Moderator: Redaktörer
paa skrev:Så här står det i reglerna:
"Observera att vid 2.1 system så tillkommer kostnaden för extra slutsteg och evnt aktivt delningsfilter.. "
Det står inte: "alla slutsteg utom Zachry D250", men kommer det dit imorgon så ger jag upp!
paa skrev:Så här står det i reglerna:
"Observera att vid 2.1 system så tillkommer kostnaden för extra slutsteg och evnt aktivt delningsfilter.. "
Det står inte: "alla slutsteg utom Zachry D250", men kommer det dit imorgon så ger jag upp!
Bamsefar skrev:3. Om man delar enigt ovan ska kostnaden för det externa frekvenslinjära slutsteget inräknas?
- Ja, och det skall vara ett nytt kommersielt frekvenslinjärt (bevisbördan ligger på dig som ställer upp att påvisa detta) slutsteg som skall inkluderas i beräkningen (inget DIY / GDS). Om du personligen väljer ett beggat, eller vill ge tips om användbara beggade slutsteg så vore det jättekul.
4. Är Zachry D 250 ett frekvenslinjärt slusteg ?
- Nej.
Måste erkänna att jag inte tänkt på detta med DIY-slutsteg i denna tävling, har liksom förutsatt att om någon behöver ett slutsteg blir det typ ett Zachry D250 (< 2000 sek /styck)
UrSv skrev:Jag har letat runt i arkiven men inte hittat svaret på denna gamla fråga:
Vet någon vad man kan göra och hur för att korrigera tillkortakommandena hos Zachry D250?
Hifikit skrev:Monoslutsteg Zachry D-250. Perfekt till subbasmoduler, även i professionella tillämpningar. Inbyggt elektroniskt delningsfilter med steglöst justerbar deln.frekv. 63-200 Hz. Kan användas som vanligt monosteg. In- och utgångarna till filtret i stereo. Ställbar ingångsimpedans. Slutsteget är på 250W/4 Ohm (180 W RMS/8 Ohm) och har mycket stor strömkapacitet. Dynamisk uteffekt är 400 W/4 Ohm! Volymkontroll och dubbla relästyrda högtalarutgångar. Zachry D-250 kopplas direkt till en förförstärkare eller mixer. Har du en förstärkare där du kan separera för- och slutsteg kopplar du in Zachry D-250 där. Det går även att ta signal till Zachry D-250 direkt från en förstärkares högtalarutgång med högnivåadapter 32-664060. Signal/brus 98 dB och THD endast 0.015 %. In.impedans min 9 kohm. RCA-kontakt. Mått 210 x 145 x 315 mm. Vikt 8 kg. S-märkt.
UrSv skrev:Slartibartfast skrev:Vilka tillkortakommanden är det du vill korrigera?
Den lilla boost som finns. Filtret om det går att förbättra/förändra.
IÖ sålde väl modifierade D250 så något måste man ju ha kunnat förändra/förbättra?
Kaffekoppen skrev:Det blir ett helt vansinnigt q värde i basen med filtret inkopplat, fullständigt idiotisk lösning!
Kaffekoppen skrev:Ingen aning, den är ju riktigt trevlig bara man inte kopplar in idiotfiltret
Jag har tappat bort förändringarna man bör göra för att den skall kunna användas med filtret inkopplat...
dwain1 skrev:Nja brinner gör det inte men det blir totalt inneffektivt. Det bara fladdrar om basarna och det har ingen koll på något. Så det rekomenderar jag inte. Jag har upptäckt att överbelastar man det steget under längre stunder så stänger det helt enkelt ner volymen lite så för att spara sig själv antar jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster