver läsa mellan raderna. Vad jag menar är; du får en liten, mycket liten, försämring vid digitalisering.
Exakt vad bygger du detta påstående på? Hur har du testat det? Hur kan du veta det?
Richard skrev:Denon 1508 är troligen lika bra som 1507/1907, men helt säker är jag inte.
Denon 1740 är snarlik 1720, men om den låter lika ofärgat är jag förstås inte 100% säker på.
Helt säker är dock att de uppräknade förstärkarna ovan troligen spelar bättre än majoriteten av de överhypade, svindyra och metafysikkonstruerade "highend" produkter som finns där ute...
Bill50x skrev:Jag bygger mitt påstående på att förlustfri omvandling mellan olika format är en sällsynthet, vad det än handlar om.
/ B
Bill50x skrev:Nä, Saab 99 är inte f/e-körd men den snarlika Saab 90 är hur kul som helst, jag är dock säker på att den överglänser vilken hypad svindyr BMW som helst.
Richard skrev:matson skrev:Richard skrev:Harryup skrev:Richard,
mvh/Harry
Hmm, på frågan om att lista en kedja på f/e-lyssnade apparater(med nollresultat), så väljer du att lista 3 apparater som inte blivit f/e-lyssnade......hur tänkte du?
Harryup frågade vilka grejor som gick att köpa nu. Själv har jag denon 1507, snarlik den av lts testade 1907. Den befann sig färga ljudet väldigt litet- bara en svag ljushet kunde med svårighet upptäckas. Övergångsdisten kunde med svårighet höras, men bara om man har högtalare med mer än 100 db känslighet.
Denon 1508 är troligen lika bra som 1507/1907, men helt säker är jag inte.
Ledtrådar kan fås på Carlssonplanet.se. Alla rekommenderade apparater där har dock inte F/E testats av LTS.
Vilka steg ingår i inspelningsförfarandet?Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Bill50x skrev:När har jag sagt det? Jag skriver ju faktiskt raka motsatsen, om än att du behöver läsa mellan raderna. Vad jag menar är; du får en liten, mycket liten, försämring vid digitalisering.
Exakt vad bygger du detta påstående på? Hur har du testat det? Hur kan du veta det?
Jag bygger mitt påstående på att förlustfri omvandling mellan olika format är en sällsynthet, vad det än handlar om.
/ B
Kaffekoppen skrev:Vilka steg ingår i inspelningsförfarandet?Bill50x skrev:Jag bygger mitt påstående på att förlustfri omvandling mellan olika format är en sällsynthet, vad det än handlar om.
/ B
matson skrev:Richard skrev:Harryup frågade vilka grejor som gick att köpa nu. Själv har jag denon 1507, snarlik den av lts testade 1907. Den befann sig färga ljudet väldigt litet- bara en svag ljushet kunde med svårighet upptäckas. Övergångsdisten kunde med svårighet höras, men bara om man har högtalare med mer än 100 db känslighet.
matson:
Den är alltså inte transparent.
Har jag påstått det ? Ingen apparat är väl helt transparent.Denon 1508 är troligen lika bra som 1507/1907, men helt säker är jag inte.
matson:
Eller lika dålig skulle man också kunna säga/skriva.
Är du säker på att denonreceivrarna är speciellt dåliga?Denon 1740 är snarlik 1720, men om den låter lika ofärgat är jag förstås inte 100% säker på.
matson:
Ändå rekommenderar du den som hörbart ofärgande?
Jag uppmanar alla att lyssna kritiskt.Ledtrådar kan fås på Carlssonplanet.se. Alla rekommenderade apparater där har dock inte F/E testats av LTS.
matson:
Det verkar räcka att maila till CarlssonPlanet för att något skall hamna på deras rekommenderatlistor, som vanligt gäller att: Allt som står på Internet är inte sant(tro det eller ej).
Sant.Helt säker är dock att de uppräknade förstärkarna ovan troligen spelar bättre än majoriteten av de överhypade, svindyra och metafysikkonstruerade "highend" produkter som finns där ute...
matson:
Riktigt bra förstärkare kostar mycket pengar, inbilla dig inget annat. Att skriva att något förmodligen är dåligt enbart utifrån att ha tittat på prislappen verkar en aning....märkligt?
Richard skrev:Ljudkrav skrev:Den här tråden är intressant att läsa.
Men samtidigt är diskussionen lite onödig.
Trådskaparen vill ju inte ha transparent/korrekt ljud - det är bara som han tror.
Han tycker ju att vinyl låter bättre...
Han vill således ha mer färgat ljud.
Mvh Ljudkrav
Håller med här. Förut trodde jag som harryup, Piotr och Bill 50x m.fl., men nu, när jag sett ljusetinser jag att jag hade fel på samtliga punkter, med avseende på analogteknikens ev. fördelar mot digitaltekniken.
T.om MP 3 låter bättre än de bästa analoga rullbandarna/skivspelarna.
Det krävdes endast litet kontrollerade blindtester för att inse att jag haft fel- något som herrarna ovan inte ställer upp på...
KarlXII skrev:Tillåt mig baksätesmoderera lite här nu.
Jag gillar inte tonen många av er har mot Richard nu.
Diskussionen behandlar, vad jag förstår, inget livsviktigt.
Vad får du det ifrånKarlXII skrev:Diskussionen behandlar, vad jag förstår, inget livsviktigt.
KarlXII skrev:Tillåt mig baksätesmoderera lite här nu.
Richard skrev:Jag ber om ursäkt för alla eventuella övertramp jag kanske åstadkommit genom att mina inlägg avsiktligt feltolkats.
Väldigt tråkig inställning hos Harryup, samt, framförallt kaffekoppen.
En ordförande för ljudtekniska sällskapet borde veta bättre än att spä på okunnighet och sprida sarkasmer.
Jag lämnar härmed forumet- denna gång permanent.
Subjektivisten, dimitri, Svante, Ingvar Öhman, Peter Stendl, Karl XII, Naqref, Morello, Phon, Paa, samt många fler. Tack för all värdefull kunskap ni delat med er.
Jag tackar också Piotr och Bill 50 x, eftersom det alltid varit trevligt att debattera, fast vi oftast tyckt olika.
H. Richard.
Richard skrev:KarlXII skrev:Tillåt mig baksätesmoderera lite här nu.
Tack för detta stöd, Karl XII !
Jag ber om ursäkt för alla eventuella övertramp jag kanske åstadkommit genom att mina inlägg avsiktligt feltolkats.
Väldigt tråkig inställning hos Harryup, samt, framförallt kaffekoppen.
En ordförande för ljudtekniska sällskapet borde veta bättre än att spä på okunnighet och sprida sarkasmer.
Jag lämnar härmed forumet- denna gång permanent.
Subjektivisten, dimitri, Svante, Ingvar Öhman, Peter Stendl, Karl XII, Naqref, Morello, Phon, Paa, samt många fler. Tack för all värdefull kunskap ni delat med er.
Jag tackar också Piotr och Bill 50 x, eftersom det alltid varit trevligt att debattera, fast vi oftast tyckt olika.
H. Richard.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 7 gäster