Moderator: Redaktörer
paa skrev:Så här står det i reglerna:
"Observera att vid 2.1 system så tillkommer kostnaden för extra slutsteg och evnt aktivt delningsfilter.. "
Det står inte: "alla slutsteg utom Zachry D250", men kommer det dit imorgon så ger jag upp!
paa skrev:Så här står det i reglerna:
"Observera att vid 2.1 system så tillkommer kostnaden för extra slutsteg och evnt aktivt delningsfilter.. "
Det står inte: "alla slutsteg utom Zachry D250", men kommer det dit imorgon så ger jag upp!
Bamsefar skrev:3. Om man delar enigt ovan ska kostnaden för det externa frekvenslinjära slutsteget inräknas?
- Ja, och det skall vara ett nytt kommersielt frekvenslinjärt (bevisbördan ligger på dig som ställer upp att påvisa detta) slutsteg som skall inkluderas i beräkningen (inget DIY / GDS). Om du personligen väljer ett beggat, eller vill ge tips om användbara beggade slutsteg så vore det jättekul.
4. Är Zachry D 250 ett frekvenslinjärt slusteg ?
- Nej.
Måste erkänna att jag inte tänkt på detta med DIY-slutsteg i denna tävling, har liksom förutsatt att om någon behöver ett slutsteg blir det typ ett Zachry D250 (< 2000 sek /styck)
UrSv skrev:Jag har letat runt i arkiven men inte hittat svaret på denna gamla fråga:
Vet någon vad man kan göra och hur för att korrigera tillkortakommandena hos Zachry D250?
Hifikit skrev:Monoslutsteg Zachry D-250. Perfekt till subbasmoduler, även i professionella tillämpningar. Inbyggt elektroniskt delningsfilter med steglöst justerbar deln.frekv. 63-200 Hz. Kan användas som vanligt monosteg. In- och utgångarna till filtret i stereo. Ställbar ingångsimpedans. Slutsteget är på 250W/4 Ohm (180 W RMS/8 Ohm) och har mycket stor strömkapacitet. Dynamisk uteffekt är 400 W/4 Ohm! Volymkontroll och dubbla relästyrda högtalarutgångar. Zachry D-250 kopplas direkt till en förförstärkare eller mixer. Har du en förstärkare där du kan separera för- och slutsteg kopplar du in Zachry D-250 där. Det går även att ta signal till Zachry D-250 direkt från en förstärkares högtalarutgång med högnivåadapter 32-664060. Signal/brus 98 dB och THD endast 0.015 %. In.impedans min 9 kohm. RCA-kontakt. Mått 210 x 145 x 315 mm. Vikt 8 kg. S-märkt.
UrSv skrev:Slartibartfast skrev:Vilka tillkortakommanden är det du vill korrigera?
Den lilla boost som finns. Filtret om det går att förbättra/förändra.
IÖ sålde väl modifierade D250 så något måste man ju ha kunnat förändra/förbättra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster