Moderator: Redaktörer
wilhelm-tell skrev:Hade inte du en NAD C340? Den borde väl spela i samma liga som NAD C352...
Pinnick skrev:du har ju frågat förut och gett folk stryk som viljat vara snäll och gett sina bästa mest genomtänka tips.
Naqref™ skrev:OlA-68 har en c272+ försteg

meanmachine skrev:Jag skulle rekommendera Acurus A-250 helt seriöst. Detta är det steg som totalt sett impat mest på mig av allt jag hört enligt PP. Helt sjukt vad detta levererar. 2x250w i 8ohm.
Detta steg brukar gå beg för runt 3-4500:- vilket är ett bargin.
i skrev:Har för mig att det är testat (i Stereophile ?) med 2x380W i 8 ohm.
verdad skrev:Jag använder Advance acoustic MAP 305 till mina piPs, och tycker att det fungerar rätt så bra. Man får ju också betänka pris och prestanda.
men för de pengarna så tycker jag nog att jag måste gå upp i pris betydligt för att få något liknande.
Advance acoustic är likadan förstärkare som XTC, har samma specar. med den fördelen att XTC är något billigare. Jag köpte dock min som ett demoex och betalade inte så mycket.
Det skiljer också på så vis att XTC har digital visning medans AA har VU mätare.
Rydberg skrev:En Bryston 100B-SST integrerad med DAC-optionen till skulle jag nog köpt. Kostar förvisso en hel del men om man håller ögonen öppna på Audiogon så kommer nog en 230V så småningom.
Magnusjohansson skrev:Är det bara jag som tycker att grejerna som generellt rekommenderas är dyra i förhållande till högtalarna.
Klart det är roligt med en grym stärkare men det är enligt min åsikt knappast där man skall lägga pengarna för att få bästa ljud per krona.
UrSv skrev:Magnusjohansson skrev:Är det bara jag som tycker att grejerna som generellt rekommenderas är dyra i förhållande till högtalarna.
Klart det är roligt med en grym stärkare men det är enligt min åsikt knappast där man skall lägga pengarna för att få bästa ljud per krona.
Fast i just det här fallet är det ju piPs det handlar om...
UrSv skrev:Hetsporren skrev:PS: Vad tror ni om StefanB's rekommendation, en Xindak V15 rörförstärkare?
Han rekommenderade också Xindak XA-6800R vilket är det val jag hade gjort alla åtta dagar i veckan om jag valt mellan de två Xindakarna.
Hetsporren skrev:UrSv skrev:Hetsporren skrev:PS: Vad tror ni om StefanB's rekommendation, en Xindak V15 rörförstärkare?
Han rekommenderade också Xindak XA-6800R vilket är det val jag hade gjort alla åtta dagar i veckan om jag valt mellan de två Xindakarna.
OK, varför då? Är förresten klass-A så himla bra/kul/miljövänligt?
Xindak skrev:The output stage adopts two couples of metal packaged triodes MJ15024/MJ15025 or MJ15003/MJ15004 for every channel. So the satisfactory tone color of this amplifier is sweet, warm and clear..
Hetsporren skrev:OK, varför då? Är förresten klass-A så himla bra/kul/miljövänligt?
Hetsporren skrev:Tja, jag vet inget om det tekniska och vad gäller watt så kan man väl sällan få för mkt av den varan? Eller, är det helt meningslöst med mer än 30W till just piP/s?
Hetsporren skrev:Tja, jag vet inget om det tekniska och vad gäller watt så kan man väl sällan få för mkt av den varan? Eller, är det helt meningslöst med mer än 30W till just piP/s?
i skrev:Hetsporren skrev:Tja, jag vet inget om det tekniska och vad gäller watt så kan man väl sällan få för mkt av den varan? Eller, är det helt meningslöst med mer än 30W till just piP/s?
Har för mig att IÖ för länge sedan nämnt att det fanns någon som drev sina piP:ar med ett Krell-monster. (Och var nöjd.)
Magnusjohansson skrev:i skrev:Hetsporren skrev:Tja, jag vet inget om det tekniska och vad gäller watt så kan man väl sällan få för mkt av den varan? Eller, är det helt meningslöst med mer än 30W till just piP/s?
Har för mig att IÖ för länge sedan nämnt att det fanns någon som drev sina piP:ar med ett Krell-monster. (Och var nöjd.)
Jo det är klart, varför skulle han inte vara detMen vad kostar ett Krell steg. Inte svårt att ge rekommendationer om taket på kostnaden är oändligt. Men om någon tycker det känns logiskt att ha ett par högtalare för 10000kr och ett slutsteg för 1000000kr så är det ju fritt
. Jag tycker inte det.
phon skrev:Grejen är väl att om det blir många watt, och samtidigt skall spela bra, så blir det ganska dyrt.
Hetsporren skrev:Jaså, nu måste man hålla med vissa personer för att piPs ska vara rätt högtalare? Intressant.
Men okej, föreslå då gärna nån effektsvag (typ 50 watt) förstärkare som låter klart bättre än Nad C372 men inte kostar mer än ca 7000 kr...
Hetsporren skrev:Jaså, nu måste man hålla med vissa personer för att piPs ska vara rätt högtalare? Intressant.
Men okej, föreslå då gärna nån effektsvag (typ 50 watt) förstärkare som låter klart bättre än Nad C372 men inte kostar mer än ca 7000 kr...
Mayro skrev:Jungsons 80 W i klass A.. Sådant kan du få hem med lite trixande för 7000 pengar ca via direktköp..
Hetsporren skrev:Slemtec, sån gammal dynga?![]()
meanmachine skrev:Mayro skrev:Jungsons 80 W i klass A.. Sådant kan du få hem med lite trixande för 7000 pengar ca via direktköp..
![]()
Jag har ett sådant. Det är mycket åka med.
Sanny_X skrev:Jag vet, vi snackar kraft.
olof skrev:Ja det var väl en 372+272 utannoserade på hifimagasinet
Nefilim skrev:Ska även den uppskrivna Yamahan bort oxå!
Hetsporren skrev:Sådärja, då står lådorna i vardagsrummet.
Detta blir sista inlägget av mig här. Se min mya medlemstråd för fler bilder!
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=17909
Hetsporren skrev:Kan ju alltid kränga av C272-steget, om det skulle visa sig att det blir överflödigt.
Magnusjohansson skrev:Skriv gärna en rad (om du orkar och har lust) hur du upplever skidnaden mellan att köra med eller utan slutsteget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster